שעות לפני הטבח ב-7 באוקטובר: בישראל זיהו טלפונים עם סים ישראלי שהופעלו ברצועה

הפרטים שניתן כעת לפרסם, יותר מארבעה חודשים מפרוץ המלחמה: בישראל זיהו הפעלה של כרטיסי SIM ישראליים ברצועת עזה, שעות ספורות לפני מתקפת חמאס • לשכת רה"מ טוענת: "נתניהו לא היה מודע לכך עד אתמול" • בהתייחסות חריגה, מצה״ל ושב״כ נמסר בהודעה משותפת כי "הפרסום - שקרי ורחוק מהמציאות"

מחבלי נוחבה ב-7 באוקטובר. צילום: GettyImages

בלילה שלפני המתקפה: 143 ימים לאחר תחילת המלחמה, הצנזורה הצבאית מתירה לפרסם כי בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר התקבל מידע במערכת הביטחון שלפיו הופעלו בתוך רצועת עזה מכשירים סלולריים באמצעות כרטיסי "SIM" ישראליים.

מידע זה היה ידוע, והצנזורה לא התירה לפרסמו במשך תקופה ארוכה. אמש ערוץ 14 פרסם אותו - ללא אישור הצנזורה. בפרסום אמש נטען כי 1,000 סימים ישראליים. באופן חריג, דוברות צה"ל ושב"כ התייחסו לפרסום. "הפרסום אודות אלף הסימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות.

"בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח".

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

עוד הוסיפו כי "כפי שפורסם בעבר, בלילה התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם".

בהודעה, התייחסו הארגונים לעצם פרסום המידע המסווג והאפשרות שהוא יפגע בפעילות הכוחות."כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא לא היה מודע עד לפרסום אמש לעובדה שפעילי נוחבה של ארגון הטרור חמאס החליפו את כרטיסי ה"סים" שלהם לכרטיסים ישראליים.

אתר המסיבה ברעים אחרי 7 באוקטובר, צילום: אורן בן חקון

כזכור, על פי התחקיר הראשוני, שעות לפני המתקפה התקבל במטה השב"כ מידע מודיעיני לגבי אירוע חשוב ברצועת עזה. ימים לאחר תחילת הלחימה הבהירו במשרד ראש הממשלה כי ראש הממשלה לא קיבל התרעה מוקדמת בנוגע למתקפת הפתע של חמאס, וכי רק בשעה 6:29, עם פרוץ הקרבות והאזעקות הרבות ברחבי המדינה, קיבל עדכון ראשוני על הנעשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר