כוחות גדולים במצוד אחר המחבלים; ראש המועצה האזורית ערבות הירדן: "אדרוש לדעת כיצד הצבא נערך להגן על התושבים"

מוחמד מחמוד מוחמד סעדיה, בן 27, רווק, מג'נין, קצין במנגנונים הפלסטינים, הוא החשוד בביצוע הפיגוע • תושבי האזור סוערים: "התרענו בפני כל גורמי הביטחון בשיחות, בפניות כתובות לכל הדרגים, וגם בהפגנות שעשינו" • "אירוע כזה לא יכול לעבור לסדר היום", טוען דוד אלחייני ראש המועצה • מפקד פיקוד המרכז הגיע לזירה וקיים הערכת מצב ראשונית

מחסומים וכוחות משטרה בבקעת הירדן לאחר הפיגועה בעוג'ה // רויטרס

מוחמד מחמוד מוחמד סעדיה, בן 27, רווק, מג'נין, קצין במנגנונים הפלסטינים, הוא החשוד בביצוע הפיגוע הבוקר (חמישי) בבקעת הירדן, בו שלושה ישראלים נפצעו מירי שנפתח לעברם סמוך לכביש 90, כשאחד הרכבים היה רכב הסעות לתלמידים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע בציוץ  בטוויטר: "קיבלנו עוד הוכחה כואבת לכך שהקצינים של אבו מאזן פועלים לרצוח יהודים. אני חוזר ואומר: הרש"פ היא לא הפיתרון, היא חלק מרכזי מהבעיה. חייבים לשנות את הקונספציה ולפעול נגד הרש"פ שמעודדת ומממנת טרור!"

תושבי סובב יריחו טוענים כי "גורמי ביטחון עוצמים עיניים וממשיכים להתייחס ליריחו כאל עיר תיירותית תמימה, ולא נוקטים בפעולות החריפות הנדרשות כדי להכריע את הטרור במרחב".

סריקות הכוחות במרחב הפיגוע בבקעת הירדן, צילום: דובר צה"ל

עוד הם מוסיפים: "אנחנו התושבים התרענו בפני כל גורמי הביטחון בשיחות, בפניות כתובות לכל הדרגים, וגם בהפגנות שעשינו ודרשנו שינוי מדיניות ביטחונית ביריחו וסביבותיה. כוחות הביטחון אפילו לא מתגברים את ההגנה על ידי גדוד חי"ר כנדרש באופן מיידי. האויב שמנסה להשמיד אותנו מדרום ומצפון מנסה להרים את הראש גם ממזרח, ואנחנו לא נהיה מוכנים לקבל תפיסות ביטחוניות שגויות מהעבר".

הם ממשיכים ואומרים בקול חד וברור: "אנחנו דרושים באופן מיידי פעולות חריפות מול קיני הטרור במרחב שיובילו להכרעת הטרור, ופעולות התיישבותיות שימנעו רצף טרוריסטי בין ירחו, הכפר עוג'ה וגבול ירדן אליו חותרת הרשות הפלסטינית ויאפשר רצף של הברחות ופיגועים שיסכנו את מדינת ישראל".

מפקד פיקוד המרכז הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ראשונית יחד עם מפקד החטיבה, צילום: דובר צה"ל
אחד הרכבים שנפגע הבוקר מירי המחבל., צילום: TPS

לפי דבריו של אלוף ( מיל') עוזי דיין, יו"ר מבטחי פורום מפקדים לאומי, "הפיגוע בבקעת הירדן יטופל צבאית כולל חיזוק חטמ"ר הבקעה בכוחות, אמל"ח, מכשול ומודיעין.
חיוני וקריטי המענה הביטחוני-לאומי. הכפלת מספר המתיישבים בבקעה תוך הרחבת ההתיישבות, פיתוח תשתיות מורשת, תיירות, תחבורה, חקלאות ותעשיה, ומימוש הריבונות הישראלית - בקעת הירדן.

אוטובוס הילדים שנפגע מהירי // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

דויד אלחייני, ראש המועצה האזורית ערבות הירדן, שיגר מסר תקיף - "אירוע כזה לא יכול לעבור לסדר היום". בנוסף, הוא טוען: "אדרוש מהאלוף והמח״ט לדעת כיצד הצבא נערך להגן על תושבי בקעת הירדן", ומוסיף: "אני בטוח שנמשיך יחד עם כוחות הביטחון לשמור על הבית שלנו".

כוחות צה"ל באזור הפיגוע, צילום: דובר צה"ל
אחד הרכבים שנפגע הבוקר מירי המחבל., צילום: TPS

מדובר צה"ל נמסר: "מפקד פיקוד המרכז הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ראשונית יחד עם מפקד החטיבה. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב אחר המחבל".

ראשי שדולת ארץ ישראל הגיבו לפיגוע: "מהווה תזכורת כואבת לכך שכל הארץ חזית, ואויבינו מבקשים לפגוע בנו בכל מקום בארץ. מדינת ישראל צריכה היתה להחיל מזמן את ריבונותה בבקעת הירדן. אולם אחרי הפיגוע הבוקר, קידום ריבונות ישראלית בבקעה תהווה גם אמירה ברורה לאויבינו בזמן המלחמה: ארץ ישראל, כולה, לעם ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר