עימותים ברמדאן: מת בן ה-13 שירה זיקוקים בשועפאט, שני הרוגים באזור רמאללה

בתיעוד שהופץ ברשת נראה הנער משליך זיקוקים ולאחר מכן נשמעים קולות נפץ או ירי • בקבוקי תבערה ומטען יודו לעבר הכוחות • מח"ש פתחה בבדיקה

צילום: רשתות ערביות

עימותים במחנה הפליטים שועפאט: הנער ראמי חמדאן חלחולי (13) נורה על ידי לוחמי מג"ב לאחר שירה זיקוקים הלילה (שלישי). מצבו הוגדר תחילה אנוש ומותו נקבע בהדסה הר הצופים. מח"ש פתחה בבדיקה. במקביל, סוכנות הידיעות הפלשתינית וופא מסרה כי שני פלשתינים נהרגו הלילה מירי כוחות הביטחון הישראליים בתקרית אחרת ליד הכפר ג'יב מצפון-מערב לרמאללה. שלושה אחרים נפצעו.

בתיעוד משועפאט שהופץ ברשתות החברתיות נראה הנער שנהרג כשהוא משליך זיקוקים, ומיד אחר כך נשמעים קולות נפץ או ירי והוא נופל אל הקרקע.

אזור מחנה הפליטים שועפאט, אחרי התקרית, צילום: השימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

במסגרת העימותים יודו בקבוקי תבערה ונזרק מטען לעבר כוחות הביטחון. לפי המשטרה, לוחם מג"ב ביצע ירי בודד לעבר הנער. לא נרשמו נפגעים בקרב הכוחות.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות נגד מפגעים ומפרי סדר אלימים. מי שיסכן את כוחות הביטחון או אזרחים מסכן את חייו".

אזור מחנה הפליטים שועפאט, אחרי התקרית, צילום: רשתות ערביות

במחנה הפליטים אומרים כי אתמול פיזרה המשטרה כרוזים לתושבים ובהם הזהירה מפני ניסיונות להפר את הסדר במהלך חודש רמדאן מצד צעירים, ובכלל זה השלכת זיקוקים ובקבוקי תבערה לכיוון המחסום. "זאת לאחר שבלילה הראשון לרמדאן קבוצה של כ-15 צעירים פלשתינים החלו להתארגן לכיוון מחסום שועפאט במטרה לבצע פעולות מעין אלה", נכתב בהודעה שהופצה במחנה. "המשטרה בשום פנים לא תנהג בסלחנות אל מול פעולות אלימות מכל סוג שהוא, נפעל בנחרצות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד כל מי שינסה להפר את החוק".

ההודעה כללה איום לסגור את המחסום במהלך שעות הערב ברמדאן במקרה שבו צעירים במחנה יחליטו להפר את הסדר "מבלי להתחשב ברוב תושבי המחנה", וגם אזהרה כי סוחרים שפועלים סמוך לכניסה למחנה ואשר רואים את מפרי החוק ולא מונעים את מעשי האלימות - יישאו בהשלכות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר