יותר מ-300 שיגורים בוצעו מאיראן לשטח ישראל - מאות יירוטים, נזק קל לבסיס בנגב

במהלך המתקפה שלחה הרפובליקה האסלאמית לישראל כ-100 טילים בליסטיים, 170 כטב"מים ו-30 טילי שיוט • רוב המטרות יורטו מחוץ לשטחי ישראל • צה"ל עדיין ערוך בהגנה האווירית ונמצא בהערכת מצב

יירוטים בזמן המתקפה האיראנית. צילום: .שיטור קהילתי פסגת זאב

יותר מ-300 שיגורים בוצעו הלילה (בין שבת לראשון) מאיראן לישראל, כאשר מתוכם היו כ-100 טילים בליסטים, 170 כטב"מים ו-30 טילי שיוט. אולם האיום האיראני נתקל בעליונות צבאית-טכנולוגית של מדינת ישראל בשילוב כוחות עם ארה"ב, לאחר חודשים של אימונים. 

מפקד חיל האוויר מנהל את המערכה הגננתית מול התקיפה האיראנית // דובר צה"ל

למרות המחויבות של ארה"ב ומדינות נוספות, מדובר באירוע שמסלים. צה"ל נמצא כעת בהערכת מצב, תוך היבט אסטרטגי, מודיעיני ומבצעי. בנוסף לכך, גם כוחות חיל האוויר עדיין נמצאים בכוננות להמשך ההגנה האווירית. 

 

במהלך המתקפה הצליחו כמה מטרות בודדות לחדור לישראל. כמה שברי יירוטים נפלו בפזורה הבדואית ופגעו בילדה באופן קשה, ומספר שברים נפלו בבסיס נבטים ויצרו נזק קל - אולם מעבר לכך, לא דווח על נפגעים או נזקים נוספים.

יירוטים ושברי טילים בשמי ירושלים, צילום: רויטרס

ניתן לומר כי מערכות ההגנה האווירית, החץ, הצליחו להוכיח את עצמם בצורה אדירה. כך גם מטוסי חיל האוויר, שיירטו יותר מ-20 טילי שיוט מחוץ לשטח ישראל. בנוסף לכך ארה"ב, בריטניה וירדן יירטו לפחות למעלה מ-70 איומים. לצד ההגנה, צה"ל תקף גם בעזה ובלבנון - משם זוהו שיגורים במהלך הלילה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר