מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״אני עוסק 35 שנה בפיתוח ׳החץ׳, שום דבר לא משתווה לרגע האמת״

מנכ"ל התעשייה האווירית על המתקפה האיראנית: "שום דבר לא משתווה לרגע האמת"

בועז לוי, כמי שעובד בפיתוח מערכות ההגנה של ישראל כבר מספר עשורים, מודה ב"וועידת המחר" של "ישראל היום": "לא הופתעתי, ידעתי שהמערכת מעולה" • על מלחמת חרבות ברזל אמר: "יצא קשר מאוד מיוחד של החברה עם תושבי העוטף"

"ועידת המחר" של "ישראל היום" נפתחה הבוקר (שלישי), בשעה 9:00 במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. במהלך הועידה, ישבה הכתבת הביטחונית של "ישראל היום", לילך שובל לראיון עם מנכ''ל התעשייה האווירית בועז לוי, אשר סיפר על תחושותיו לאחר אותו לילה היסטורי בו איראן תקפה את מדינת ישראל: "אני רוצה להעצים פה את התודות",אמר לוי: "הצוות המובחר של מדינת ישראלית חיילי הגנה אווירית, אני יודע להעריך מה זה לשבת מול מסך ולראות את האיומים".

לוי, כמי שאחראי על מערכות ההגנה של ישראל כבר עשרות שנים מודה: "אני עובד בפיתוח מערכת חץ משנת 1990, בתקופה הזאת עשינו המון פעילויות: בדקנו את המערכת בתרחישים רבים מאוד, עשינו המון סימולציות אבל שום דבר לא משתווה לרגע האמת. לא הופתעתי, וידעתי שהמערכת מעולה. התרשמתי מהביצועים שלה בזמן אמת".

בועז לוי בוועידת המחר של "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ

מה הלקחים שלכם מהלילה הזה?

"זה היה אירוע משולב", מודה לוי: "כל מי שמתעסק בנושא הזה יודע שטילים בליסטים מתנהגים אחרת. הם טסים במהירות מאוד גבוהה והם נוסעים על גבם ראש קרבי של חצי טון. כשדבר כזה פוגע בקרקע, זה נזק אדיר. אם היה פה טיל בעל ראש גרעיני ההתנהגות הייתה כנראה שונה".

"חתמנו עסקה היסטורית עם ממשלת גרמניה, עסקה שפורסמה ואתם מכירים את ההיקף שלה. אנחנו בשיתוף פעולה מלא מול הגרמנים ועובדים מולם מאז אותה חתימה". "אני לא אכנס למספרים", אומר לוי: "אני חושב שמי שנכנס למספרים עושה מעשה לא אחראי".

בנושא קצת אחר - לפני חודש הצגתם את הנתונים הפיננסים שלכם שמעידים על צמיחה

"התעשייה האווריית נמצאת בצמיחה, ואנחנו רואים תוצאות כבר שלוש שנים. אני חייב להגיד בגאווה גדולה שאנחנו משתדלים לא לדחות שום משלוח. לא לחול, ולא למשרד הביטחון. כשיש קונפליקטים, האירועים האלה מתנהלים דרך משרד הביטחון בהסכמה מלאה מול הלקוחות שלנו שהם מן הסתם ידידות של ישראל".

בועז לוי בוועידת "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ'

לוי מתייחס לטרגדיה הגדולה שידעה מדינת ישראל ב7 באוקטובר ואמר: "קודם כל אגיד שה- 7 באוקטובר תפס את כולנו, כל  אחד בבית שלו. זה באמת יצר קשר מאוד מיוחד של החברה עם תושבי העוטף. אנחנו פועלים כל הזמן כדי לתת מענה קדימה, אבל יש הבדל בין מענה איכותי כמו שהודגם לפני יומיים, לבין מענה כמותי. כש-3000 איש רצים לכיוון הגדר צריך ללכת למענים כמותיים יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו