כוחות צה"ל מעמיקים את פעילותם ברפיח. צילום: דובר צה"ל

אזעקות בעוטף; בלחץ ארה״ב: מצרים הסכימה לחדש את העברת הסיוע ההומניטרי מכרם שלום

אזעקות רבות הופעלו בגליל העליון ובעמק החולה • צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה • ראש המוסד ייפגש עם ראש ממשלת קטאר בפריז • הותר לפרסום כי גופותיהם של החטופים אוריון הרננדס, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום חולצו מעזה והוחזרו לישראל • יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון: "בקרוב נארח את נתניהו בקונגרס"

היום ה-231 למלחמה: ביידן וא-סיסי שוחחו הערב (שישי) והסכימו על החזרת העברת הסיוע המצרי דרך מעבר רפיח. אזעקות רבות הופעלו בגליל העליון כתוצאה מחדירת כלי טיס עוין. צה"ל התיר לפרסום כי כוחות הביטחון חילצו שלוש גופות חטופים בג'באליה בצפון הרצועה - אוריון הרננדס, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. 

עדכונים שוטפים:

23:04: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים א-צוונה ורמיה, לצד תשתית טרור של ארגון הטרור במרחב יארון. כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חנין שבדרום לבנון.

22:15: חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון 

20:55: מקור מצרי בכיר לתקשורת במדינה: "מעבר רפיח הוא מעבר מצרי-פלשתיני. מצרים תחזור להכניס אספקה באמצעות מנגנון שיוסכם עליו בתיאום עם הרשות הפלשתינית".

20:31: לשכתו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן הודיעה הערב כי ההסכמה של מצרים להעביר אספקה דרך מעבר כרם שלום (שתעבור לפני כן בצד הישראלי), הגיעה בעקבות מגעים של רמאללה עם קהיר. לפי ההודעה, האספקה תעבור משם באופן זמני עד שיוסכם על פתיחה מחדש של מעבר רפיח.

20:20: המטחים לצפון: כ-20 שיגורים זוהו לעבר מרחבים שונים, זוהו מספר נפילות במרחב המושב דוב"ב והיישוב מנרה שגרמו לנזק. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים. (עידן אבני).

20:04: השיחה בין ביידן לא-סיסי: השניים הסכימו על העברת אספקה ודלק לעזה דרך מעבר כרם שלום.

19:58: חיזבאללה הודיע על שתי תקיפות נוספות שביצע בצפון ישראל - באחת מהן שיגר טילי פלאק. סה"כ שבע תקיפות היום.

19:37: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הערב עם עמיתו המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. השניים דנו על העברת אספקה ודלק דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה. כמו כן הודגש המאמץ להביא להצלחת המו"מ להפסקת אש ושחרור החטופים. (שחר קליימן)

19:34: בחיזבאללה הודיעו על מחבל הרוג - בזמן נאומו של נסראללה. נכון לעכשיו הודיעו בארגון הטרור על חמש תקיפות היום, במהלכן שוגרו גם רקטות בורקאן. (שחר קליימן)

19:18: חדירת כלי טייס עויין בגליל העליון ובעמק החולה

19:04: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום והגיב לדבריו של רה"מ בנימין נתניהו על "תוכניות חשובות בנוגע להחזרת הביטחון בצפון". נסראללה איים: "עזה היא זאת שהפתיעה אותך ב־7 באוקטובר. ההתנגדות הפתיעה אתכם בלבנון ב-8 באוקטובר ובתימן. לנו יש את הזכות לדבר על ההפתעות - ואתם אלה שצריכים לצפות להפתעות מההתנגדות".(שחר קליימן)

18:52: צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה. מסגרת תפקידו היה אמון על ניהול המנגנון שמאבטח את גבולות הרצועה. במהלך המלחמה מנגנון זה מנע מאוכלוסיה להתפנות מאזורי לחימה.

18:25: אזעדקות ברמת הגולן, כלי טייס עויין

18:22: היעד בתקיפה ברפיח: מח"ט רפיח 

18:05: כוחות יחידה 869 זיהו מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי במרחב מרון א-ראס. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו שהו המחבלים, לצד מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לישראל משטח לבנון.

17:58: לוחם מילואים מגדוד 6828, חטיבת ביסל״ח (828) נפצע מוקדם יותר היום באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

17:55: מלכיה, נפילות בשטחים פתוחים. קריית שמונה נבדק נפילה בעיר (עידן אבני)

17:48: אחרי החלטת בית הדין: הסנטור לינדזי גרהם, שמקדם חקיקה חריפה נגד ה- ICC, יגיע לישראל בשבוע הבא. גרהם פועל להשגת הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה וצפוי לבקר גם בריאד. (אריאל כהנא)

17:46: מקורות לרשת אל-חדת' הסעודית: בתקיפה בתימן אתמול של ארה"ב נהרגו שני איראנים וכעשרה מפקדים ומחבלים של החות'ים. בין החות'ים שנהרגו היו כאלה שחזרו ממכללה צבאית של משמרות המהפכה. (שחרן קליימן)

17:40: אזעקות בקרית שמונה (עידן אבני)

17:02: חמאס בירך על החלטת ביה"ד בהאג שלפיה יש להפסיק מיד את המבצע ברפיח, אך הביע אכזבה: "ציפינו מבית הדין להחליט על הפסקת התוקפנות בכל רצועת עזה ולא רק באזור רפיח בלבד. מה שקורה בג'בליה ובאזורים נוספים לא פחות פלילי ומסוכן ממה שקורה ברפיח". (שחר קליימן)

16:55: דיווחים פלשתיניים על תקיפות אינטנסיביות על אזורים שונים ברפיח, במיוחד במרכז העיר. עוד דווח כי צה"ל יורה על כל מי שמתקרב למרכז העיר, ומונע מצוותים רפואיים לסייע לפצועים.

תקיפות אינטנסיביות ברפיח לאחר ההחלטה בהאג | רשתות ערביות

16:27: ראש הממשלה נתניהו יכנס דיון  טלפוני ב17:00 עם השרים  והיוע"משית בהרב מיארה. (שירית אביטן כהן)

14:50: ראש המוסד, דדי ברנע ייפגש היום עם ראש ממשלת קטאר וראש ה-CIA לשיחות בנושא עסקת החטופים.

דדי ברנע ומוחמד בן עבדלרחמן השני, ראש ממשלת קטאר, צילום: גדעון מרקוביץ', איי.אף.פי

14:00: ראש המוסד, דדי ברנע, צפוי לפגוש בסוף השבוע באירופה את עמיתו ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, כחלק מהמאמץ לחדש את השיחות.

12:30: על פי דיווחים בלבנון, כטב"מ ישראלי תקף מכונית על דרך קאנא-חנאוויה באזור צור שבדרום המדינה.

זירת התקיפה בלבנון, צילום: רשתות ערביות

12:00: אזעקות בקריית שמונה

11:10: דובר צה"ל: "חשיפת המידע על החטוף מתן צנגאוקר - טעות אנוש, התנצלתי בפני המשפחה". מדובר בחקירת מחבל שפורסמה, ובה דיבר המחבל על החטוף.

דובר צה"ל מעדכן: גופותיהם של החופים חנן יבלונקה מישל ניסלבאום ואוריון הרננדס חולצו מרצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

10:45: הותר לפרסום: אוגדה 98 של צה״ל בשילוב כוחות מיוחדים של צה״ל ושל השב״כ חילצו מג׳באליה שלוש גופות נוספות של חטופים ישראלים: אוריון הרננדס, אזרח מקסיקני-צרפתי, נמלט ממסיבת הנובה, בן זוגה של שני לוק ז״ל, חנן יבלונקה, בן 42 מתל אביב, נמלט גם הוא ממסיבת הנובה, ⁠מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות, נסע בבוקר המתקפה לאוגדת עזה כדי לחלץ משם את נכדתו בת ה-4 (שאביה איש קבע באוגדה).

אוריון הרננדז ראדו, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה, צילום: באדיבות המשפחה

8:50: מקורות פלשתיניים דיווחו על המשך התקיפות של צה"ל באזור. בין היתר דווח על חמישה הרוגים בהפצצה בג'באליה.

8:30: בערוץ של חמאס דיווחו כי כוחות צה"ל מתקדמים לעבר ביה"ח כמאל עדוואן בבית להיא שבצפון רצועת עזה.

5:47: דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לאזור צפון הארץ מכיוון מזרח. נדגיש כי הכלי לא חצה לשטח הארץ. כחלק מניסיונות היירוט, נפלו שברי מיירט בצפון הארץ וגרמו לשריפה באזור צפת, אין נפגעים, האירוע מתוחקר.

04:43: עיריית צפת: מקור הפיצוץ מעל העיר - יירוט טיל שיוט ששוגר מעיראק. במד"א סורקים שטח שריפת קוצים - אין נזק או נפגעים.

04:06: ראשוני: דווחים על נפילות בצפת - ללא אזעקה. ייתכן ומדובר בחלקי מיירטים. שריפה פרצה בשטח פתוח.

03:04: יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הבטיח לארח בקרוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס. ג'ונסון אמר את הדברים באירוע סולידריות לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל, שאירחו שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג ורעייתו. 

מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים, צילום: אי.פי.אי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו