דיווח ב-CNN: לא נגרם נזק משמעותי לבסיס האיראני שישראל תקפה

על פי צילומי לוויין, נראה שאין נזק או מבנים הרוסים במתחם הצבאי באיספהאן • עוד עולה מהתמונות, כי מטוסי ה-F-14 האיראניים שהוצבו בעבר בבסיס אינם שם יותר

הנזק שאחרי התקיפה באיראן

על פי דיווח מה-CNN, תמונות הלוויין של מכ"ם צמצם סינתטי (SAR), אשר צולמו היום (שישי), מעידים כי לא נגרם נזק נרחב לבסיס הצבאי שישראל לכאורה תקפה, התמונות לוויין בלעדיות והגיעו  מ-Umbra Space.

תמונות SAR אינן כמו תמונות לוויין רגילות, ועל פי התמונות הללו, נראה שאין מכתשים גדולים באדמה, ואין מבנים הרוסים. יהיה צורך בתמונות לוויין חזותיות נוספות כדי לבדוק אם ישנם פגיעות נוספות, שלא ניתן לראות בתמונות הלווין מסביב למתחם.

תמונות ה-SAR נוצרות על ידי לוויין המשדר אלומות מכ"ם המסוגלות לעבור דרך עננים, כמו אלו המונעים כיום מלוויינים לצלם את האזור. קרני הרדאר הללו מקפיצות עצמים על הקרקע, ומהדהדות בחזרה ללוויין.

תקיפה באיראן, צילום: רשתות ערביות

סוכנות הידיעות האיראנית FARS, דיווחה כי מכ"ם בבסיס הצבאי של מחוז איספהאן הוא אחד היעדים האפשריים, וכי הנזק היחיד מהתקיפה הוא חלונות שבורים בכמה בנייני משרדים.

עוד עולה מהתמונות, כי מטוסי ה-F-14 האיראניים שהוצבו בעבר בבסיס האוויר אינם נמצאים שם כרגע. תמונות לוויין ארכיוניות נוספות שנבדקו על ידי CNN מראות שאותם F-14 Tomcats לא היו שם במשך זמן מה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר