בשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב: כך נראות ההכנות לקליטת המזח הזמני מול חופי הרצועה

כ-270 דונם למעבר סחורות ומערכת שערים שנשלטת מרחוק • זרוע הים תאבטח את הכוחות במשימה עד סיום המבצע

תיעוד ההכנות לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה // דובר צה"ל

בשבועות האחרונים בוצעו עבודות לקליטת המזח הימי וארגון המרחב לסיוע הומניטרי בעזה. העבודות החלו בסדנה משותפת עם האמריקנים שהיוו בסיס תכנוני לתחילתן, ובוצעו על ידי האגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בהובלת פיקוד הדרום בצה"ל, מערך ההנדסה והמתפ"ש. עוד ליוו את העבודות מעטפת לוגיסטית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

270 דונם. עבודות ההכנה לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה, צילום: אגף ההנדסה והבינוי, משרד הביטחון

שטח הפרויקט משתרע על כ-270 דונם המיועדים לטובת תפעול ומעבר הסחורות בספיקה רחבה לשטח. בנוסף, נבנת מערכת שערים הידראולית הנשלטת מרחוק ומאפשרת גמישות מבצעית ולוגיסטית ונעשות עבודות חשמל נרחבות לתמיכת המתקן ולקליטת אמצעים ימיים ויבשתיים.

המזח הצף מוקם על ידי האמריקנים ויחובר לחוף, דרכו יועבר הסיוע ההומניטרי. זרוע הים תאבטח את הכוחות במשימת הסיוע ההומניטרי במרחב הימי משלב הגעת הסד״כ הימי ועד סיום המבצע.

עבודות ההכנה הנרחבות של לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה, צילום: אגף ההנדסה והבינוי, משרד הביטחון

כזכור, ביום חמישי הפנטגון הודיע כי צבא ארה"ב החל בבניית הרציף הימי מול חופי העיר עזה, שעל הקמתו כדי לסייע למצוקת הרעב של העזתים הודיע הנשיא ג'ו ביידן לפני שבעה שבועות. העבודות על הפרויקט, שיכלול רציף על החוף ורציף נוסף שיצוף על המים כמה קילומטרים מול החוף, צפויות להסתיים בתוך ימים ספורים.

העבודות שארה"ב החלה בהן כעת הן על הרציף הצף מול החוף, כשלפי דיווחים הקמת הרציף היבשתי הנפרד החלה כבר לפני כשבועיים. העברת הסיוע ההומניטרי בנתיב הימי החדש תימשך בין חודשיים לשלושה חודשים, אם כי הדבר נתון לשינוי על-פי החלטת האמריקנים.

דובר הפנטגון מאשר: התחלנו בבניית המזח מול חופי עזה

צבא ארה"ב יפעיל את המזח הימי הצף באמצעות חיילים, אך הם לא יגיעו פיזית לחופי עזה, ובוושינגטון כבר הבהירו בעבר שחיילים אמריקנים לא ידרכו על אדמת הרצועה. את ההטענה והפריקה על המזח היבשתי תפעיל חברה אזרחית שעובדת בשירות צבא ארה"ב.

צה"ל שותף לפרויקט, ודואג לאבטחת הפעילות ומסייע גם מבחינה לוגיסטית. דובר צה"ל בירך על היוזמה האמריקנית, ומסר כי היא "תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה". עוד נמסר כי "ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה המשותפת עם הארגונים הבינלאומיים להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר