מחבל חמוש בסכין יצא מתפילה בדרכו לבצע פיגוע - ונעצר

הנער בן ה-17 עורר את חשדם של לוחמי מג"ב ונעצר כאשר סכין גדולה מודבקת על גופו • בחקירתו, חשף את כוונותיו לדקור חייל או שוטר על רקע תמיכתו בארגון הטרור חמאס • ״הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן״, כתב ברשת החברתיות

המחבל יוצא מהתפילה בדרכו לבצע פיגוע - ונעצר // דוברות המשטרה

בצהריי שבת לפני כשבועיים,  לוחמי מג"ב ירושלים הבחינו בצעיר שעורר את חשדם בעקבות התנהלותו המחשידה. בחיפוש שערכו הלוחמים על גופו, נתפסה סכין גדולה מוסלקת, כשהיא מודבקת בסרט דביק על גופו. בנוסף, התבררה זהותו וכי מדובר בפלשתיני השוהה בישראל שלא כחוק. המחבל, נער בן 17 תושב ביר זית. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן: "בדיוק מה שמצופה מהשוטרים"

מעצר המחבל בן ה17,

המחבל הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ומתוכה עלה כי הצעיר, תומך ארגון הטרור חמאס, התכוון לבצע פיגוע דקירה אחרי תפילות "לילת אל-קדר" בהר הבית, במהלך אותו יום שבת. לצורך כך, הדביק לגופו סכין עם סרט דביק שקנה במכולת . בטרם ניסה לבצע את הפיגוע ע״ר המלחמה בעזה לדבריו, העלה ברשת החברתית פרסום שבו כתב: ״הדבר החשוב הוא שאסיים את חיי בשביעות רצון, כי אין סיפוק מלבד גן העדן״.

במסגרת החקירה, התחקו חוקרי ימ"ר ירושלים אחר מסלול תנועתו של המחבל שיצא מביתו באיו"ש יום קודם. כמו כן, נודע במסגרת חקירתו כי התכוון לדקור שוטר, חייל או אדם יהודי בעל חזות חרדית, תוך שתכנן לדקור את מי מאלה באזור הצוואר מתוך הבנה לטענתו, כי מיקום זה יגרום לפציעה אנושה ואף ייתכן למוות. למחרת היום, יצא המחבל מתפילה בהר הבית, צעד בסמטאות העיר העתיקה והגיע לאזור שער שכם, שם נעצר.

מעצרו של המחבל הוארך בבימ"ש מעת לעת לטובת השלמת פעולות החקירה בעניינו על ידי חוקרי היחידה המרכזית ירושלים. בתחילת השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות, ומעצרו הוארך עד לתאריך 18.4.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר