ליאור כץ-נתנזון שבני משפחתה נחטפו: "קיבלנו צילומים של חמאס ובהם נראות אמי, ושתי אחייניותיי"

צה"ל: ככל הנראה הרגנו בשוגג חטופה ב-7 באוקטובר

חיל האוויר הודה שבזמן הלחימה פגע ברכב, ויתכן שבו שהתה החטופה אפרת כץ ז"ל ואולי גם חטופים נוספים • הבדיקה התבצעה על סמך סרטוני התקיפה, מצלמות האבטחה של קיבוץ ניר עוז ועדויות מהשטח

"אירוע טרגי אשר התרחש בעיצומה של לחימה": ממצאי תפקודו של חיל האוויר הוצגו היום (שישי) למשפחות החטופים המעורבים באירוע. אפרת נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. בהודעה נמסר: "כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה גם אפרת כץ ז"ל".

אפרת כ"ץ ז"ל ובן זוגה גדי משה מוזס אשר חטוף בעזה, צילום: .

הבדיקה נעשתה על ידי צוות ייעודי שהוקם בהנחיית מפקד חיל האוויר. הבדיקה התבצעה על סמך סרטי התקיפה ממסוק הקרב שלחם בגזרה באותו הזמן ומכלי הטיס המאויש מרחוק, מצלמות האבטחה של קיבוץ ניר עוז, ועל סמך העדויות מצוותי האוויר שפעלו באזור, וכן מבני משפחתה של אפרת כ"ץ ז"ל ועדים נוספים שהיו במקום בעת האירוע.

בית בניר עוז לאחר הפרעות, צילום: יוסי זליגר

"בשבעה באוקטובר צה״ל כשל בהגנה על אזרחים ויצא למלחמה. במהלך מתקפת הפתע, חמאס וארגוני טרור נוספים פלשו למספר יישובים ישראלים, רצחו אזרחים ישראלים וזרים". נכתב בדוח ממצאי החקירה.

עוד עולה כי במהלך הקרבות והתקיפות האוויריות, אחד ממסוקי הקרב שלקח חלק בלחימה, ביצע ירי לעבר כלי רכב שהיו בו מחבלים, ואשר בדיעבד על פי העדויות התברר שהיו בו גם חטופים. כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה אפרת כ"ץ ז"ל.

בית שנפגע בטבח בקיבוץ ניר עוז, צילום: לירון מולדובן

ממסקנות צוות הבדיקה עולה כי ככל שנכחו חטופים ישראלים בכלי הרכב הנע, לא ניתן היה להבחין בהם במערכות התצפית הקיימות, וכי הירי הוגדר כירי על רכב עם מחבלים.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, סיכם את ממצאי האירוע והדגיש כי חיל האוויר ביצע תחקיר כן ושקוף. כמו כן, קיבל את תוצאות בדיקת הצוות תוך שציין כי הממצאים מתייחסים לחלקו של חיל האוויר באירוע זה. "מדובר באירוע טרגי ומצער אשר התרחש בעיצומה של לחימה בתנאי אי וודאות, מפקד חיל האוויר לא מצא דופי בפעולת צוות המסוק, שפעל לפי הפקודות תחת מציאות מלחמתית מורכבת".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו