"היה למשענת ולעזרה למאות חיילים": רנ"ג אורי מויאל נהרג בפיגוע בבית קמה

רנ"ג מויאל, שנאבק במחבל, הותיר אחריו שלושה ילדים • חברו: "זה לא מפתיע אותי שהוא הצליח לקום ולחסל את המחבל" • ראש עיריית דימונה: "נוצרה בינינו קרבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל.ת"

זווית נוספת לפיגוע בצומת בית קמה

רנ"ג אורי מויאל, בן 51, הוא איש הקבע שנהרג היום (חמישי) בפיגוע בבית הקפה בצומת בית קמה לאחר שנאבק עם המחבל. 

הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, אחת מהן גרה בארה"ב. רנ"ג מויאל אמור להשתחרר משירות קבע בסוף השנה. הוא שימש מנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל.

היה אמור להשתחרר מקבע בסוף השנה. רנ"ג אורי מויאל על רקע זירת הפיגוע בצומת בית קמה, צילום: ללא

"זה לא מפתיע אותי שהוא הצליח לקום ולחסל את המחבל, הוא היה איש חזק, איש ואדם במלוא מובן המילה", מספר חברו של מויאל,, אורן זוהר, "אני מכיר אותו מהתקופה שהייתי טירון בבא"ח נח"ל, למעלה מ-20 שנה. היה איש מאיר פנים, תמיד מחייך איש מאוד מאוד טוב. תמיד נכון לעזור, במיוחד שאנחנו היינו דימונאים, הוא היה עוזר לנו ובלי קשר אהב לעזור, תמיד שאל לשלומם.

"לא התבכיין, איש מאוד יקר מאוד מאוד יקר", מספר ומוסיף, "המשפחה עכשיו בכאב גדול, לא סתם הוא הוא נטרל את המחבל, זה לא הפתיע אותי, איך שראיתי את הסרטון, מיד זיהיתי אותו כבר לא היה לו סיכוי, זה קשה הכרתי אותו למעלה משני עשורים, הייתי עולה איתו עוד טרמפים לבסיס, איש טוב לב, אדם לפני הכל. זאת טרגדיה מאוד קשה".

בני ביטון, ראש עיריית דימונה - העיר שבה התגורר - ספד: "דימונה מרכינה ראש. רנ״ג אורי מויאל נרצח בידי בן עוולה. אורי נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס״ר בכיר בבא"פ נח"ל ועשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו, והוא היה להם למשענת ולעזרה.

"נוצרה בינינו קרבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל.ת. בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו,
השם ייקום דמו".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רנ״ג אורי מויאל ז״ל, שנפל בפיגוע היום בבית קמה. ‏לאחר שהותקף מאחור על ידי המחבל המתועב, אורי נלחם בגבורה כשהוא פצוע קשה, ניטרל את המחבל, ובכך, רגע לפני שנפל - הציל את חייהם של רבים אחרים. ‏יהי זכרו ברוך.״

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת: " רנ"ג אורי מויאל ז״ל, בן 51, מדימונה, נהרג היום בעת שנלחם בעוז, בנחישות ובגבורה יוצאת דופן במחבל המתועב בפיגוע האכזרי שאירע היום בבית קמה. אורי, שירת כרס״ר בכיר בבא״פ נח״ל, חירף נפשו בהגנה על אזרחים חפים מפשע ומנע אסון גדול עוד יותר.

רק לפני כשלוש שנים, זכה אורי בפרס מפעל חיים על מצויינות, מופת ודוגמה אישית, דוגמה שהפגין עד טיפת כוחו האחרונה. אני שולח מעומק ליבי תנחומים למשפחתו. גיבור ישראל. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר