דיווח אמריקני: ישראל נערכת לפינוי האוכלוסייה מרפיח בתיאום בינלאומי; מפקד פיקוד מרכז יעזוב את תפקידו בקיץ

פיגוע הדריסה בירושלים: שלושה פצועים באורח קל, המחבלים אותרו ונעצרו • דובר צה"ל מאשר: טיל יירט כטב"ם של חיל האוויר והפיל אותו בשטח לבנון; האתר ממנו שוגר הטיל - הותקף

יירוטים בעמק החולה // גיא בן-דור

היום ה-199 למלחמה:  אזעקות הופעלו ביישובי אצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין וירי רקטות. האזעקה בשאר יישוב - שווא. חליוה במכתב פרישתו: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה שעליה אנו אמונים". בתום המצוד, המשטרה איתרה ועצרה את שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בשעות הבוקר.

עדכונים שוטפים

21:40: מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר היום (שני) כי ארה"ב בוחנת את ההאשמות על הפרת זכויות אדם על ידי ישראל בפעולותיה נגד חמאס בעזה. בלינקן התייחס לחשיפת דו"ח זכויות האדם השנתי של מחלקת המדינה, שיהיה משמעותי בהחלטה על סנקציות אפשריות נגד נצח יהודה ויחידות נוספות בצבא. "האם יש לנו מוסר כפול? התשובה היא לא", אמר בלינקן לכתבים.

20:30: סנקציות אירופיות נגד איראן: בימים הקרובים יתקיימו באיחוד האירופי דיונים משפטיים ולאחריהם תיכנס לתוקף באופן רשמי חבילת סנקציות שבאיחוד האירופי קידמו במהירות לאור המתקפה של איראן על ישראל, מתקפה שמאז שהתרחשה הוחרף הטון מצד האיחוד האירופי כלפי איראן. באיחוד חזרו היום על הקריאות להפסקת אש מיידית בעזה, להחזרת החטופים, וכן לעצירת "אלימות המתיישבים" באזור יו"ש

17:51: שעות לפני חג הפסח, שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה, ושוחח עם מפקדים וחיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים ומגדוד ״נצח יהודה״ של חטיבת כפיר שסוגרים את החג. (לילך שובל)

17:31: ההיערכות לפעולה ברפיח צוברת תאוצה, כך מדווח היום (שני) הוול סטריט ג׳ורנל. העיתון מדווח מפי מקורות מצריים כי מבצע פינוי האוכלוסייה האזרחית מהאזור צפוי להיערך בין שבועיים לשלושה ויתבצע בתיאום עם ארה״ב, מצרים, האמירויות ומדינות נוספות. לפי הדיווח, הכוחות יתמקדו באזורים בהם צה״ל מאמין כי יימצאו מנהיגי חמאס ולוחמי הארגון. המקורות המצריים הוסיפו כי הפעילות צפויה להיערך במשך שישה שבועות לפחות.

17:29: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (שני) כי בסקירה שערך האו״ם בעקבות גילוי מעורבות עובדי אונר״א בטבח 7 באוקטובר, העלתה כי לארגון יש קושי בעמידה בתנאי הנייטרליות ההומינטרית על אף שיש לו את המנגנונים הדרושים לשם כך. הדו״ח מוסיף, כי ישראל טרם העבירה עדויות לטענותיה כי מספר משמעותי של עובדים בסוכנות היו חברים בארגוני הטרור ברצועה. סוכנות הידיעות מתבססת על עותק סופי של הסקירה שהגיעה לידיה ואמור להתפרסם בהמשך היום.

17:00: האלוף יהודה פוקס הודיע לרמטכ״ל כי יפרוש מהצבא עם סיום תפקידו כמפקד פיקוד מרכז, וזאת בתום כהונה של שלוש שנים כמפקד הפיקוד.

16:37: סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת על תקיפת כטב"מ נגד כוחות אמריקניים בבסיס עין אל-אסד בעיראק. באירוע לא היו נפגעים. מוקדם יותר השבוע, דווח על שתי תקיפות נגד בסיסים אמריקניים בסוריה. מאז פברואר ועד השבוע האחרון הפסיקו הפעולות של המיליציות הפרו-איראניות נגד ארה"ב בעיראק וסוריה. (שחר קליימן)

15:33: ערוצים פלשתיניים מזוהים עם חמאס מדווחים על פיצוץ מטען באזור הגדר של היישוב מעלי שומרון. (שחר קליימן)

14:44: האזעקות בשאר ישוב - זיהוי שווא (עידן אבני)

14:34: צבא ירדן הודיע כי שלח היום שיירה של 51 משאיות אספקה לרצועת עזה. (שחר קליימן)

שיירת משאיות סיוע ירדניים, צילום: ללא קרדיט

14:32: יירוט של מטרה אווירית חשודה: התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה מחשש לשברי יירוט. (עידן אבני)

14:28: החשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל: פיקוד העורף עדכן כי "האירוע הסתיים" (עידן אבני)

14:19: ירי רקטות וטילים לעבר כפר בלום ונאות מרדכי 

יירוטים בעמק החולה// גיא בן-דור

14:19: אזעקות בכפר בלום והסביבה מחשש לחדירת כלי טיס עוין

14:14: חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובי אצבע הגליל 

14:12: אמו של בראל חדריה שמואלי ז״ל בפוסט בפייסבוק: ״קיבלתי הודעה רשמית שהמחבל שרצח את בראל נהרג ביחד עם משפחתו והרסו להם את הבית. המחבל נהרג אחרי שהשתתף ברצח ההמוני ב-7 באוקטובר״ (לילך שובל)

סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל, צילום: דוברות מג"ב

12:53: דיווח פלשתיני: ארבעה הרוגים בתקיפה של חיל האוויר על בית באל-בורייג' במרכז רצועת עזה (שחר קליימן)

12:08: החלה הלוויתו של רס"ן (במיל') דור זימל אשר נפצע אנושות מפגיעת הכטב"ם במבנה בערב אל-ערמשה בשבוע שעבר. אביו ספד לו: "אני מצטער שלא שמרתי עליך יותר טוב אבל אני מכבד את הדרך שלך. תודה על הזכות שנתת לי להיות אבא שלך", אימו הוסיפה: "כולם אמרו שזה נס שלא מתת מיד בפגיעה. רצינו נס אחר". (ירון דורון)

אלפים מלווים את רון זימל בדרכו האחרונה, צילום: .

12:00: דובר משרד החוץ של איחות האמירויות: "אין מקום לנשק גרעיני בדוקטרינת הגרעין של איראן", זאת לאחר שמפקד משמרות המהפכה אמר שאיראן עלולה לשנות את מדיניות הגרעין שלה בעקבות האיומים מישראל. (רויטרס)

11:58: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הגיע לביקור נדיר בבגדד, בירת עיראק. בין המדינות שררה מתיחות בעקבות תקיפות שהצבא הטורקי ביצע בשנה האחרונה נגד הכורדים בצפון עיראק. (שחר קליימן)

ארדואן (ארכיון), צילום: .

11:23: אל-מנאר מדווחת על תקיפת חיל האוויר סמוך לאזור אל-עישיה בדרום לבנון, היכן שהופל אתמול כטב"מ של צה''ל (שחר קליימן)

10:24: דיווח ב"ניו יורק טיימס": ישראל נטשה תוכניות לתקיפה נרחבת יותר באיראן אחרי לחץ דיפלומטי של ארה"ב ובעלות ברית אחרות, ומכיוון שמירב התקיפה האיראנית סוכלה (שחר קליימן)

10:17: במכתבו של חליווה לרמטכ"ל כתב:  ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה שעליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימו מאז יום-יום, לילה-לילה. (לילך שובל)

מכתבוש ל אהרון חליווה, צילום: .

10:09: כוחות המשטרה איתרו ועצרו את שני המחבלים בפיגוע בירושלים (יורי ילון)

תפיסת המחבלים בירושלים, היום, צילום: אורן בן חקון

09:54: ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, ביקש לסיים את תפקידו בעקבות אחריותו הפיקודית כראש אמ״ן באירועי 7/10. בהחלטה עם הרמטכ״ל ובאישור שר הביטחון, יסיים חליוה את תפקידו ויפרוש מצה״ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. (לילך שובל)

ראש אמ"ן אהרון חליוה, צילום: גדעון מרקוביץ

09:53: דיווח ברויטרס: שר החוץ הבלגי אמר כי הסנקציות החדשות של איראן צריכות לכלול את משמרות המהפכה. בנוסף אמר, "אני גם חושב שצריך להרחיב את הסנקציות נגד מתנחלים אלימים אנחנו צריכים להיות מאוזנים ולדאוג שלא יאשימו אותנו בסטנדרטים כפולים".

09:38: דיווח: האיחוד האירופי ירחיב היום את הסנקציות על איראן בתחומי הטילים והכטב״מים לאחר הרחבת הסנקציות על ידי ארצות הברית ובריטניה. (דוד ברון)

09:17: תיעוד מרגע הפיגוע בירושלים: המחבלים דורסים, יוצאים מהרכב ומתחילים לירות.

תיעוד מרגעי הפיגוע, צילום: זק"א

08:58: נעצר המחבל שרצח את הנער בנימין אחי מאיר בסמוך לחוות מלאכי השלום בבנימין.

08:21: פיגוע דריסה בירושלים.  שלושה אנשים נפצעו קל בזמן ביעור חמץ. המחבלים ברחו מהמקום - נשק אותר בזירה. כוחות ביטחון סורקים את האזור במטרה לאתר את המחבלים.

נשק אותר בזירת הפיגוע בירושלים, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

08:13: רקטות נורו משטח עיראק לעבר בסיס אמריקני בסוריה, כך על פי דיווח ברשת הערבית אל מדיאן. בהצהרה של כוחות הביטחון העיראקים האשימו "גורמים מחוץ לחוק בכך שתקפו בסיס של הקואליציה הבינלאומית עם רקטות בלב השטח הסורי".

08:10: דיווח ראשוני על חשד לפיגוע דריסה בירושלים, שני פצועים קל במקום.

הזירה בירושלים, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

07:56: במהלך הלילה חסמו מאות פעילי "צו 9" שיירת משאיות שהייתה בדרכה לרצועה עזה. "לא מאוחר לעצור את המחדל הנוראי הזה שמתבצע מאחורי הגב של אזרחי ישראל. המדינה לוקחת את הסיוע בסתר באישון לילה ובכבישים צדדיים כדי שלא יראו את הכמויות העצומות ושאזרחים לא יעצרו את המחדל הזה".

07:25: דיווחים פלשתינים: כוחות צה"ל פועלים בטובאס שבמזרח השומרון.

07:01: זוהו שלושה שיגורים באזור ערב אל עראמשה.

06:59: אזעקות הופעלו בערב אל עראמשה.

06:00: אלפי מארזי מזון ללוחמים ברצועת עזה; צה״ל השלים את היערכותו לחג הפסח תוך כדי המלחמה.

04:00: מזכיר המדינה האמריקני בחשבון ה-X שלו לאחר שיחתו עם גלנט: "אני והשר שוחחנו על המאמצים להגן על ביטחונה של ישראל, על משא ומתן לשחרור החטופים ועל מתן האפשרות להעברת עוד סיוע הומניטרי מציל חיים לפלשתינים בעזה". עוד אמר כי השניים דנו על צעדים להפחתת המתיחות האזורית. 


מזכיר המדינה אנטוני ג'יי בלינקן שוחח היום עם שר ישראל בני גנץ. השר הדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל ודן בצעדים להגברת הסיוע ההומניטרי מציל חיים לאזרחים פלסטינים בעזה, הצורך בהפסקת אש מיידית שתבטיח את שחרור בני הערובה, ובצעדים נוספים למזעור הפגיעה באזרחים.

גם השר בלינקן והשר גנץ דנו במאמצים להבטיח שהסכסוך בעזה לא יתפשט.

03:50: על פי גורמים פלשתיניים, כוחות צבא פועלים בקלקיליה.

03:20: דיווחים על תקיפות בצפון ומערב מחנה נוסרייאת שבמרכז רצועת עזה.

02:16: דיווחים: כוחות פועלים באזור מחנה בלאטה שבעיר שכם. פלשתיני פצוע במקום .

02:01: דובר צה"ל: כטב"ם של חיל האוויר יורט על ידי טיל קרקע-אוויר ונפל בשטח לבנון. האירוע מתוחקר. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את אתר השיגור ממנו שוגר הטיל.

01:25: על פי דיווחים פלשתיניים, כוחות פועלים בתוך העיירה בית עומר שמצפון לחברון.

01:14: דיווחים ערביים על תקיפה בבעלבכ שבעומק לבנון 

01:08: דיווח ערבי: חיל האוויר תקף בית בדיר אל-בלח.

00:30: בשעה זו: חברי תנועת "צו 9" חוסמים שיירת משאיות סיוע שיצאה מכיוון ירדן לעבר רצועת עזה.

23:38: בחיזבאללה טוענים כי הפילו כטב"מ של צה"ל באזור אל־עישיה בדרום לבנון בסביבות 22:50. ברויטרס מדווחים על האירוע גם כן. 

23:35: חמאס אמרו לרשת אל-ערביה כי קטאר לא דרשה מהם לצאת מדוחא ומה שפורסם בעניין הוא ניסיון להפעיל עליהם לחץ. (שחר קליימן)

23:22: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, בחשבון ה-X: ”היום (ראשון) נבדקו והועברו לאחר בידוק ביטחוני מוקפד לרצועת עזה 357 משאיות דרך מעבר כרם שלום של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון ומעבר ניצנה. בנוסף, 135 חבילות מזון הוצנחו לאורך עשרות נקודות חלוקה בצפון הרצועה. כמו כן, במהלך הלילה האחרון עשו את דרכן לצפון הרצועה 92 משאיות סיוע הומניטירי". (לילך שובל)

23:19: סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת על חמישה טילים ששוגרו מצפון-מערב עיראק לעבר בסיס אמריקני בצפון-מזרח סוריה. אתמול באופוזיציה סורית דיווחו על שיגור כטב"מ לעבר בסיס אחר בסוריה. מדובר בחזרה של התקיפות נגד הכוחות האמריקניים באזור לאחר הפסקה שנמשכה מאז פברואר. (שחר קליימן)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר