פלשתינים התקהלו ליד משאיות סיוע - כוח צה"ל חש בסכנה ופתח באש; דיווחים בעזה: יותר מ-100 הרוגים

במהלך הכנסת סיוע הומניטרי, התפתחו מספר אירועים: בזיזה, ירי לעבר המשאיות והתקרבות המון עזתי לעבר כוחות הנמצאים בשטח • בצה"ל טוענים כי פחות מ-10 פלשתינים נפגעו מירי • בעקבות כך חמאס מאיים בהפסקת המשא ומתן לשחרור החטופים

תיעוד המבצע להכנסת סיוע הומניטארי לצפון רצועת עזה// דובר צהל

העזתים נפגעו בעיקר מהדוחק: צה"ל פרסם את ממצאיו של תחקיר ראשוני של אירועי הבוקר (חמישי) בצפון הרצועה, בהם לפי טענת הפלשתינים נהרגו יותר מ-100 אזרחים. לפי צה"ל, מרבית ההרוגים נפגעו מדוחק סביב משאיות הסיוע שנכנסו לרצועה, כאשר אלפי פלשתינים התנפלו עליהן. עוד אמרו בצה"ל כי כוחות צבא נאלצו לירות ירי הרחקה כאשר המון פלשתיני התקרב אליהם, וכי לא יותר מעשרה פלשתינים נפגעו.

בעקבות האירועים, חמאס מאיים בהפסקת המשא ומתן להפסקת האש ולשחרור החטופים. 

פלשתינים מתנפלים על המשאיות, צילום: דובר צה"ל

"במהלך הכנסת משאיות לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה, פחות מ-10 פלשתינים נפגעו מירי"." כך נמסר מדובר צה"ל.

"יש להעניק גיבוי מוחלט ללוחמינו הגיבורים הפועלים בעזה, שפעלו מצוין מול המון עזתי שניסה לפגוע בהם" כתב השר בן גביר. "היום הוכח שהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה היא לא רק טירוף בשעה שחטופינו מוחזקים ברצועה בתת תנאים, אלא גם מסכנת את חיילי צה"ל. זו עוד סיבה מובהקת לכך שחייבים להפסיק להעביר את הסיוע הזה, שהוא למעשה סיוע לפגיעה בחיילי צה"ל וחמצן לחמאס".

במהלך הכנסת משאיות סיוע, התפתחה התקהלות אלימה, צילום: אי.פי

כאמור, מדובר על שלושה אירועים שונים שהתרחשו לפנות בוקר, בזמן מבצע להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, אותו מבצעת יחידת מתפ"ש עם ארגונים בינלאומיים. כ-30 משאיות, בהן נהגו פלשתינים ועזתים, היו בדרכן אל מחסות הפלשתינים עבור חלוקת המזון באזור העיר עזה, סמוך למעגנה ולרימאל. 

באירוע הראשון, בזמן שהמשאיות חלפו בנקז, אלפי פלשתינים החלו להתנפל עליהן. כתוצאה מכך נהרגו עשרות - חלק מדריסה ומדוחק וחלק בזמן ההתנפלות עצמה.

משאית סיוע הומניטרי בעזה (ארכיון), צילום: Getty Images

באירוע נוסף התבצע ירי לעבר חלק מהמשאיות מגיעות לאזור המעגנה ורימאל. כתוצאה מניסיון המשאיות לעזוב את המקום נפגעו מדריסה אזרחים נוספים. 

בארוע האחרון, המון של עזתים התקרבו לנקז ולעבר כוח צה"ל שתכליתו לאבטח את המרחב של המסדרון והנקז. הם הגיעו עשרות מטרים בודדים סמוך לטנק ולמחלקה שהיו באזור. בעקבות כך הכוח ירה באוויר כאות אזהרה ולאחר מכן ירה בקרבה לאזור הרגליים לאזרחים שהמשיכו להתקרב ולסכן אותם.

לאחר האירוע, פרסם משרד הבריאות של חמאס בעזה כי צה"ל ביצע "מעשה טבח" בעזתים. על פי הדיווחים, באירוע נהרגו יותר כ-104 פלשתינים ו-760 בני אדם נפצעו. בתגובה מוקדמת אמר דובר צה"ל כי "אין ידיעה על הפגזה ישראלית" ממערב לעיר עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר