חיסול מחבלים, השמדת תוואי תת קרקע ואיתור אמצעי לחימה: פעילות צוות הקרב של חטיבת המילואים 646 ברצועת עזה// דובר צה"ל

לפני הכניסה השלישית לעזה, מאה קצינים במיל' לגלנט: "גייס את החרדים באופן מיידי"

הקצינים פנו במכתב לשר הביטחון לאור השחיקה הקשה של המשרתים • "לאינטנסיביות הלחימה מחירים כבדים – אישיים, נפשיים, משפחתיים ותעסוקתיים", כתבו הקצינים במכתבם • בין השאר קראו להורות לצה"ל להיערך באופן מידי לקליטה רחבה ומיטיבה של קהל משרתים חרדי מגוון, "מבלי לפגוע באורחות חייו ואמונותיו"

כמאה קציני מילואים מכלל הדרגות, מכל החילות בצה"ל ומרחבי הארץ הודיעו הבוקר (רביעי) כי פנו במכתב לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לגיוס האוכלוסיה החרדית, זאת לאור השחיקה הקשה של המשרתים, רגע לפני שהם חוזרים ללחימה ברצועה בפעם השלישית. 

"לחימה מתמשכת תדרוש צבא גדול וחכם. מדינת ישראל תהיה חייבת לבצר את כוחה בעליונות
ועוצמה צבאית וזו תלויה ברוח הצבא, במפקדים, בטכנולוגיה, ובעיקר – בהון האנושי", כתבו הקצינים במכתבם.

כוחות מילואים באימונים, צילום: דובר צה"ל

"אנו וחיילנו אומרים ומתחייבים מראש – הננו. הגנת העם והמולדת היא משימתנו העליונה.
אולם לאינטנסיביות הלחימה מחירים כבדים – אישיים, נפשיים, משפחתיים ותעסוקתיים.
רק השתתפות של כלל חלקי העם – דתיים, חילונים, מסורתיים, חרדים, בדואים, דרוזים ואף
ערבים ובני מיעוט נוספים תאפשר סולידריות חברתית, עוצמה צבאית והקלה בנטל השירות", כתבו.

עוד התייחסו לשבעת חודשי הלחימה בהם כוח האדם נפגע משמעותית כאשר יותר מ-600 חיילים נהרגו במלחמה, 7,000 חיילים בסדיר ובמילואים נפצעו, חלקם יצאו מכשירות מבצעית.

שר הביטחון יואב גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במכתב, דורשים הקצינים משר הביטחון ואנשי משרדו לא להיכנע ללחצים הפוליטיים ו"להורות לצה"ל להיערך באופן מידי לקליטה רחבה ומיטיבה של קהל משרתים חרדי מגוון, מבלי לפגוע באורחות חייו ואמונותיו" עוד הוסיפו  כי על המדינה להקים =את כל המנגנונים הנדרשים על מנת שנראה שינוי אמיתי ומהיר במציאות, בין אם בחקיקה, תקציבים, אכיפה, בקרה וכל פעילות שתלויה בהחלטות הדרג המדיני."המציאות בה קבוצת אוכלוסייה גדולה ורחבה שהם אחינו ובשר מבשרינו, פטורה משירות, אינה יכולה להימשך", כתבו. 

מוחים למען גיוס חרדים, צילום: יוסי זליגר/TPS

לצד זאת, מבטאים הקצינים את מחויבותם לתפקיד ולהגנה על מדינת ישראל שכן היא המשימה העליונה והחשובה ביותר, אך דורשים את הצטרפותן של אוכלוסיות שאינן מתגייסות למאבק על קיומה הנוכחי והעתידי של מדינת ישראל: "לפני למעלה מ- 200 ימים התייצבנו כאיש אחד למלחמת קוממיות, מלחמה על עתידה, ביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל. שירתנו חודשים ארוכים ברצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון, בגבולות ובעורף ונתייצב שוב מתי שרק ניקרא לכך".

מכתב הקצינים במילואים שנשלח לגלנט, צילום: צילום מסך

יוזמי המכתב, רס"ן (מיל.) דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון ומפקד מכלול מבצעים בצנחנים ורס"ן (מיל.) יאיר שרף, קצין אימונים בחטיבה 55 של הצנחנים אמרו: "אנחנו דורשים מהמנהיגות הפוליטית והצבאית וכן ממנהיגי הקהילה החרדית לגלות את האומץ אותו גילו אלפי אזרחים ובתוכם אנשי מילואים מה7/10 ועד היום. הגיעה עת מעשה - בתבונה, ברגישות אבל גם בנחישות ובאומץ. קצנו בסחבת ובתירוצים, בואו נחבר את כלל חלקי העם לזכות ולנטל שבשירות למען עתיד טוב יותר. זהו חובנו המוסרי לאלה שלחמו ועודם לוחמים בגבולות, לפצועים ולהרוגים. זוהי חובתכם כמי שאחראים על המשך חוסנה וביטחונה של ישראל".

 לקריאת המכתב המלא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו