תיעוד: משגר רקטות אותר במעבדה רפואית בחאן יונס || דובר צה"ל

דובר צה"ל ב"וול סטריט ג'ורנל": "חמאס עבר מטבח באזרחים ישראלים - להסתתרות מאחורי אזרחים עזתים"

תא"ל דניאל הגרי פרסם טור בעיתון האמריקני בו הוא מתאר כיצד חמאס משתמש באזרחים למטרות לחימה על פי הממצאים שהלוחמים איתרו בשטח • "המשימה שלנו היא לפרק את ארגון הטרור חמאס ולהחזיר את החטופים שלנו הביתה - לא חורבן עזה או לעקור את אנשיה מבתיהם"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי פרסם הלילה (בין ראשון לשני) מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" בו הוא מתאר כיצד חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי, והצהיר כי מטרתו של צה"ל הוא להשיב את החטופים ולהבטיח שטבח 7 באוקטובר לא יחזור. 

 

"בעידן בו טרוריסטים משדרים בשידור חי את מתקפותיהם, הטבח של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר הוא ללא ספק הטבח המתועד ביותר בהיסטוריה", פתח הגרי את דבריו. כשהלחימה עברה לשטח עזה, חמאס עבר מלטבוח באזרחים ישראלים, להסתתרות מאחורי אזרחים עזתים. ב-16 השנים האחרונות, חמאס הטמיע באופן שיטתי את תשתיות הטרור שלו בתוך ומתחת למרחבים אזרחיים בעזה – זאת כחלק מאסטרטגיית ״המגן האנושי״ שלו". 

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת הזרה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

"כוחות צה"ל גילו שמתחת לרוב הבתים בעזה יש מנהרות טרור או מחסני נשק בתוכם", הוסיף תא"ל הגרי, "רוב בתי הספר, המסגדים, בתי החולים והמוסדות הבינלאומיים שימשו את חמאס לפעילות טרור. באמצעות היטמעות בתוך האוכלוסייה האזרחית, מחבלי חמאס מסתירים את עצמם מהמצלמות המסקרות את המלחמה. כשחמאס פוקד על המחבלים שלו ללבוש בגדים אזרחיים, בכך הוא מסתיר אותם במצג שווא של חפים מפשע. בכך שהוא נלחם מתוך ומתחת לבתי חולים, חמאס מקווה שהחוק הבינלאומי והאהדה הציבורית יהוו מגן לפעילויות הטרור שלו. מנגד, צה״ל פועל בזהירות, בשקיפות ובהתאם לדין הבינלאומי". 

לוחמי יהל"ם במנהרה בעזה, צילום: דובר צה"ל

"המשימה שלנו היא לפרק את ארגון הטרור חמאס ולהחזיר את החטופים שלנו הביתה - לא חורבן עזה או לעקור את אנשיה מבתיהם", הצהיר, "אמנם האסטרטגיה של חמאס עברה מטבח באזרחים ישראלים להסתתרות מאחורי אזרחי עזה, אבל האסטרטגיה שלנו נשארת עקבית וברורה: להבטיח ש-7 באוקטובר לא יקרה שוב. נמשיך לבצע משימה זו תוך שמירה על ערכינו וחשיפת פניו האמיתיות של ארגון הטרור חמאס לעולם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו