כך נראים 99% הצלחה: צפו ביירוט המתקפה האיראנית על ידי חיל האוויר

דובר צה"ל מפרסם תיעוד של חיל האוויר יחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות והיירוטים אמש • "עשרות ממטוסים היו פרוסים בשמיים במשימת הגנה על שמי המדינה, ויירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט" • גלנט בסוללת חץ 3: "אחד מהלילות הדרמטיים שידענו - יש לנו הזדמנות לברית אסטרטגית נגד איראן"

תיעוד: יירוטים של חיל האוויר הישראלי במהלך המתקפה האיראנית // דובר צה"ל

חיל האוויר יחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות, יירטו אמש (בין שבת לראשון) בהצלחה עשרות איומים אווירים אשר שוגרו מאיראן לעבר שטח ישראל. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמיים במשימת הגנה על שמי המדינה, ויירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט.

 

גלנט בסוללת חץ 3: ״יש לנו הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור מטהרן״ // צילום: אלעד מלכה ושירה קינן

תיעוד רואים את המטרות נעות במהירות, בהם טילי שיוט וכטב"מים - עד שמושמדים בידי הטייסים: "שתיים, שלוש. ש-גר. יש פגיעה, המטרה הופלה".

גלנט בסוללת חץ 3: "אחד מהלילות הדרמטיים שידענו"

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת חץ שהשתתפה הלילה בבלימת ההתקפה האירנית, ושמע מהמפקדים בשטח על אירועי הלילה והערכות הכוחות להמשך.

יירוט המתקפה האיראנית על ידי חיל האוויר, צילום: דובר צה"ל

גלנט התייחס למתקפה מאיראן הלילה, וליירוטים המוצלחים של המערכות הישראליות. "ישראל ידעה אמש את אחד הלילות הדרמטיים ביותר שפגשנו מאז ומעולם - מאות טילים מסוגים שונים נורו על מדינת ישראל ובהם למעלה מ-100 טילים בליסטים שנורו מאיראן, כל אחד מהם עם מאות קילוגרמים של חומר נפץ", אמר.

גלנט הבהיר כי לישראל יש הזדמנות "לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור הזה של איראן, שמאיימת לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים, הדבר הזה יכול להיות איום חמור ביותר. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן כנגד האיום הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר