"הג'יאהד משתמשים במחלקת יולדות, חמאס במבנה ההנהלה": נחשפות חקירות המחבלים שנתפסו בשיפא

ההתארגנות הגדולה של הפעילים במרחב בית החולים העזתי מתוארת על ידי המחבלים שנתפסו במקום • הם מפרטים גם על אמצעי הלחימה שאוחסנו במחלקות, והתשתיות המסודרות של חמאס, המשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור • לדברי אחד הנחקרים - בבית החולים נמצאים "בין 600 ל-1,000 פעילים"

לאחר שנתפסו בשיפא: מחבלי חמאס וג'יאהד מדברים בחדר החקירות // דובר צה"ל

אגף המודיעין חושף היום (שלישי) עדויות מתוך חקירות מחבלים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלשתיני שבוצעו על ידי חוקרי יחידה 504, בהם מתוארים התארגנות גדולה של מחבלים בבית החולים שיפא, ופירוט על אמצעי הלחימה שאוחסנו במרחב.

נביל רגב עבד אשתיוי, פעיל בגא״פ, מודה בחקירתו: "שיפא או בתי ספר ומקומות כאלה, הם המקלט שלנו". הוא ממשיך ואומר: "לפעילי חמאס וג'יאהד אין מטה מסוים, הם נמצאים בכל המבנים של בית החולים, פזורים בהם. במבנה המומחים יש נוכחות גדולה של פעילי חמאס, והם נמצאים גם במבנים אחרים".

בחקירתו של אחמד בכר קניטה, אחראי ההגנה על מרחב עזה בארגון הטרור חמאס, הוא נשאל כמה מחבלי חמאס מתחבאים בבית החולים, ועונה: "בין 600 ל-1,000 פעילים".

תיעוד מחקירת בכר אחמד בכר קניטה, אחראי ההגנה על מרחב עזה בארגון הטרור חמאס,

בנוסף, מציינים המחבלים בחקירה את התשתיות המסודרות של חמאס בביה״ח, המשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור. החקירות מהוות עדות נוספת לאופן בו ארגוני הטרור מסכנים ביודעין את תושבי הרצועה.

כלי נשק בתוך חדרי MRI שנמצאו במסגרת פעילות צה"ל בבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל

בחקירתו של אחמד בכר קניטה הוא טען גם כי ״אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מהמקומות ה'אנושיים', ש'אף אחד לא אמור לגעת בהם'". כשהוא נשאל מי נפגע מזה שהם דווקא שם, הוא מודה: "התושבים, החולים והפצועים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר