לראשונה: מערכת כיפת ברזל ימית יירטה מטרה מעל אילת | צפו בתיעוד

ספינת חיל הים סער 6 יירטה מטרה חשודה בשמי העיר • נבחנת האפשרות שהמטרה החשודה חצתה מהגבול המזרחי עם ירדן

לראשונה: מערכת כיפת ברזל ימית יירטה מטרה מעל אילת

לוחמי חיל הים יירטו הלילה (שלישי), מטרה אווירית חשודה בשמי אילת. היירוט, שהתבצע מספינת חיל הים סער 6 מהווה הצלחה מבצעית ראשונה למערכת הימית.

היירוט מספינת חיל הים בשמי אילת, צילום: ללא

באזור השעה 23:30 (שני), נשמעו אזעקות ברחבי עיר הנמל הדרומית. מעט לאחר מכן נראו יירוטים בשמי העיר מעל מפרץ אילת, בסמוך למתחם המלונות באזור הגבול עם ירדן. נבחנת האפשרות שהמטרה החשודה חצתה מהגבול המזרחי עם הממלכה האשמית.

המערכת הימית הפכה למבצעית בנובמבר 2022. באותם הימים היה נראה שהאיום המרכז שמולו היא תתמודד הוא האפשרות שחיזבאללה ינסה לפגוע באסדות הגז של ישראל בים התיכון, אלא שמלחמת חרבות ברזל טרפה את הקלפים - והעיר אילת ניצבת בחזית כאשר מילציות פרו איראניות מנסות לפגוע בטילי שיוט וכטב״מים בעיר.

חוף הים באילת. כיפת הברזל הימית מספינת חיל הים מיירטת את המטרה החשודה, צילום: ללא

עקב האזעקות שנשמעו בעיר, אורחים רבים בבתי המלון באילת יצאו מחדריהם עם הישמע האזעקה והתפנו למרחבים מוגנים. 

עיר הנופש הפכה למטרה

מאז פרוץ המלחמה הפכה העיר אילת לזירת קרב. טילים וכלי טייס בלתי מאוישים משוגרים בתדירות גבוהה לעבר העיר, חלקם הגדול המשוגרים מתימן, מיורטים עוד בדרום ים האדום, טרם כניסתם למרחב האווירי של ישראל על ידי ספינות מלחמה אמריקניות, צרפתיות ובריטיות. כלי השיט מוצבים מאז חודש נובמבר במיצר באב אל מנדב, מיצרי תימן ומפרץ עדן.

חלק מכלי הטיס והטילים יורטו על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי במרחב הים האדום. לראשונה בהיסטוריה שוגרו לעבר ישראל והעיר אילת גם טילים בליסטיים שיורטו על ידי מערכת החץ הישראלי – שהופעלה גם היא לראשונה.

אבל תימן לא לבד במערכה, גם סוריה ועיראק, מדינות אויב שבהם פעילים מליציות וארגוני טרור, שיגרו כלי טייס לעבר העיר אילת במטרה לפגוע במתקנים אסטרטגיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר