"פרצת אבטחה מביכה": זהותו של מפקד 8200 נחשפה בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי

לפי הדיווח, ספר שפרסם באמזון הוביל לנתיב דיגיטלי לחשבון גוגל פרטי על שמו, לצד ID ייחודי וקישורים למפות שבחשבון • במערכת העיתון טוענים כי אישרו את המידע עם כמה מקורות • דובר צה"ל: "הנושא יבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד"

בסיס 8200 בגלילות (ארכיון). צילום: קוקו

תחקיר של ה"גרדיאן" הבריטי חושף היום (שישי) כי זהותו של מפקד 8200 התגלתה לאחר שהייתה חשופה ברשת בשל התנהלותו - "פרצת אבטחה מביכה", כינו בעיתון את חשיפת שמו. לפי התחקיר, המפקד פרסם באמזון ספר שכתב על שילוב הבינה המלאכותית בצבאות והאפשרויות שגלומות בכך, על הספר הוא חתם בראשי התיבות של שמו.

ראיון עם סגן מפקד 8200 לדיגיטל: "אין יעד שהוא לא פציח. נקודה" (ארכיון)

בנוסף, כתובת המייל שהייתה בתוך הספר הדיגיטלי חשפה את זהותו ואת שמו המלא. ה"גרדיאן" אישרו את המידע עם כמה מקורות. בספר "The Human Machine Team" (צוות המכונה האנושי, בתרגום חופשי), הוא מציג את נקודת המבט שלו על בינה מלאכותית וכיצד היא יכולה לשנות את מערכת היחסים בין אנשי צוות למכונות. 

תגובת דובר צה״ל: "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין הינה תקלה. הנושא יבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר