בתום דיוני הערכות מצב: צה"ל ממליץ לממשלה לבטל את ההילולה במירון

בפיקודי העורף והצפון מעריכים כי יירי חיזבאללה לאיזור ההר לא ייפסק בחודש הקרוב • על מנת למנוע את הגעתם של אלפי אנשים בכל זאת, ישנה כוונה להכריז על מירון כשטח צבאי סגור • המשטרה האזרחית והצבאית יאכפו את הצו

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, וקציני המשטרה בסיור מקדים בהר מירון. צילום: דוברות המשטרה

בתום דיוני הערכות מצב עדכניות בפיקודי העורף והצפון, בצה"ל ממליצים לממשלה לבטל לגמרי את הילולת ל"ג בעומר בהר מירון, שמיועדת להיערך בעוד כשלושה שבועות.

מטח כבד לאזור מירון והסביבה | ללא קרדיט

הסברה בצה"ל היא כי יירי חיזבאללה למירון יימשך גם בחודש הקרוב וכעת עומד בפני כוחות הביטחון אתגר קשה לא פחות והוא אכיפת איסור כניסת המוני המתפללים להר, אם המלצת הצבא תתקבל.

"בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024.
אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף", נמסר מדובר צה"ל.

הר מירון, צילום: ללא

בשל כך, בכירי המשטרה ערכו אתמול (רביעי) סיור בהר ועדיין משאירים פתח לקיום ההילולה במתכונת מצומצמת. הכוונה להכריז על מירון כשטח צבאי סגור כבר שבוע לפני ההילולה ובכך למנוע מאלפים להגיע להר ימים לפני ההילולה. המשטרה והמשטרה הצבאית ייאכפו את הצו.

הערכות מצב של המשטרה באיזור הר מירון לקראת ההילולה, צילום: דוברות המשטרה

קושי נוסף לקיום האירוע השנתי במירון מגיע גם ממשרד האוצר שמסרב בינתיים להעביר את התקציב להילולה בשל סימני השאלה סביב קיומה. בנוסף, תשתיות רבות בהר מירון נפגעו ממטחי הטילים שחיזבאללה ירה על הבסיס הצבאי שעל ההר, בהם דרך המילוט ממתחם ההילולה.

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי בסיור מקדים בהר מירון, צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, העבודות במתחם ההר נמשכו בחודש האחרון והתמקדו בתשתיות קבע בלבד, כאלו שישמשו את ציבור המבקרים בהר בשנים הבאות."אנחנו נערכים לכל תרחיש", אמר מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי. "ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר