דיווח פלשתיני: גל תקיפות של חיל האוויר ברפיח; צה''ל קרא לעזתים להתפנות משכונות בצפון-מערב הרצועה

חוסל המחבל אנס שבאנה, בנו של בכיר חמאס ברפיח • רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי בעקבות ירי טילים ורקטות וחדירות כלי טיס • נזק קל נגרם לכלי שיט בים האדום סמוך לתימן • בכיר חמאס חאלד משעל קרא להפגנות זעם בעולם הערבי במטרה להפסיק את המלחמה בעזה • צה"ל חיסל את אסלאם חמייסה, מפקד ב"גדוד ג'נין" של הג'יהאד האסלאמי

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 ברפיח. צילום: דובר צה"ל

היום ה-225 למלחמה: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי בעקבות ירי טילים ורקטות וחדירות כלי טיס מכיוון לבנון. דיווחים על תקיפות בכפרים בדרום לבנון, לרבות בית ליף, רמיא ועיתא א-שעב. חאלד משעל: "הטילו מצור על השגרירויות של ישראל וארה"ב. מה שנדרש ממדינות ערב הוא הקמת חזית מדינית נגד הציונים והממשל האמריקני". דיווח פלשתיני: חיל האוויר תקף רכב במערב ברפיח, מחוסל במקום. 

משגר ותשתית שיגור שאותרו ברפיח | דובר צה"ל

 עדכונים שוטפים

01:24: צבא ארה"ב: החות'ים שיגרו טיל שפגע במכלית בבעלות יוונית - לא דווח על נפגעים.

01:01: דיווחים פלשתיניים: גל תקיפות של חיל האוויר ברפיח, ובאזורים שונים בצפון רצועת עזה. (שחר קליימן)

00:53: דיווח בסוכנות רויטרס: שני בכירים בממשל ביידן קיימו שיחות בלתי ישירות עם בכירים איראנים במהלך השבוע, במאמץ להימנע מהסלמה במזרח התיכון. בשיחות השתתפו שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון ברט מקגורק ושליח ארה"ב לאיראן.

23:27: באונר"א מעדכנים: 800 אלף פלשתינים אולצו להתפנות מרפיח מאז תחילת התמרון הצבאי. עם הרבע מיליון שהתפנו עוד לפני המבצע, מדובר ביותר ממיליון מפונים, ונותרו כ-300 אלף. (שחר קליימן)

21:41: אזעקות בעקבות ירי טילים ורקטות נשמעו באשקלון. מדוברות העירייה נמסר כי לא היו נפילות בעיר ולא היו דיווחים חריגים. (איליה יגורוב)

20:55: צה"ל מרחיב את הפעולה בדרום רצועת עזה, מזרחית לרפיח, לשכונות נוספות בפאתי העיר, וכעת בפעולה של אוגדה 162 פועלים כבר ארבעה צוותי קרב חטיבתיים.

19:59: דובר צה''ל בערבית פרסם כרוז לעזתים הקורא להם להתפנות משכונות בצפון-מערב רצועת עזה, ביניהן אל-עטאטרה ופרויקט עאמר. (שחר קליימן)

19:57: אזעקות בעקבות חדירת כלי טיס עוין: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי

19:47: ממטה החטופים והנעדרים נמסר: "מרכינים ראש עם קבלת הידיעה הקשה על רציחתו של רון בנימין על ידי מחבלי חמאס, וחטיפת גופתו לעזה. השבת גופתו לישראל היא משימה קדושה, שמאפשרת למשפחתו להעניק לו מנוחת עולמים באדמת ישראל".

רון בנימין, צילום: ללא

19:43: בהודעה מיוחדת של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי הוא אישר שגופתן של רון בנימין הושבה לישראל על ידי כוחות צה"ל והוסיף שבנימין נרצח בידי חמאס כבר ב-7 באוקטובר.

דובר צה"ל מודיע על חילוץ גופתו של רון בנימין מידי חמאס // דובר צה"ל

19:17: בעקבות האזעקות בצפון: זוהו נפילות במרחב קיבוץ יפתח המסוך לקריית שמוה. לא ידוע על נפגעים. (עידן אבני)

19:12: דיווח ערבי: יעד התקיפה בגבול לבנון-סוריה היה מפקד של חיזבאללה בזירה הסורית. (שחר קליימן)

18:51: התרעה בעקבות חדירת כלי טיס עוין: אביבים, ברעם, יראון.

18:08: דיווח סורי: הרכב שהותקף ע"י צה"ל בגבול עם לבנון עלה באש, מי שהיה בו נהרג. מוקדם יותר דווח כי במכונית היה מפקד בחיזבאללה. (שחר קליימן)

18:06: התרעות חדירת כלי טיס עוין: אדמית, אזור תעשייה אכזיב מילואות, אילון, בצת, גורן, גורנות הגליל, חניתה, יערה, לימן, מצובה, ערב אל עראמשה, ראש הנקרה, שלומי.

18:00: אזעקה בעקבות ירי רקטות וטילים לעבר שתולה בגליל המערבי. אותרה נפילה בשטח פתוח.

תיעוד: נפילה סמוך לשתולה שבגליל המערבי // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

17:47: התרעה בעקבות חדירת כלי טיס עוין באביבים, ברעם, ויראון.

17:28: התרעה נוספת על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי.

בנוסף, לפני כשעה התפוצץ כטב"ם באזור מרגליות. (עידן אבני)

17:13: התרעה בעקבות חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי: דוב''ב, מתת, סאסא. אחרי בדיקה התברר שמדובר בהתרעת שווא.

17:00: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בפיקוד אוגדה 162 מעמיקים את הפשיטה במזרח רפיח. הלוחמים החלו בפשיטות ממוקדות על תשתיות טרור ומבנים מהם ירו מחבלי חמאס לעבר כוחותינו. במהלך פעילות זו הלוחמים חיסלו כ-50 מחבלים ואיתרו עשרות פירי מנהרות אשר נמצאות כעת בתהליך חקר והשמדה.

עד כה הושמדו מאות תשתיות טרור, בינהם אתרי ייצור אמצעי לחימה ואתרי שיגור מוכנים לירי. (לילך שובל)

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח // דובר צה"ל

16:55: מקורות פלשתיניים: נהרג מחבל חמאס אנס שבאנה, בנו של מפקד חטיבת רפיח בחמאס, מוחמד שבאנה. גם שני בניו המחבלים האחרים נהרגו מוקדם יותר במלחמה. (שחר קליימן).

אנס שבאנה. חוסל ברפיח,

16:32: הפלשתינים מדווחים כי בתקיפות צה"ל בחאן יונס נהרג ד"ר עזמי אבו דקה, שעמד בראש המרכז לניתוח כימי וביולוגי באוניברסיטה האסלאמית. (שחר קליימן)

16:22: בעקבות ירי הרקטות לעבר אשקלון וזיקים: זוהו כעשרה שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה לעבר המרחב, חמישה מהם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשאר נפלו בשטחים פתוחים. (איליה יגורוב)

16:15: חיזבאללה הצהיר כי שיגר את הכטב"מ שתקף מוצב צה"ל בצפון ישראל. מדובר בהודעה הרביעית ביממה החולפת של ארגון הטרור. (שחר קליימן)

16:02: אזעקת בעקבות ירי רקטות וטילים: זיקים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון. (איליה יגורוב)

15:12: דיווח סורי: ברכב שהותקף בסמוך לגבול סוריה-לבנון היו בכיר בחיזבאללה והמלווה שלו, גורלם לא ידוע. (שחר קליימן)

הרכב שהותקף בסמוך לגבול סוריה-לבנון, צילום: רשתות חברתיות

15:00: לוחמי חטיבת גבעתי, תחת אוגדה 162, איתרו אמצעי לחימה רבים וחשפו פירים במזרח רפיח. הלוחמים חיסלו יותר מ-80 מחבלים במרחב. בפשיטות ממוקדות, לוחמי גדוד צבר איתרו עשרות רובים, רימונים ומחסניות. כמו כן, לוחמי סיירת גבעתי איתרו תשתיות תת קרקע משמעותיות וכוחות גדוד 9 איתרו מספר רב של מקלעי נ״מ. בנוסף, מכלול האש החטיבתי בשיתוף פעולה של הכוחות המתמרנים וחיל האוויר השמידו עשרות תשתיות טרור. (לילך שובל)

פעילות צוות הקרב החטיבתי של גבעתי ברפיח // דובר צה"ל

14:37: דיווח ערבי: כטב"מ ישראלי תקף בגבול סוריה-לבנון, יעד החיסול ניצל. במקביל, דיווחים על תקיפות בכפרים בדרום לבנון, לרבות בית ליף, רמיא ועיתא א-שעב. (שחר קליימן)

14:36: בהמשך להתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ לפני זמן קצר: זוהתה מטרה אווירית חשודה, אין נפגעים ולא נגרם נזק, האירוע הסתיים. (עידן אבני)

13:58: אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין: חדירת כלי טיס עוין: דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי.

13:32: בכיר חמאס חאלד משעל קרא להפגנות זעם בעולם הערבי במטרה להפסיק את המלחמה בעזה: "הטילו מצור על השגרירויות של ישראל וארה"ב. מה שנדרש ממדינות ערב הוא הקמת חזית מדינית נגד הציונים והממשל האמריקני". (שחר קליימן)

בכיר חמאס חאלד משעל בקטאר (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

13:40: "ניתחנו את התוכנית לשיפור תפקוד הארגון": אוסטריה הודיעה כי תחזור לממן את אונר"א.

13:09: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה משגר ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. צה״ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי להסרת איום במרחב ח׳נין שבדרום לבנון. כמו כן, זוהו הבוקר שני שיגורים לעבר מרחב בירנית, אין נפגעים ולא נגרם נזק. (עידן אבני)

משגר ומבנים צבאיים: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון // דובר צה"ל

12:00: הפעילות בג'באליה: אותרה והושמדה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח. כוחות צה"ל בהיתקלויות עם מחבלים והשמדת מתחמי לחימה של ארגון הטרור חמאס. (לילך שובל)

הלחימה של צוות הקרב של חטיבה 460 בג׳באליא // דובר צה"ל

11:15: ראש מועצת מטולה דוד אזולאי הודיע לתושבים כי שער המושבה יסגר בשל המצב הביטחוני והירי על המושבה בימים האחרונים. כניסת תושבים וחקלאים תיאסר עד להערכת מצב. (עידן אבני)

10:37: דיווח פלשתיני: חיל האוויר תקף רכב במערב ברפיח, מחוסל במקום. (שחר קליימן)

10:22: בכיר במצרים לתקשורת במדינה: קהיר נחושה לנקוט בצעדים הדרושים לגינוי הפעולות הישראליות בפני בית הדין הבינלאומי. (שחר קליימן)

09:48: דיווח ערבי: כטב"מ תקף רוכב אופנוע בא-נקורה בדרום לבנון. צעיר נפצע, מצבו יציב. (שחר קליימן)

09:37: דובר צה"ל: הלחימה בג'באליא, מזרח רפיח ומרכז הרצועה נמשכת - הותקפו למעלה מ-70 מטרות ביממה האחרונה. צוותי הקרב של חטיבות גבעתי, 401 וקומנדו פועלים במזרח רפיח, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פועלים בג'באליא וכוחות אוגדה 99 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה. בנוסף, בין המטרות שתקף חיל האוויר: מחסני אמל"ח, תשתיות צבאיות, מחבלים שהיוו איום על כוחותינו ומבנים צבאיים. (לילך שובל)

פעילות כוחות צה"ל ברצועה - הותקפו למעלה מ-70 מטרות ביממה האחרונה // דובר צה"ל

09:31: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי בשולי הוועידה הכלכלית בריאד לפני כשבועיים, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הציג תוכנית בת שני שלבים לשרי החוץ ממדינות ערב. על פי הדיווח, התוכנית כוללת הפסקת אש בעזה, עסקת חטופים והכרה בינלאומית במדינה פלשתינית בשלב הראשון. השלב השני יכלול תהליך נורמליזציה עם סעודיה, חידוש המו"מ עם הפלשתינים ושיקום הרצועה. (שחר קליימן)

09:25: מיכלית נפט ששטה תחת דגל פנמה נפגעה מטיל בים האדום. על פי דיווח ברויטרס, שריפה פרצה באזור מתקן ההיגוי. התקרית התרחשה כ-16 קילומטרים דרום-מערבית לעיר מוקה שבתימן. 

07:59: בפעם הרביעית בתוך שעה: אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והגליל העליון

07:39: אזעקות בלתי פוסקות בגליל העליון 

07:15: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והסביבה (עידן אבני)

05:30: הירי בים האדום: נזק קל נגרם לכלי שיט אחד. אין נפגעים. 

03:20: רויטרס: סוכנות הסחר הימי של בריטניה דיווחה על תקרית בים האדום, כ-140 קילומטרים מנמל אל-חודיידה שבתימן. 

00:59: דיווחים פלשתיניים: הרוגים בתקיפת בית בחאן יונס (שחר קליימן)

00:54: דובר צה"ל: מטוס קרב תקף חמ"ל מבצעי של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין וחיסל חוליית מחבלים שתכננה פיגוע בישראל בטווח הזמן הקרוב. בתקיפה חוסל אסלאם חמייסה, מבוקש מרכזי במחנה ג׳נין שאחראי לשורה של פיגועים במרחב, בהם פיגוע ירי שבוצע בחרמש בחודש מאי 2023 בו נרצח מאיר תמרי ז״ל, ופיגוע נוסף בצומת אפס ביוני 2023 בו נפצעו ישראלים.

00:44: צה"ל תקף במטוס קרב חמ"ל מבצעים ובו מחבלים ג'נין.במבנה הסתתרו מספר מחבלים מרכזיים, ביניהם מחבלים אשר היו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרת ג'נין וכן תיכננו לממש פיגועים נוספים בתקופה הקרובה. בתקיפה חוסל אסלאם חמאיסה, מבוקש מרכזי במחנה ג׳נין שאחראי לשורה של פיגועים במרחב, בהם פיגוע ירי שבוצע בחרמש בחודש מאי 2023 בו נרצח מאיר תמרי ז״ל, ופיגוע נוסף בצומת אפס ביוני 2023 בו נפצעו ישראלים. לידיעה המלאה

00:16:.דיווחים ערביים על תקיפות בדרום לבנון 

23:49: על פי דיווחים פלשתיניים, אסלאם חמייסה, מפקד ב"גדוד ג'נין" של הג'יהאד האסלאמי חוסל. לפי הדיווח, המחבל היה מבוקש על פיגוע בחרמש לפני כמה חודשים (שחר קליימן) 

חוסל המבוקש אסלאם חמאיסה, צילום: רשתות ערביות

23:36: מקורות פלשתיניים על התקיפה בג'נין: צה''ל תקף חוליית מחבלים בג'נין, חמישה נפגעים פונו לבית החולים (שחר קליימן)

דיווחים ערבים על תקיפת צה"ל בג'נין, צילום: רשתות ערביות

23:24: דובר צה"ל: מטוס קרב תקף לפני זמן קצר בג'נין שבחטיבת מנשה. (שחר קליימן)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר