פגיעה ישירה במתנ"ס בגליל המערבי: מספר הפצועים עלה ל-18 - אחד במצב אנוש

לפחות ארבע רקטות שוגרו מלבנון ולא יורטו לפני הפגיעה בערב אל-עראמשה • צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים • צוותי רפואה של מד"א ומסוקים צבאיים פינו למרכז הרפואי לגליל בנהריה את הפצועים • חיזבאללה קיבל אחריות על הירי • המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן כי בנוסף לפצוע האנוש, שניים במצב קשה, ארבעה בינוני והשאר קל

כטב"ם נפץ מתפוצץ במתנ"ס בגליל

14 בני אדם נפצעו היום (רביעי) מפגיעות ישירות במתנ"ס וברכב בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. צוות מד"א דיווח כי ארבעה מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני ושמונה נפגעו קל. בתיעוד מרגע הפגיעה אפשר לראות כי כטב"ם מתאבד התפוצץ על המתנ"ס.

פגיעה ישירה בערב אל עראמשה

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי וטען כי הוא בוצע באמצעות "טילי נ"ט וכטב"מי תקיפה". מקור בחיזבאללה מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "הפעולות שלנו יכאיבו יותר לאויב אם הוא ימשיך בהסלמה".

חיזבאללה: "שתי רקטות כבדות משקל פגעו במבנה"

עם קבלת הקריאה על האירוע הוזנקו לזירה כוחות גדולים של מד"א. חובשים ופרמדיקים של מד"א, בשיתוף כוחות רפואה של צה"ל, פינו את הפצועים לבית החולים בנהריה.

תיעוד: צה"ל תקף מבנה צבאי בו שהו מחבלים של חיזבאללה // דובר צה"ל

לפחות ארבע רקטות ששוגרו משטח לבנון ולא יורטו חצו לעבר היישוב, ואחת מהן פגעה במבנה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "שתי רקטות כבדות משקל פגעו במבנה". במקביל נשמעו אזעקות נוספות במרחב, כנראה במטרה לפגוע במאמצי הטיפול בפצועים.

קבלת פצועים בחדר ההלם, צילום: רוני אלברט

לאחר הפגיעות הישירות, דובר צה"ל עדכן כי "מקורות הירי הותקפו" ונמסר כי "מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי שבו שהו מחבלים של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון".

חובש בכיר במד"א וואחיד עלי, שהיה בין הראשונים להגיע לפצועים, סיפר: "יחד עם כוח רפואה של צה"ל עשינו מיון ראשוני לנפגעים תחת אש וראינו 13 פצועים. ארבעה במצב קשה, אחד בינוני ושמונה גברים נוספים בשנות ה-30 לחייהם במצב קל היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי רסיסים בגופם. העלינו את הפצועים לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים".

כטב"ם מתאבד התפוצץ על המבנה // רשות ערביות

חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פרמדיקית מד"א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד"א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

גם חובשת רפואת חירום במד״א אגם מלכה, פראמדיק מד״א מימון גבאי וחובש בכיר ונהג במד״א דימיטרי גרפלד סיפרו: "העבירו אלינו גבר כבן 30 בהכרה מלאה עם פצעי רסיסים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, תוך עצירת דימומים וטיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

פגיעה ישירה במתנס בערב אל עראמשה, צילום: .

פראמדיק מד״א, דורד מובארקה, וחובשי מד״א חנה חמיסא ומיראל עסי סיפרו: "חברנו לרכב שהעביר אלינו גבר כבן 52 בהכרה מלאה, עם פציעות מרסיסים בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים נהריה כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

מוקדם יותר הופעלו התרעות מפני ירי רקטות וטילים ביישובים נטועה ואלקוש שבגליל המערבי וביישובים מתת, פסוטה וחורפיש שבגליל העליון. בתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דווח כי בוצע ירי של שש רקטות. לאחר מכן נודע כי בין חמישה לשבעה שיגורים בוצעו בירי לעבר אלקוש. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לגליל המערבי, וטען: "פגענו במוצב בירנית באמצעות טילי בורקאן".

פגיעה ישירה בערב אל אראמשה, צילום: ללא

אתמול, נפלו שני כטב"מים בבית הלל שבאצבע הגליל, לאחר שבמקום לא נשמעה אזעקה שהתריאה על כך. כמו כן, זוהו שתי נפילות באזור קריית שמונה לאחר מטח אל עבר יישובי אצבע הגליל. בחודש שעבר, פגעו חמש רקטות בשטח קיבוץ אילון שבצפון הארץ, לאחר מטח שנורה מלבנון. לפני כחודשיים, טיל שנורה אל עבר קריית שמונה נחת בבית העלמין שבעיר ופגע בשלושה קברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר