"כולם צריכים ללמוד ממך - מיוחד, עדין וחזק": רס"ר (מיל') נחמן נתן הרץ, שנהרג מפיצוץ הכטב"ם, הובא למנוחות

הרץ הותיר אחריו אישה ושתי בנות • הוא הנופל הרביעי מהיישוב אלעזר שבגוש עציון מאז 7 באוקטובר • אדל אחותו, ספדה לו: "אתה נפש של לוחם, של פייטר, של יהודי תמים. אף פעם לא מתייאש"

הלוויתו של רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ

מאות בני משפחה, חיילים, חברים ואזרחים ליוו למנוחות את רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ בן 31 מהיישוב אלעזר בגוש עציון, לוחם בגדוד סיור 6551, עוצבת חצי האש (551), שנהרג מפגיעת רחפן נפץ במטולה, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

הלוויתו של רס"ר נתן הרץ // מאיר אינדור

ג׳ואנה, אלמנתו של נחמן, ספדה לו ביגון עמוק: ״נחמן שלי אהבת חיי, הלב שלי שבור. זכיתי בך, בעל ואבא מושלם. אני רוצה אותך עכשיו. בא לי שתחייך אליי ותעשה לי פרצופים כדי להצחיק אותי. היינו אחלה צמד, תמיד אהבנו וכיבדנו אחד את השנייה. אתה החצי השני שלי. אלוהים תן לי כוח. איך אני ממשיכה עכשיו? תמיד היית מאחורי תומך בי. עכשיו אני לבד. אני לא מאמינה שלא תהיה יותר. אני מתפללת שתגיע ישר לגן עדן.

רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ, עלה ארצה עם רעייתו ג'ואנה שושנה לפני מספר שנים. הוא נהרג מפיצוץ הכטב"ם אתמול (שני) במטולה, והותיר אחריו אישה ושתי בנות קטנות, אביגיל וטליה. יחד עמו נפל חברו ליחידה, רס"ר (מיל׳) דן קמחג׳י.

הלוויתו של רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ, צילום: אורן בן חקון

"זה לא נתפס שלא אחבק אותך. גיבור ישראל, אני גאה בך. היית כל כך חזק. למדתי ממך להתגבר ולהמשיך הלאה. כולם צריכים ללמוד ממך. מיוחד, עדין וחזק. ה׳ שלח אותך אליי כמו מלאך. לב זהב, לב טהור. אני צריכה חיבוק. רצינו לבנות עסק יחד, לאמץ כלב, פשוט לחיות. זכיתי בשבע שנים איתך", המשיכה ג'ואנה אלמנתו.

עוד אמרה ג'ואנה: "נסיך שלי, היה לי מזל. היה לך כל כך חשוב להגן על המדינה. היית לך תקווה, לא חשבת על עצמך. אתה לוחם אמיתי ואני גאה בך, למרות שקשה לי ואין לי את האומץ שלך. אני מבטיחה להיות אמא טובה לשתי הילדות המקסימות שלנו, לעשות הכי טוב שלי. צדיק שלי, תמיד היית פה בשביל כולם. היית יצירתי. אני מבטיחה לספר לבנות שלנו איזה גיבור היית. אני כבר מתגעגעת. נחמן, היית הכי טוב בעולם. אתה הנשמה שלי, תמיד תהיה איתי. אני שלך לנצח. תמיד אחשוב עליך. עם ישראל חי. בבקשה, נמשיך להיות יחד״.

הלוויתו של רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ, צילום: אורן בן חקון

אדל, אחותו של נחמן, ספדה לו בבכי: ״נחמן מסר את נפשו לאלוהים יתברך, לקידוש אלוהים. כך גם בחיים. דבר ראשון אשתו והילדים, אחר כך המשפחה ורק אחר כך הוא. נשמה של נתינה, נשמה של טוב. תמיד היה רגיש לשני. איך עשית לנו את זה נחמן? אתה נפש של לוחם, של פייטר, של יהודי תמים. אף פעם לא מתייאש. נחמן, איך עוברים את זה בלעדיך? תמיד היית הכתובת לשאול אותו איך מתמודדים. תמיד ידעת לחזק. תמיד ידעתי שאתה סמל לגבורה״.

האח ישראל: ״נחמן נתן אחי הגדול. אתה לא רק גיבור מלחמה  אלא גם הגיבור הפרטי שלי ושל כולנו. הכי לא מפסיק. תמיד הרגשת את השני. נתת את הלב וכל כולך״.

הלוויתו של רס״ר (מיל׳) נחמן נתן הרץ, צילום: אורן בן חקון

הרץ הוא החלל הרביעי של היישוב אלעזר שבמועצת גוש עציון מ-7 באוקטובר. ירון רוזנטל, ראש המועצה: "אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הרץ ואת תושבי אלעזר. זכינו שנחמן יהיה חלק מקהילת גוש עציון ולמדנו ממנו אהבה לארץ ישראל ומחוייבות לארץ ישראל".

הלווייתו של דן קמחג׳י, שנהרג יחד איתו, תיערך בשעה 16:30 במודיעין. לבקשת המשפחה היא תהיה סגורה לתקשורת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר