צה"ל מאשר: שלושה בכירי חמאס חוסלו בהיתקלות בשיפא | כל הפרטים על זהותם

השלושה חוסלו בלחימה בבית החולים במהלכה חוסל גם בכיר חמאס ראא'ד תאאב'ת • בין המחוסלים - פאדי דויכ, פעיל במודיעין הצבאי של חמאס ששוחרר בעסקת שליט, וזכריה נג'יב שהיה סייען בחטיפת נחשון וקסמן ז"ל

תיעוד: המחבלים שחוסלו מחוץ למיון בביה"ח שיפא // דובר צה"ל

הלחימה בשיפא נמשכת: במהלך פשיטה על בית החולים חוסלו שלושה בכירי חמאס נוספים. במהלך היתקלות במבנה המיון נהרג חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה, יחד עם בכיר חמאס ראא'ד תאאב'ת. במבנה בית היולדות חוסלו פאדי דויכ פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס  וזכריה נג׳יב, פעיל בכיר במטה הגדה של הארגון.

 

כאמור, לאחר הכוונה של אמ״ן ושב״כ על הימצאותם של בכירי ארגוני הטרור בבית החולים, כוחות שייטת 13, יחידת דובדבן, גדוד שקד וסיירת נח״ל ביצעו פשיטה על המבנים. במיון חוסל חליל זקזוק ובמיון חוסלו פאדי דויכ שביצע פיגוע בו נרצחו ארבעה אנשים, וזכריה נג׳יב שהיה סייען בחטיפת נחשון וקסמן ז"ל.

פאדי דויכ, צילום: דובר צה"ל

בנוסף לוחמי גדוד שקד נתקלו במחבלים מחוץ למבנה בית החולים. "באחד היעדים של בית פעיל בכיר במרחב, נתקלו הכוחות במחבל שהסתתר בתוך ארון. הלוחמים ניהלו מולו אש תוך חילוץ הכוח מהדירה בה המחבל שהה. לאחר ניהול אש אגרסיבי המחבל חוסל", סיפר מפקד פלוגה בגדוד שקד, סרן רותם.

זכריה נג'יב,

בנוסף במהלך הלחימה נתקלו הכוחות בקרבות פנים אל פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים בניהם, נשק צלפים, רובי קלאצ׳ניקוב, מחסניות, רימונים ומסמכים בעלי מידע מודיעיני..

מוחמד חליל זקזוק, צילום: דובר צה"ל

כזכור, בכיר חמאס ראא'ד תאאב'ת חוסל במרחב בית החולים בשיפא כאשר ניסה לברוח לתוך רחבת בית החולים. תאאב'ת היה מספר עשר בארגון הטרור ונחשב מקורב לסינוואר ומוחמד דף. הוא שימש כראש האספקה של הזרוע ההיתקפית של חמאס והיווה מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להתחמשות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר