האלוף גורדין לראשי רשויות בצפון: "לא יכול להתחייב שתוכלו לשוב הביתה בקיץ"

מפקד פיקוד הצפון בשיחה עם ראשי הרשויות: "מבין את החשיבות לחזור בקיץ הביתה ולהתחיל את שנת הלימודים בצפון" • תת-אלוף שי קלפר, מפקד עוצבת הגליל: "אנחנו נחושים ונכונים לנצח ובדור שלנו זכינו לקחת חלק בעניין הזה" • מפקד עוצבת המפץ, תת-אלוף ישראל שומר: "המחויבות האישית שלי ושל פקודיי היא להיות פה עד שהמציאות הביטחונית תשתנה"

אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין. צילום: דובר צה"ל

כמו תושבי עוטף עזה, גם ביישובי הצפון מצפים כבר חודשים רבים לרגיעה בגזרה הלוהטת, או לסיום המלחמה כדי לשוב לביתם. מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורודין, לא היה איש בשורה עבורם, למרות שהבין לרחשי ליבם. 

"נהיה כאן עד שהמציאות תשתנה": מפקדי אוגדות בפגישה עם ראשי רשויות בצפון דובר צה"ל

 

בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, אמר גורדין: "אני מבין את החשיבות לחזור בקיץ הביתה ולהתחיל שנת לימודים בצפון, אבל לא יכול להתחייב לכך".

בתוך כך, מפקדי אוגדה 91 ואוגדה 146, תת-אלוף שי קלפר ותת-אלוף ישראל שומר (בהתאמה), נפגשו אתמול (רביעי), עם ראשי רשויות המועצות והקב״טים בגזרה הצפונית לקראת חג הפסח.

במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות, בו הוצגו להם את הערכת המצב עד כה וכן תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה. 

"נהיה פה עד שהמציאות הביטחונית תשתנה"

"כולנו כותבים פרק בהיסטוריה של הגליל. אנחנו נחושים ונכונים לנצח ובדור שלנו זכינו לקחת חלק בעניין הזה", אמר מפקד עוצבת הגליל (91), תת-אלוף שי קלפר. לדבריו, "התקופה שאנו נמצאים בה מסמלת את שרשרת הדורות שלנו, מליל הסדר בו נתעמק בהיסטוריה של עמנו, דרך יום השואה, יום הזיכרון ועצמאות שמזכירים לנו למה אנחנו כאן ולמה אנחנו צריכים לשמור ולהגן על הקיים".

מימין: תא"ל שי קלפר ותא"ל ישראל שומר, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף ישראל שומר הביע תודה והערכה רבה בשיחה עם ראשי הרשויות. "אני לומד מכם כל יום מחדש על מנהיגות מהי, רואה את ההתמודדות והעמידה האיתנה, כאשר אתם עומדים על הערכים שלכם והערכים של כולנו ומייצגים את התושבים. המחויבות האישית שלי ושל פקודיי היא להיות פה עד שהמציאות הביטחונית תשתנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר