רוב הפצועים מהירי הכבד לגליל - חיילי מילואים; אחד הנפגעים משחזר: "לא ציפיתי לזירה כזאת מורכבת"

הפצועים, ובהם 14 לוחמים, נפצעו מפגיעה ישירה של כטב"ם וטילי נ"ט לעבר ערב אל-עראמשה • אחד מהם במצב אנוש • הירי לעבר האזור נמשך בזמן הפינוי, צה"ל תקף בתגובה • מנהל הקהילה ביישוב: "מי שצריך לשאת בתוצאות ולקחת אחריות זאת הממשלה - התושבים נשמעים להנחיות, אבל זה לא מספיק"

אחד הפצועים מהירי הכבד לערב אל-עראמשה משחזר

מתחקיר ראשוני של הפגיעה במתנ"ס בערב אל-עראמשה מוקדם יותר היום (רביעי), שבה נפצעו 18 לוחמים, עולה כי הירי הראשוני היה של טיל נ"ט שבעקבותיו לא הופעלה התרעה. במתנ"ס שהו חיילים של חטיבה 6 במילואים וחברי כיתת כוננות. בעקבות הפגיעה של הטיל, הם החלו לרוץ למרחבים מוגנים, ואז התפוצץ כטב"ם נוסף - שבצה"ל מתחקרים מדוע לא יורט. אחד מהפצועים במצב אנוש.

כטב"ם נפץ מתפוצץ במתנ"ס בגליל

צה"ל תקף את מתחמי השיגור בלבנון. ככל הנראה, מדובר בתגובת חיזבאללה לשני החיסולים המשמעותיים של אנשיו מאתמול.

"לקחתי תיק רפואי - ורצתי"

נזכיר כי אתמול חוסל מפקד גזרת החוף של הארגון, איסמאעיל יוסף באז - באמצעות כלי טיס בלתי מאויש במרחב עין בעאל שבלבנון. דרגתו מקבילה לדרגת אלוף-משנה. לפי צה"ל, הוא עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט ובזמן המלחמה תכנן מתווי טרור.

כטב"ם מתאבד התפוצץ על המבנה // רשות ערביות

מאוחר יותר בכפר דונין חוסל המחבל מחמד חסין מצטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית ביחידת רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. חסין שימש כאחראי לתכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי.

החיסול אתמול בלבנון הוא השישי של מפקד בדרגת מח"ט ומעלה של ארגון הטרור חיזבאללה. עד כה, חוסלו יותר מ-30 מחבלים. בשעות הלילה, צה"ל תקף שורה של מטרות טרור בלבנון וממשיך לתקוף גם בשעות אחר הצהריים.

אחד הפצועים מהירי הכבד לערב אל-עראמשה, צילום: ללא

אחד הפצועים מהירי הכבד לערב אל-עראמשה, רס"מ כרים, המשרת במשטרה במחוז ירושלים במרחב דוד כראש משמרת, משחזר: "הייתי בבית, שמעתי פיצוץ מאוד חזק מכיוון המתנ"ס. לקחתי תיק רופא ורצתי לזירה. הגעתי ראשון לזירה והבחנתי בפצועים בתוך המתנ"ס. הזעקתי עזרה ויצאתי החוצה. אני רואה עוד נפילה, עוד בחור מהיישוב, אזרח, שנפצע. רצתי לחלץ אותו ואז נפצעתי בעת החילוץ. נפצעתי ברגליים מהרסיסים".

עוד סיפר: "זאת זירה מאוד קשה, לא ציפיתי לזירה כזאת מורכבת אבל כן חתרנו למגע. עשינו מה שצריך לעשות, נתנו את הכל. נס גדול".

אדיב מזעאל, מנהל קהילה בערב אל-עראמשה, סיפר: "התחלתי לקבל הודעות על נפילה של כטב"ם במרכז הקהילתי. נוצר הרס גדול מהנפילה. נפצעו כמה מחברי כיתת הכוננות ואזרח תושב היישוב. נכון לרגע זה, מצבו יציב".

מזעאל זועם על היעדר התמיכה מהממשלה. "מי שצריך לשאת בתוצאה ולקחת אחריות זאת הממשלה, שלא נתנה מענה כלכלי נדרש לתושבים שנאלצו לחזור הביתה. הממשלה עדיין בעמדת התגוננות. משחקים בחתול ועכבר ואנחנו ממשיכים לספוג. אצלנו רוב התושבים חזרו. הם נמצאים בקרבת מרחבים מוגנים ונשמעים להנחיות, אבל אנחנו מבקשים למצוא פתרונות שיקלו ויעזרו. התושבים נמצאים בחרדה גדולה ושוקלים לעזוב את היישוב".

"אירוע רב נפגעים"

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי "בשעת צהריים הובאו 18 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה, הסובלים מפגיעות רסיסים ומפגיעות הדף. אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש והועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב קשה, שלושה מתוכם הוכנסו לחדר ניתוח והפצוע הנוסף מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. שאר הפצועים מוגדרים במצב בינוני וקל ועוברים בדיקות בחדר המיון".

קבלת פצועים בחדר ההלם, צילום: רוני אלברט

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג: "עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במחלקה לרפואה דחופה ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אירוע רב נפגעים שלב א'. אני גאה בצוותי המרכז הרפואי על עבודתם המקצועית והמסורה. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואישפוז".

השתתף בהכנת הידיעה: מישל מכול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר