לאחר שלא קודם: הרמטכ"ל הודיע לתא"ל עופר וינטר כי הוא משוחרר מצה"ל

וינטר ממתין כבר יותר משנה וחצי לתפקידו הבא • סמוטריץ' תקף לפני מספר ימים: "העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת" • בנט הגיב: "מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה״ל" • ליברמן: "לו היה אלוף פיקוד הדרום ב-7 באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש"

תא"ל עופר וינטר. צילום: יהודה פרץ

כצפוי, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הודיע היום (רביעי) לתא"ל עופר וינטר כי הוא משוחרר מצה"ל, זאת לאחר שלא קודם, וכשהוא ממתין כבר יותר משנה וחצי לתפקידו הבא.

סמוטריץ': "קורא לרמטכ"ל לעצור את סבב המינויים החדש בצה"ל" (ארכיון) // ערוץ הכנסת

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, הגיב: "אני מבקש, בשם עם ישראל, להודות לתא״ל עופר וינטר על עשרות שנות שירות בצה״ל. אני מכיר את עופר 34 שנה, משירותנו בסיירת מטכ״ל ואחר כך ביחידת מגלן. מאוחר יותר שירת עופר כמזכיר הצבאי שלי, בעת ששימשתי שר הביטחון, וביצע תפקידו בצורה מעולה. מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה״ל. בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב—ולנצח. כמפקד סיירת גבעתי, מפקד דובדבן, מפקד גדס״ר גבעתי ומפקד חטיבת גבעתי, עופר הקפיד להוביל את חייליו בתחבולה, באומץ לב ובנחישות אל מול האויב, אין לי ספק שעופר עוד יתרום רבות למדינת ישראל".

אביגדור ליברמן, כתב בחשבון ה-X שלו: ״הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא״ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה״ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה״ל מאז היווסדו. מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של ה-7 באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום ב-7 באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש". 

עופר וינטר (ארכיון), צילום: יהודה פרץ

כשהחלו הדיווחים על כך שהרמטכ"ל צפוי להודיע על כך לוינטור, השר בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות וכתב בחשבון ה-X שלו: "עכשיו ברור למה אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא? אחד הלקחים הראשונים מה-7 באוקטובר היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר כדי שיכניס לצה"ל התקפיות וחדות מחשבתית. העובדה שמסלקים אותו מהצבא אחרי שהוכיח את עצמו תחת אש היא מקוממת והיא צעד הפוך מהשינוי שצה"ל זקוק לו".

גם יו"ר מפלגת נועם הח"כ אבי מעוז הגיב: "במקום שהרצי הלוי יודח, שר הביטחון מאשר לו להדיח את אחד מהקצינים הלוחמניים והאיכותיים ביותר שיש בצה"ל. מי שלא רצה את עופר וינטר כאלוף, יקבל אותו כשר ביטחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר