הותר לפרסום: רס״ל אלון קודריאשוב נפל בקרב בדרום רצועת עזה

רס"ל קודריאשוב, בן 21 ממודיעין, שירת ביחידת אגוז ונפל לאחר שנפגע מטיל RPG שנורה לעבר המבנה שבו שהה בבית החולים נאצר • הלווייתו תיערך ביום ראשון בבית העלמין הצבאי במודיעין • בתקרית נפצעו 16 לוחמי צה"ל, מהם שישה באורח קשה - חלקם אף נותחו תחת אש ברצועה

תקיפת חיל האוויר בסמוך לבית החולים נאצר שבדרום רצועת עזה // ללא

הותר לפרסום: רס"ל אלון קודריאשוב, בן 21 ממודיעין, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, נפל היום (שישי) בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה. הלווייתו תיערך ביום ראשון בבית העלמין הצבאי של מודיעין בשעה 16:30. באירוע נפצעו שישה לוחמי צה"ל באורח קשה, משפחותיהם עודכנו.

רס"ל אלון קודריאשוב, צילום: דובר צה"ל

ביממה האחרונה, לוחמי יחידת אגוז מבצעים פשיטה משמעותית על בית החולים נאצר שברצועה, אשר על פי ההערכות המודיעינית, מחבלי חמאס נערכו לביצוע פעולות טרור מתוך המוסד הרפואי. הלוחמים חיסלו מחבלים רבים ועצרו ב-48 השעות האחרונות כ-20 מחבלים. כמו כן, נמצאו בתוך מתחם בית החולים פירי מנהרות טרור, אשר ממופות על ידי הכוחות ויושמדו על ידם.

פעילות אגוז ומגלן בשכונת חמד, צילום: דובר צה"ל

סביב בית החולים נאצר, הרסו כוחות צה"ל בתים רבים במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה, כולם כאמור שימשו למטרות טרור. 

הבוקר (שישי) לקראת השעה 10:00 ירו מחבלי חמאס, ששהו בין הריסות הבתים בקרבת בית החולים, טיל אר-פי-ג'י לעבר הקומה העליונה במבנה שבו פעלו לוחמי יחידת אגוז, כחלק מפשיטתם על בית החולים. כתוצאה מכך, נהרג רס"ל קודריאשוב ונפצעו 16 לוחמים נוספים, ומהם שישה באורח קשה.

פעילות לוחמי יחידת אגוז בדרום רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

הלוחמים שנפגעו פונו במהרה על גבי מסוק צבאי לקבלת טיפול רפואי. לא זו בלבד, חלק מהפצועים קשה נותחו תחת אש כחלק מהמאמצים להציל את חייהם. לאחר מכן, פעל כוח של חטיבת גבעתי לבידוד המרחב ולשלילת איומים נוספים בו. זהו אירוע שני בתוך יממה, שבו נתקלים לוחמי צה"ל באש בשטח שהוגדר בעבורם כמרחב אבטחה.

ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כתב כך עם היוודע נפילתו של רס"ל קודריאשוב: "משפחת השכול של מודיעין מכבים רעות מתרחבת. רגע לפני כניסת השבת התבשרנו על נפילתו של רס״ל אלון קודריאשוב, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו. אלון, בוגר תיכון עירוני א׳, נהרג היום בלחימה ברצועת עזה. בשמי ובשם כל תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים למשפחת קודריאשוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר