ללא קהל ובסימן זיכרון וגבורה: כך צה״ל נערך לטקס הדלקת המשואות

כמו בכל שנה, ביום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל, ייקחו חלק בטקס דגלנים מכלל האגפים והפיקודים בצה"ל • בשונה משנים עברו, כניסת הדגלנים וכלל צורות הזיכרון ילוו בקצב תופים • מפקד הטקס, אלוף-משנה במיל' שמעון דרעי: ״ההכנות השנה היו מורכבת במיוחד"

לקראת יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל: כך צה״ל נערך לטקס הדלקת המשואות // דובר צה"ל

ליווי בקצב תופים, ללא קהל, ובסימן זיכרון וגבורה - כך צה״ל נערך לטקס הדלקת המשואות: בשעה בה צה״ל נמצא בלחימה, יצוין יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. כמו בכל שנה, ייקחו חלק בטקס המשואות דגלנים מכלל האגפים והפיקודים בצה"ל.

צה״ל נערך לטקס הדלקת המשואות, צילום: דובר צה"ל

חלקו הצבאי של הטקס הותאם על כלל מרכיביו כאשר המצפן המוביל עבור תרגילי הסדר הינו הזיכרון והגבורה. בתום חודשיים של תכנון וחזרות, על רחבת הטקס יצעדו כ-180 דגלנים לצילום הטקס מבעוד מועד וללא קהל.

בשונה משנים קודמות, ייפתח חלקו הצבאי של הטקס במקצב תופים וכלל הצורות שיבצעו הדגלנים הותאמו לרוח התקופה ויוקדשו לזיכרון וחיזוק הרוח הישראלית.

צה״ל נערך לטקס הדלקת המשואות,

מדבריו של מפקד הטקס, אלוף-משנה (מיל׳) שמעון דרעי: ״השנה, ההכנות לטקס הדלקת המשואות והעברת הדגלים הראשיים הייתה מורכבת במיוחד. התאמנו חלק משמעותי מן הצורות לרוח התקופה ונתנו ביטוי לזיכרון והנצחת הנופלים. בשונה משנים עברו, כניסת הדגלנים וכלל צורות הזיכרון ילוו בקצב תופים. אנו מאחלים לחזרתם של כל החטופים הביתה במהרה ולהחלמתם של כלל פצועי המערכה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר