בעקבות מצוקת מקום בבתי הכלא: עשרות עצורים מנהליים פלשתינים שוחררו

בצה"ל ושב"כ הסבירו כי ההחלטה הגיעה לאחר הערכת מצב ועל מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר • גורמי ביטחון: האסירים ששוחררו היו אלו שלא הייתה כוונה להאריך את מעצרם ומיועדים להשתחרר במהלך החודש הקרוב" • בן גביר: "'מחווה' של ראש השב"כ לקראת הרמדאן"

כלא עופר (ארכיון). צילום: משה שי

עשרות עצורים מנהליים פלשתינים שוחררו הערב (חמישי) במפתיע מכלא עופר. צה״ל  שב״כ הסבירו כי הוחלט לשחרר עצורים מנהליים שמעצרם מסתיים בחודש הקרוב בעקבות מצוקת מקום בבתי הכלא, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר.

מכניסים לתוך בור ביוב: כך מחביאים האסירים הביטחוניים את החומרים האסורים בבתי הכלא // דוברות המשטרה

לשכת השר בן גביר: "העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר - אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ'מחווה' לקראת הרמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא. מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".

גורמי ביטחון מסרו בתגובה: "יודגש כי בניגוד לפרסומים מפי השר לביטחון לאומי, אין מדובר במחוות והעניין אף הובהר במסגרת הדיון בקבינט הלילה. לציין כי שב"כ וצה"ל מתריעים מזה זמן על מצוקת מקומות הכליאה וההשפעה מכך על מעצרים וסיכולים. עוד יצויין כי המל"ל אף נדרש לנושא והנחה זה מכבר את המשרד לביטחון לאומי לפעול למציאת פתרונות לנושא". 

השר בן גביר בזירת הפיגוע, צילום: רויטרס

"יובהר כי בשבוע האחרון צה"ל ושב"כ נאלצו לבטל מעצרים מתוכננים לקראת תקופת הרמדאן וזאת לאור מצוקת מקומות כליאה על רקע המלחמה", המשיכו. "האסירים ששוחררו הינם אסירים מנהליים אשר לא היתה כוונה להאריך את מעצרם ומיועדים להשתחרר במהלך החודש הקרוב. שחרורם יפנה מקום לטובת מעצר של דרושים לחקירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר