״פעולה לילית מורכבת״: אלעד נרצח בינואר, גופתו נמצאה קבורה בחאן יונס | פרטים חדשים על פעולת החילוץ

אחותו כרמית שיתפה על כך בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה: "קיבלנו בשורות קשות" • לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגים מסרו את ההודעה למשפחתו • אלעד נחטף על ידי הג'יאהד האסלאמי מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר

אלעד קציר על רקע ביתו בקיבוץ ניר עוז. צילום: ללא

צה"ל ושב"כ אישרו היום (שבת) כי החטוף אלעד קציר נרצח בשבי וגופתו חולצה הלילה מרצועת עזה במבצע צבאי מורכב. לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגים מסרו את ההודעה למשפחה. על פי גורמים ביטחוניים, הוא נרצח על ידי שוביו, אנשי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בחודש ינואר - ונקבר בחאן יונס. 

כרמית עם תמונתו של אחיה גלעד קציר, צילום: מישל דוט קום

בהכוונת שב"כ ואמ״ן, החל המבצע בעקבות מידע מודיעיני שחשף כי גופתו של קציר מוחזקת במרחב לחימה. כוחות קומנדו ושריון נעו למרחב יחד, שעות לאחר קבלת המודיעין. כוח איסוף משולב של הקומנדו זיהה את הסממנים והכווין את הכוח יצא למבצע לילי מורכב. ההערכות הייתה מהירה ותוך שעות ספורות הכוחות פשטו על המתחם. לא היו נפגעים במהלך מבצע החילוץ. גופתו של קציר נמצאה קבורה. 

בהודעה מטעם קיבוץ ניר עוז נכתב כי על פי המידע שהתקבל מצה״ל, אלעד נרצח בשבי על ידי שוביו בחודש ינואר. נזכיר כי גם אות החיים האחרונה שהתקבלה מאלעד היה ב-8 בינואר.

במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, אלעד קציר נחטף על ידי הג'יהאד מקיבוץ ניר עוז. אימו, חנה, נחטפה גם היא ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים. אביו, אברהם ז״ל, נרצח בקיבוץ.

"קיבלנו בשורות קשות", כתבה אחותו כרמית בפוסט ששיתפה היום. "אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי. דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן היתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר ודאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר