מספר 10 בחמאס נעצר בשיפא? התמונה של דובר צה"ל שעוררה תהיות

תא"ל הגרי חשף תמונות של העצורים מבית החולים ואמר שיש בכירים מאוד "שאת שמם אסור לפרסם" • באחת התמונות הופיע ראאד סעד, ראש אגף המבצעים בחמאס, שנמצא בצמרת המבוקשים ונחשב למספר 6 בזרוע הצבאית • מנגד, בכיר בחמאס טען כי המידע אינו מדויק

הגרי: "נתקלו בבכירים חשובים מאוד שלא ניתן לפרסם את זהותם משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי" // צילום: דובר צה"ל

האם זהו בכיר חמאס שנעצר? במסיבת עיתונאים שקיים בערב חמישי, הציג דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כמאתיים תמונות של מחבלים שנעצרו כיבכול במסגרת מבצע "ניתוח מקומי" במתחם ביה"ח שיפא, שנערך בימים האחרונים.

 

באותה הצהרה הדגיש הגרי כי "במהלך הסריקות נתקלנו במחבלים, ביניהם בכירים חשובים מאוד שאת זהותם אני לא יכול לפרסם, משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי". אלא שבאותה הצהרה, הופיעה תמונה של מי שנראה בדיוק כמו ראש אגף המבצעים בחמאס, ראאד סעד. מי שנמצא בצמרת המבוקשים. 

סעד, המקביל בדרגתו לאלוף, הוא אחד מששת הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס. כלומר אחרי מוחמד דף, מרואן עיסא, מוחמד סינוואר, אחמד ר'נדור ואיימן נופל. שלושה מהם - עיסא, ר'נדור ונופל - כבר חוסלו. ראאד סעד, המכונה אבו מועז, שימש בשנת 2005 בתור מפקד חטיבת העיר עזה. כיום, בשנות ה־50 לחייו, הוא אחד מחברי המועצה הצבאית. על פי פרסומים ערביים, הוא אמון בין היתר על "הפעולות המיוחדות" - כלומר יחידות הנוח'בה. על כן הוא בעל אחריות מרכזית למתקפת 7 באוקטובר והטבח ההמוני בנגב המערבי. 

תמונתו של ראאד סעד שהופיעה בהצהרת דובר צה"ל הגרי, צילום: דובר צה"ל
ראאד סעד לצד איסמאעיל הנייה, צילום: רשתות ערביות

אם ראאד סעד אכן נעצר, מדובר באחד ההישגים הכי משמעותיים של צה"ל מתחילת המלחמה נגד חמאס בעזה. נכון לעכשיו, לא התקבל אישור רשמי בישראל לכך שהוא נתפס במבצע. בעקבות הפרסומים, בכיר ביטחוני בחמאס טען כי מה שהוצג על ידי דובר צה''ל בעניין מעצר עשרות בכירים בארגוני הטרור בשיפא אינו מדויק ומדובר בחלק מ"מלחמה פסיכולוגית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר