צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון ששיתף פעולה עם חמאס

שרחביל א-סייד מהשלוחה הלבנונית של חמאס חוסל בתקיפת צה"ל • שרחביל הוביל וקידם פיגועים ומתווי טרור רבים משטח לבנון כנגד ישראל • דובר צה"ל: "המחבל תיכנן לבצע פעולות טרור בזמן הקרוב כנגד מדינת ישראל"

צה"ל חיסל מפקד בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון שעבד בשיתוף פעולה עם חמאס כנגד ישראל // דובר צה"ל

דובר צה"ל מפרסם הערב (שישי) כי תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב מג'דל ענג'ר את המחבל שרחביל א-סייד, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון. שרחביל בין היתר שיתף פעולה עם שלוחת ארגון הטרור חמאס בלבנון.

"סיכולו בוצע בכדי לפגוע ביכולות הארגון לקדם ולבצע פעולות טרור שתכנן בתקופה האחרונה ובטווח זמן הקרוב כנגד מדינת ישראל בגבול הצפון", נמסר מדובר צה"ל

שרחביל א-סייד מהשלוחה הלבנונית של חמאס שחוסל בבקעא, צילום: ללא קרדיט

אל־ג'מעה אל־אסלאמיה היא תנועה פוליטית בלבנון המזוהה עם משנת האחים המוסלמים. משכך, היא מקורבת מאוד לשלוחה של חמאס במדינה, שישראל חיסלה שורה של בכירים שלה. 

לוחמי אל־ג'מעה אל־אסלאמיה, השבוע, צילום: AP

התנועה הוקמה עוד בשנות החמישים, כחלק ממהלך של האחים המוסלמים להפיץ את רעיונותיהם, הקוראים לשילוב מלא של האסלאם במוסדות המדינה הערבית ולטיהור מ"השפעות זרות". חלק ממייסדיה היו גולים של האחים המוסלמים שברחו ממדינות כמו סוריה ומצרים, שהתייחסו לתנועה ביד ברזל ועצרו רבים מאנשיה.

דגלי הארגון מונפים בלבנון, צילום: ללא

בלבנון, אל־ג'מעה אל־אסלאמיה ביססה את כוחה, ואף השתתפה במלחמת האזרחים במדינה. בשנות ה־80 יוסדו "כוחות אל־פג'ר", ששימשו בתור הזרוע הצבאית של התנועה. המטרה ההצהרתית היתה לפעול נגד ישראל, שפלשה ללבנון בעקבות מובלעת הטרור של הפת"ח בראשות יאסר ערפאת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר