פיגוע בעיר העתיקה בי-ם: שוטר נדקר ופונה לביה"ח במצב בינוני - המחבל, תייר מטורקיה, נוטרל

צוות מד"א שהוזעק למקום איתר את השוטר בהכרה, עם פצע דקירה בגופו • שוטרי מג"ב ששהו במקום הגיבו מיד בירי וחיסלו את המחבל, בעל אזרחות טורקית • בצפון השומרון התנגש רכב פלשתיני ברכב לוחמי מג"ב - שהשיבו בירי

תיעוד הפיגוע היום בירושלים דוברות המשטרה

פיגוע דקירה בירושלים: שוטר כבן 30 נדקר ונפצע בינוני היום (שלישי) ברחוב סולטאן סולימאן, סמוך לשער הפרחים. המחבל נוטרל בירי על ידי שוטרים שהיו במקום, וחוסל.

חשד לפיגוע דקירה בירושלים, שוטר נפצע קל- המחבל נוטרל // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לפי גורמים ישראלים המחבל הוא חסן סקלאנן, בן 34, תושב העיר סנילאורפה (או אורפה) במזרח טורקיה, שנכנס ככל הנראה דרך מעבר נהר הירדן. אחרי הפיגוע, נסגרו כל הכניסות להר הבית.

כוחות משטרה גדולים באזור הפיגוע, צילום: דוברות המשטרה

בזמן הפיגוע, צוות מג"ב היה בסיור באזור, כשלפתע דקר המחבל את השוטר. הצוות של הלוחם שנדקר חיסל אותו. כוחות משטרה, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה.

ממד"א נמסר כי הדיווח על הפצוע התקבל בשעה 12:32 במוקד במרחב. הפצוע נמצא בהכרה מלאה "עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון".

זירת הפיגוע, צילום: דוברות מד"א

בני ליבסקינד, חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "חברנו לכוחות המשטרה שהיו במקום וראינו גבר כבן 30 יושב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מדקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה לבי"ח לבית החולים כשמצבו בינוני".

יחיאל שטרן ויוסף חיים גבאי חובשי איחוד הצלה הוסיפו: "מדובר בגבר כבן 30 שבשלב זה מצבו מוגדר בינוני. הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה לבית חולים במצב יציב ובהכרה".

מפקד מג״ב, ניצב בריק יצחק, שיבח את פעילות הלוחמים ואמר: "פעם נוספת שתגובה נחושה ומקצועית של לוחמינו הובילה לסיומו של האירוע מבלי שיפגעו בו אזרחים, הגנתם בגופכם זהו תפקידנו וזוהי משימתנו, כל מחבל שיחשוב על לבצע פיגוע יפגוש בדרכו לוחמים נחושים וידע כי דמו בראשו".

הדרכון של המחבל הטורקי, צילום: ללא

כמעט במקביל, בברטעה שבצפון השומרון, חשד לניסיון דריסה של לוחמי מג"ב. הכוח ירה לעבר הרכב, ולא היו שם נפגעים. הרקע לאירוע נבדק. במהלך פעילות ביטחון שוטף בכפר, בזמן שערכו לוחמי מג"ב חיפוש ברכב חשוד כגנוב, רכב נוסף הגיע במהירות, התנגש ברכב שבו היו הלוחמים שהגיבו, כאמור, בירי לכיוונו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר