עשרות לוחמי צנחנים במילואים קיבלו צו שמונה - והודיעו כי לא יתייצבו בשל סיבות אישיות

מדובר בחיילים שסיימו את שירותם הסדיר והמשיכו בשל הלחימה • לאחר בדיקת טענות הלוחמים, בחטיבה הוחלט לכבד באופן פרטני את בקשותיהם האישיות • בצה"ל הודיעו כי לא יענשו • מפקד הפלוגה: "אי אפשר להמשיך להגיד שכל אחד עושה את הבחירות שלו, אני לא בחרתי את החרא הזה"

משמידים מבנים ממולכדים ומחסלים מחבלי חמאס: תיעוד פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס// דובר צה"ל

23 חיילים שהשתחררו לאחרונה משירותם הסדיר והמשיכו למילואים בשל המלחמה מפלוגת תצפיות של חטיבת הצנחנים, קיבלו צו 8 בהתראה קצרה לקראת פעולה ברפיח והודיעו למפקדים וגורמי השלישות כי לא יתייצבו. 

לאחר בדיקת טענות הלוחמים, בחטיבה הוחלט לכבד באופן פרטני את בקשותיהם האישיות שנבעו בין השאר מלימודים, בעיות בעסק, עבודה, זוגיות, ילדים ועוד. מח״ט הצנחנים אל״מ עמי ביטון החליט להכיל את האירועים על רקע תרומתם במלחמה עד כה, והסיבות האישיות.

פעילות חטיבת המילואים בעזה, צילום: דובר צה"ל

גורמי צבא מסרו כי למעט הפגיעה בהווי הפלוגה והצוותים, הכשירות המבצעית לא תפגע וישלימו על ידי גיוס נוסף. יצוין, כי מדובר בחיילי מילואים ששירתו בין החודשים אוקטובר עד פברואר וחלקם יתחיל השבוע את הלימודים באקדמיה. חשוב להדגיש כי התהליך בוצע בהסכמת החטיבה ואין כל כוונה להעניש אותם.

פשיטות על תשתיות טרור וחיסול עשרות מחבלים; הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממצלמות הגוף של הלוחמים, צילום: דובר צה"ל

אלא שיש מי שקיבל את הדברים ברוח פחות טובה."30 אנשים שחצו איתנו גדר בפעם הקודמת החליטו שהפעם זה יותר מידי. אנשים שנכנסו איתנו ברוח סערה כשהאויב הסתובב בישובים אבל היום זה כבר רחוק מהעין וכנראה רחוק מהלב" כתב מפקד הפלוגה ללוחמים.

"אי אפשר להמשיך להגיד שכל אחד עושה את הבחירות שלו. עושה את המקסימום. אני לא בחרתי את החרא הזה", אמר. אני אבא. יש לי אינספור חברים שלא דיברתי איתם חצי שנה. אשתי קורסת. אני מאוד אוהב את הבית שסיימתי לבנות ממש לפני המלחמה. החברה שעבדתי בה נסגרה בגלל המלחמה".

"אני עושה את זה כי צריך, כי אחים ואחיות שלי חטופים וכי אנחנו בקום המדינה השני של מדינת ישראל. אז די להודות לי וללוחמים והמפקדים המדממים שבחרו להכנס מתחת לאלונקה. תסתכלו ימינה ושמאלה - יש פה עוד הרבה חברים לנשק שמתחמקים", הוסיף.

אין לי קסמים. יש לי חוזה. חוזה שחתמנו עם החברים שלנו ועם המדינה כשנהיינו לוחמים, כשנהיינו צוות ופלוגה. חוזה עם הילדים שלנו והנשים שלנו והמשפחות שלנו. חרא לי כמו כולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר