דיווחים פלשתיניים: 21 הרוגים בתקיפה של צה"ל סמוך לרפיח; ארה"ב מפסיקה את השימוש במזח בעזה

חיל האוויר תקף בדרום לבנון • דיווח: צה"ל נכנס למרכז רפיח • דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי: "אין דבר בתקריות שהתרחשו השבוע ברפיח שיכול להוביל אותנו להפסיק את העברת הסיוע הצבאי לישראל" • מקורות בחמאס לתקשורת הסעודית: מסרבים לקבל הצעה ישראלית כלשהי בעניין עסקת חטופים בשל התקיפות בימים האחרונים • סגנית הנשיא האריס: "המילה טראגית אפילו לא מתחילה לתאר את התקיפות הקטלניות של ישראל ברפיח"

ההרס ברפיח אחרי הפצצת חיל האוויר// רשתות ערביות

היום ה-235 למלחמה: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (שלישי) על כניסה של צה"ל למרכז רפיח. אונר"א: כמיליון עזתים נמלטו מרפיח בשלושת השבועות האחרונים. צה"ל תקף בדרום לבנון. צה"ל עצר שמונה מבוקשים ביהודה ושומרון. הג'יהאד האסלאמי פרסם סרטון של החטוף אלכסנדר טרופנוב. 

עדכונים שוטפים:

22:57: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב מפלסים, מדובר בזיהוי שווא.

22:41: דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי: "אין דבר בתקריות שהתרחשו השבוע ברפיח שיכול להוביל אותנו להפסיק את העברת הסיוע הצבאי לישראל". הבית הלבן אומר כי הוא מתנגד להטלת סנקציות נגד גורמים בבית הדין הבינלאומי הפלילי כתגובה להוצאת צווי מעצר נגד רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט, כך מדווחת הערב סוכנות הידיעות רויטרס.

22:15: מוקדם יותר דווח בתימן על תקיפות של ארה"ב ובריטניה באזור מערבית לאל-חודיידה שבשליטת החות'ים. (שחר קליימן)

21:49: אזעקה במפלסים שבעוטף עזה. 

20:50: סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס התייחסה לראשונה לתקיפה הישראלית ברפיח שלשום: "המילה טראגית אפילו לא מתחילה לתאר את התקיפות הקטלניות של ישראל ברפיח"

19:59: ערוץ אל-מנאר הלבנוני פרסם היום תיעוד נדיר שבו מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מבקר את אמו נהדיה סאפי א-דין המכונה אום נסראללה. לתיעוד ולידיעה המלאה

19:12: דובר צה"ל: בניגוד לדיווחים מהשעות האחרונות, צה"ל לא תקף במרחב ההומניטרי באל-מוואסי.

19:03: ברקע ההסלמה בחזית הצפונית: מזכ"ל חיזבאללה נסראללה החל לנאום בביירות, אחרי סיום ימי האבל על מות אימו. נסראללה תקף את ישראל: "ברפיח התרחש טבח, שחושף את האכזריות של הכיבוש ואת הבוגדנות שלו. למנרמלים אנחנו אומרים: עם מי תעשו נורמליזציה? עם מי שאין לו גבולות? זאת המדינה הזאת שלא מכבדת את העולם ואת הקהילה הבינלאומית. מדינות בעולם הזהירו את ישראל מהפעולה ומפגיעה באזרחים". (שחר קליימן)

18:44: רשת NBC: צבא ארצות הברית נאלץ להשעות את משלוחי הסיוע לעזה דרך הים לאחר שהמזח הזמני מול חופי הרצועה ניזוק כתוצאה ממזג האוויר.

המזח הימי מול חופי עזה (ארכיון), צילום: פיקוד מרכז הצבא האמריקני

18:23: ראש הממשלה נתניהו ביקר היום בבסיס של אגף המודיעין במרחב הצפוני יחד עם ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה ומפקד 8200, תת אלוף י׳. במסגרת ביקורו קיבל רה"מ נתניהו סקירה אודות תמונת המודיעין בזירה הצפונית והאיומים במרחב. נתניהו ללוחמים: ״אנחנו מחויבים גם במישור האזרחי וגם במישור הצבאי להחזיר את התושבים בבטחה אל יישוביהם ובתיהם. זה אחד מיעדי המלחמה, אנחנו לא מוותרים עליו״. 

נתניהו במהלך הסקירה עם חיילי גולני, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

18:19: אזעקה בשתולה. 

17:56: פקיד ארגון הבריאות העולמי: "תהיה תמותה משמעותית נוספת אם הפלישה לרפיח תימשך". 

17:54: מקור מצרי בכיר מסר לתקשורת במדינה כי משלחת ביטחונית מצרית מגבירה את מאמציה להפסקת אש בעזה ולעסקת חטופים בתיאום עם קטאר וארה"ב. המקור הוסיף כי קהיר חוזרת על עמדתה כי היא מסכימה רק לגורמים פלשתיניים שינהלו את מעבר רפיח. (שחר קליימן)

17:40: מקור מצרי בכיר לתקשורת במדינה: הדיווחים על מותו של חייל מצרי נוסף כתוצאה מאירוע הירי אינם נכונים. (שחר קליימן)

17:28: אות חיים מהחטוף סשה טרופנוב: ארגון הטרור של הג'יהאד האסלאמי פרסם היום סרטון קצר של החטוף אלכסנדר טרופנוב. לא ידוע מתי התיעוד צולם. בסרטון אומר סשה שבימים הקרובים הוא יספר מה עובר עליו ועל החטופים. אלכס התגורר עם חברתו בת"א ונסע בסוף שבוע לבקר את הוריו ואת סבתו בקיבוץ ניר עוז. בשבת של ה-7 באוקטובר הוא נחטף לרצועת עזה ע"י המחבלים. (שחר קליימן)

אות חיים מהחטוף אלכס טרופנוב, צילום: ללא

17:25: חמאס מוציא הודעה רשמית על ההפצצות ברפיח היום: "ישראל ביצעה טבח חדש שגבה את חייהם של עשרות חללים ופצועים לפני זמן מה, והתמדתו בהתרסה על החלטות בית הדין הבינלאומי, באמצעות החלטתה לכוון ישירות את נשקה לעבר אזרחים. על הקהילה הבינלאומית, מועצת הביטחון ובית הדין הבינלאומי לפעול בדחיפות ולקבל החלטה ברורה ונחרצת להפסיק את ההפרות הבוטות הללו של החוקים הבינלאומיים, להגן על אזרחים חסרי הגנה, כולל נשים, ילדים וזקנים". (שחר קליימן)

17:17: מקורות בחמאס מסרו היום לערוץ הסעודי א-שרק כי הם עדיין מסרבים לקבל הצעה ישראלית כלשהי בעניין עסקת חטופים ורגיעה בשל התקיפות בימים האחרונים. עד כה חמאס מסרב לקבל כל הצעה שלא כוללת סיום המלחמה. (שחר קליימן)

17:05: דובר צה"ל: ההתרעות באצבע הגליל - דיווח שווא. 

16:52: אזעקות באצבע הגליל: משגב עם ומטולה. 

16:51: בה"ל טוענים כי לא ידע על הימצאות ריכוז האוכלוסייה ביעד התקיפה, ובכל מקרה החימוש שבו נעשה בו שימוש לא היה אמור להוביל לשריפה שפרצה במקום. על בסיס זאת, יחד עם מודיעין נוסף, בצבא חושדים שארגוני הטרור איחסנו תחמושת במקום. לידיעה המלאה

16:45: צבע אדום בעוטף עזה.

16:40: בחמאס טוענים שכ-20 עזתים נהרגו בעקבות תקיפה של צה"ל באזור המואסי בסמוך לרפיח. (שחר קליימן)

16:30: בשבוע האחרון כוחות צה"ל פועלים במרחב ג׳חר א-דיק, ומבצעים סריקות תוך כדי אבטחת המרחב. במהלך הפעילות הכוחות איתרו פירים, תשתיות טרור ובתים ממולכדים של מחבלים - הכוחות השמידו את המרחבים הללו.

חיסול מחבלים והשמדת מטענים - פעילות חטיבת כרמלי ברצועת עזה// דובר צה"ל

16:05: דיווחים פלשתיניים: חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בסביבת עיריית רפיח. עוד דווח על פיצוצים של מבנים במרכז רפיח

15:51: שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש עם אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי: "ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוחבה ולהאכיל את מפלצת הטרור - הכרה במדינה פלסטינית היא הפקרה של החטופים". 

שר החוץ ישראל כ"ץ עם אוליבר ורהלי, צילום: ליאור מזרחי, לע"מ

15:25: על פי דיווחים ערביים, חייל מצרי נוסף שנפגע באירוע הירי אתמול מת מפצעיו. נכון לעכשיו לא נמסרה הודעה על כך מדוברות צבא מצרים.

13:34: החות'ים ירו שלושה טילים והטביעו אונייה מסחרית בים האדום (רונית זילברשטיין).

13:30: צוות הקרב של חטיבת הנח"ל בהובלת אוגדה 162 נלחם ברפיח. הלוחמים איתרו פירים, השמידו תשתיות טרור, איתרו אמצעי לחימה ואמצעי שליטה וחיסלו מחבלים בתשתיות תת-קרקעיות. באחת הפשיטות ברביעי האחרון, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, עשרות רימונים, מטענים, חגורות נפץ ורקטות. בפשיטות נוספות ביום רביעי וביום חמישי, הכוחות איתרו מחרטה לייצור רקטות ורימונים, אפודי תופת, מתחם שיגור רקטות, משטחים להכנת רקטות ועוד. מכלול האש החטיבתי השמיד תשתיות טרור ומחסן אמל"ח. (לילך שובל)

אמצעי לחימה שאותרו ברפיח , צילום: דובר צה"ל

13:29: דיווחים פלשתיניים: מנהלת במשרד השלטון המקומי בעזה של חמאס, מונא ג'מאל סכיכ, נהרגה בתקיפת ביתה בשכונת א-דרג' בעיר עזה. (שחר קליימן)

מונא ג'מאל סכיכ, שנהרגה ברצועה, צילום: רשתות ערביות

12:44: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון; בבורקא שבבנימין תוחקרו עשרות חשודים והוחרמו חומרי הסתה. (חנן גרינווד)

11:55: צוותי קרב של הצחנים שהם חלק מאוגדה 98 הפועלת בצפון הרצועה חיסלו מחבלים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו עשרות תשתיות טרור בג'באליה. אל צוות הקרב החטיבתיים של אוגדה 162 הצטרף צוות קרב חטיבתי ביסל"ח והם ממשיכים בפעילות ברפיח. 

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח״ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח כשהם מנהלים הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות תוך מניעת פגיעה בבלתי מעורבים.

כוחות אוגדה 99 מרחיבים את פעילותם במרכז הרצועה. במהלך היממה האחרונה הכוחות זיהו מחבלים מחבלים שוהים במבנה הסמוך אליהם, זמן קצר לאחר מכן מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים. במקביל, הכוחות ממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור. באחד הפשיטות שהושלמו איתרו הכוחות מחסן אמל"ח. (לילך שובל)

11:42: דיווח ברויטרס: צה"ל נכנס למרכז רפיח. הטנקים נצפו על ידי פלשתינים סמוך למגד אל עוודה, נקודת ציון מרכזית בעיר. צה"ל לא מסר תגובה לסוכנות הידיעות והודיע כי יפרסם הצהרה בהמשך היום. מסגד אל עוודה נמצא דרומית לכיכר השוהדא שנחשבת מרכזה של העיר. מסביב נמצאים מבני ציבור רבים כמו בתי ספר ומשרדי שלטון. (נטע בר)

11:15: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

10:46: באונר"א עדכנו כי כמעט מיליון עזתים נמלטו מרפיח בשלושת השבועות האחרונים (שחר קליימן)

10:39: חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון 

10:32: על רקע מלחמת חרבות ברזל ובמטרה למנוע ולצמצם פוסט טראומה: משרד הביטחון מכפיל פי 3 את תקציב התמיכות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה במהלך שירותם הצבאי (לילך שובל)

08:52: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כפר גלעדי לפני זמן קצר - מדובר בזיהוי שווא.

08:29: אזעקה בכפר גלעדי שבאצבע הגליל

07:57: תיעוד: ההרס ברפיח לאחר הפצצות חיל האוויר. 

ההרס ברפיח אחרי הפצצת חיל האוויר// רשתות ערביות

07:48: כלי תקשורת ערביים דיווחו כי הטנקים הגיעו לעומק רפיח אחרי שהרחיבו את התמרון (שחר קליימן)

07:41: הפלשתינים מדווחים על שבעה הרוגים באחת מהפגזות הלילה באזור מערב רפיח.

עוד דווח על התמקמות של טנקים באזור תחנת המשטרה שכונת א-סולטאן במערב רפיח.(שחר קליימן)

טנקים ברפיח, צילום: רשתות ערביות

07:24: במהלך הלילה צה"ל תקף מהאוויר מספר יעדי טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה במרחב מיס אל-ג'בל ומבנים צבאיים של הארגון במרחבים עייתא א-שעב ואל-חיאם. לפני זמן קצר זוהו שלושה שיגורי נ״ט שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שתולה, אין נפגעים.(לילך שובל)

06:33: תת-מזכ"ל האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, מרטין גריפית'ס: "עבור תושבי רפיח אין ויכוח. מה שקרה אמש היה המעשה הנתעב ואולי האכזרי ביותר".

מרטין גריפית'ס, צילום: איי.אף.פי

06:18: חדשות ABC: ישראל עדכנה את ממשל ביידן שעל פי הערכות מערכת הביטחון, השריפה באוהלי העקורים ברפיח קרתה בעקבות רסיס של טיל שפגע במיכל דלק שעמד במרחק של כ-100 מטרים מיעד התקיפה. 

02:21: מקור פלשתיני מדווח כי החל מחצות חיל האוויר תקף במתווה חגורת אש במרכז רפיח. לפי הדיווח, הפגזות ארטילריה נמשכו לכיוון מרכז ומערב העיר. כמו כן נטען כי נשמעו קולות ירי של טנקים וכטב"מים. עם זאת, צוין כי אין אימות לכך שיש התקדמות של משוריינים בלב העיר בשלב זה. (שחר קליימן)

02:06: על פי מקורות פלשתיניים, מטוס קרב תקף בניין מגורים באזור פאלוג'ה במחנה ג'באליה בצפון הרצועה. יש נפגעים. מדווח במקביל הפגזות מתמשכות במרכז העיר רפיח. (שחר קליימן)

01:57: הדי הפיצוצים בדרום הארץ ובמרכז: דיווחים פלשתיניים על גל תקיפות של חיל האוויר במוקדים שונים בעזה, לרבות צפון הרצועה. (שחר קליימן)

00:46: סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדיון דחוף בנוגע לתקיפה ברפיח, שהביאה לטענת חמאס למותם של 45 בלתי מעורבים, זאת בעקבות בקשתה של אלג'יריה.

00:40: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תוקף ברפיח. במקביל דווח על הרוג בתקיפה של חיל האוויר בשכונת א-דרג' בעיר עזה.  (שחר קליימן)

התקיפות ברפיח, צילום: רשתות ערביות

00:27: דיווחים ערביים על מספר תקיפות מטוסי קרב לעבר יעדים בלבנון, לרבות מבנים באל-חיאם ומיס אלג'בל בדרום המדינה. (שחר קליימן)

00:11: דובר צה"ל מודיע כי צה"ל יירט שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב אילת לפני זמן קצר, מטוס קרב יחד עם לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ מכיוון מזרח. אין נפגעים והכלים לא חצו לשטח הארץ.

23:59: פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

23:57: עיריית אילת בשם גורמי הביטחון: שתי מטרות חשודות, שעשו את דרכן לכיוון אילת יורטו בהצלחה מעל המפרץ. חיל האוויר ממשיך עדיין בסריקות, לכן ישנה עדיין תנועת מטוסים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

23:31: ירי לדרום: שתי אזעקות נשמעו באילות, אילת ואזור תעשיה שחורת. מספר יירוטים נראו בשמי הערבה ונשמעו מספר פיצוצים. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הודיעו כי שיגרו לעבר אילת שלושה כטב"מים. (רונית זילברשטיין)

יירוט מעל שמי אילת// אבי חובר

23:19: דיווחים ערביים: עימותים בין פלשתינים לכוחות הביטחון במחנה אל-ערוב בצפון נפת חברון, עשרות נפצעו מגז מדמיע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר