חיסול בכירים ומעצר מאות חשודים: בתום שבועיים, כוחות צה"ל השלימו את המבצע בשיפא

צוותי הקרב עזבו את מרחב בית החולים • במהלך הפעילות, חוסל בכיר בעשירייה הראשונה של חמאס: ראא'ד תאאב'ת • שלושה בכירים נוספים חוסלו בהיתקלות • תיעודים פלשתיניים הציגו את ההרס במקום לאחר יציאת הכוחות

בית חולים שיפא לאחר שכוחות צה"ל עזבו את המקום // רשתות ערביות

כוחות צה"ל ושב"כ השלימו הבוקר (שני) את המבצע במרחב בית החולים שיפא. כוחות שייטת 13, צוות הקרב של חטיבה 401 וסיירת נח״ל בפיקוד אוגדה 162 יצאו ממרחב בית החולים.

שיפא לפני ואחרי, צילום: רויטרס

הכוחות פעלו במרחב במשך שבועיים, בפעולה פעולה איכותית ומשמעותית חיסלו בכירים בארגון, עצרו מאות חשודים ונתפסו אמצעי לחימה. תיעודים פלשתינים הציגו את ההרס במרחב לאחר נסיגת הכוחות. 

חיסול הבכיר בעשיריה הראשונה 

במהלך המבצע שערך כשבועיים, חוסל בכיר בכיר חמאס, ראא'ד תאאב'ת, במרחב בית החולים. תאאב'ת היה בעשיריה הראשונה של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, הוא נשב למקורב ליחיא סינוואר ולמוחמד דף. כמו כן, שימש כראש חייל האספקה של הזרוע ההתקפית של החמאס והיה מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להתחמשות. הוא חוסל במהלך ניסיון בריחה שלו לתוך רחבת בית החולים שיפא.

ראא'ד ת'אאבת, ראש מערך הייצור של חמאס - חוסל, צילום: דובר צה"ל

חיסול שלושת הבכירים בהיתקלות

יחד עם ראא'ד תאאב'ת, חוסלו שלושה בכירי חמאס נוספים במהלך פשיטה על בית החולים. במהלך היתקלות במבנה המיון נהרג חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה, יחד עם תאאב'ת. במבנה בית היולדות חוסלו פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס, וזכריה נג׳יב, פעיל בכיר במטה הגדה של הארגון.

פאדי דויכ, צילום: דובר צה"ל
זכריה נג'יב, צילום: דובר צה"ל
מוחמד חליל זקזוק, צילום: דובר צה"ל

מעצר חשודים

במהלך הלחימה במרחב ביה"ח נתפסו מחבלים אשר מתחבאים ופועלים בתוך מבני בתי החולים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי. כוחות צה״ל ושב״כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במקום. 

עשרות אמצעי לחימה נתפסו

במהלך הלחימה איתרו הכוחות אמצעי לחימה רבים בניהם, נשק צלפים, רובי קלאצ׳ניקוב, מחסניות, רימונים, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י, מדי לחימה ומסמכים בעלי מידע מודיעיני. 

אמצעי הלחימה שנתפסו בבית החולים שיפא בעזה, צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר