"הכריחו את לירי לנקות, לבשל ולטפל בילדים בעזה": אמה של החטופה מתארת את השבי

חטופות שפגשו את בתה בעז, סיפרו לשירה אלבג, אמא של לירי בת ה-19 שמוחזקת כבר 164 ימים בשבי, מה עבר עליה • "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר - הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי"

100 ימים ל-7 באוקטובר: בכיכר החטופים עדיין מחכים ללירי אלבג. צילום: יהונתן שאול

"לירי עברה בין בתים, הייתה צריכה לבשל למשפחה שהייתה אצלה, לטפל בילדים שלהם ולנקות להם את הבית", כך סיפרה היום (שני) שירה, אימה של החטופה לירי אלבג, שמוחזקת בשבי חמאס כבר 164 ימים.

בראיון לרשת ב', אמרה האם כי קיבלה את הפרטים מחטופות ששוחררו במסגרת העסקה הקודמת: "בשבוע שכנראה ריכזו מספר גדול של חטופות שאחר כך חלקן שוחררו, הן העבירו חוויות. באותה נקודת זמן לירי נשארה במנהרה, אנחנו משערים שהיא עדיין שם". שירה הוסיפה ותיארה את התחושות הקשות: "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר - הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי".

שירה התייחסה לפגיעות המיניות שמבצעים מחבלי חמאס בחטופות ובחטופים בשבי: "אני כל הזמן מנסה לדמיין מה היא עוברת שם, זה נורא קשה. אנחנו כולם יודעים שהרבה בנות עברו שם פגיעות וכאמא אני מנסה לא לחשוב על זה בכלל - אני מנסה לא לדמיין את זה. כשאני פוגשת את המשוחררות מדי פעם אני שואלת ככה על דברים שאולי הן לא סיפרו לי. האמת שאני מבקשת לשמוע רק את הדברים הטובים שהיו לאותה תקופה כי הדברים הרעים כבר גם לא רלוונטיים".

שירה סיפרה מה אמרו לה המשחררות: "יש דברים מצחיקים כי לירי היא ילדה שמדמיינת כל הזמן. היא הייתה אומרת להן 'בואו נדמיין שאנחנו במסעדה, מה הייתן רוצות לאכול?'. כל אחת הייתה צריכה להגיד מה הכי בא לה והן היו גם מתעצבנות עליה - 'אבל לירי, בגללך אנחנו רעבות עכשיו עוד יותר'".

על המגעים לשחרור החטופים אמרה: "ראש הממשלה שלנו חייב להחזיר אותם הביתה. אני מנסה להיות לא פוליטיקאית ובאמת לשמור על שיח נעים, אבל זה נורא קשה לנו כבר כי נאמרים דברים לא נעימים על החטופים". שירה הבהירה: "כן הדבר הכי חשוב או לא הדבר הכי חשוב, כן הניצחון המוחלט או לא הניצחון המוחלט. אנחנו מדברים פה על חיי אדם - אנחנו מדברים על הבת שלי שהיא בת 19".

על עסקת החטופים טענה: "שמענו שצוות המשא ומתן לא קיבל מספיק מנדט בשביל לייצר את העסקה הזאת. זאת אומרת, היו יכולים לתת גם יותר ואני מקווה שהם ירחיבו לו את המנדט גם תוך כדי השיחות כדי שהעסקה הזאת תצא לפועל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר