כוח יוניפי"ל הותקף בדרום לבנון - חיזבאללה האשים את צה"ל, שהבהיר: לא אנחנו תקפנו

שלושה חיילי יוניפי"ל ומתורגמן לבנוני נפגעו מפיצוץ • כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה האשימו את ישראל והוציאו הודעה בה נאמר כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה • מיוניפי"ל נמסר כי התקיפה "בלתי מתקבלת על הדעת" וכי הם חוקרים את מקור הפיצוץ • בצה"ל מכחישים: "לא תקפנו באזור"

כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

שלושה חיילי יוניפי"ל ומתורגמן לבנוני נפגעו הבוקר (שבת) מפיצוץ בדרום לבנון. כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה האשימו את ישראל והוציאו הודעה בה נאמר כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה.  דובר צה"ל מיהר להכחיש ואמר כי הצבא כלל לא תקף באזור. מיוניפי"ל נמסר כי הם חוקרים את מקור הפיצוץ.

תיעוד: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, שניים נהרגו (ארכיון) // רשתות ערביות

מהדיווחים בתקשורת הלבנונית, בערוצים המזוהים עם ארגון הטרור, נטען כי כלי טיס בלתי מאויש תקף רכב יוניפי"ל בכפר רמיש שבדרום המדינה, וכי הצוות שהותקף כלל ספרדים ונורבגים החברים בארגון, והם הועברו לעיירה א-טירי לטיפול. עוד דווח, כי בין הפצועים גם אזרח לבנוני שעובד כמתרגם. לעומת זאת, ברשת NBN נטען כי הפצועים בתקיפה הם אוסטרלים, כשאחד מהם נמצא במצב אנוש.

"בניגוד לפרסומים, צה"ל לא תקף הבוקר רכב יוניפי״ל במרחב רמיש", נמסר זמן קצר אחרי פרסום הידיעות מדובר צה"ל. מיוניפי"ל נמסר כי תקיפת כוח שומרי השלום היא "בלתי מתקבלת על הדעת", וביקשו בנוסף להדגיש כי "יש לשמור על ביטחון אנשי האו"ם. באחריות כל הצדדים להגן עליהם בהתאם לחוק הבינלאומי".

לא מדובר בפעם הראשונה בה כוח יוניפי"ל מותקף. בשנת 2022 אנשי חיזבאללה היו מעורבים בהרג של חיילי אירי מכוח יוניפי"ל שנכנס בטעות לכפר ונתקל בהמון. בינואר 2015 נהרג חייל ספרדי מכוח יוניפי״ל מפגיעת פגז ישראלי בגזרה המזרחית, באזור הכפר אל עבאסיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר