פיגוע בצומת מסמיה: שניים נרצחו, בן 16 במצב אנוש

אחד הנרצחים - ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית • אזרחים שהמתינו בתחנה נורו בידי מחבל שהגיע לאזור עם רכב גנוב • המחבל, בעל תעודת זהות כחולה, נוטרל על ידי אזרח • המפכ"ל: "הגברנו את הכוננות ברמה הארצית"

פיגוע ירי בצומת מסמיה // יוסי זליגר

פיגוע בצומת מסמיה: מחבל חמוש הגיע היום (שישי) בסביבות השעה 12:30 ברכב גנוב לתחנת אוטובוס בצומת ראם (מסמיה) ופתח בירי באמצעות אקדח לעבר אזרחים שעמדו בתחנה. שישה פצועים פונו לבתי חולים באזור. מותם של שניים מהם נקבע מאוחר יותר בבית החולים קפלן ברחובות. אחד מהם הוא ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין, תלמיד ישיבת ״מאור התלמוד״ בקריית מלאכי.

ישי גרטנר, הנרצח בפיגוע, צילום: ללא קרדיט

לפי עדויות ראייה, "המחבל היה עם כיפה וזקן בסגנון דאעש. הוא יצא מרכב מסוג מאזדה והחל לירות באמצעות אקדח". המחבל הוא פאדי ג׳מג׳ום, בן 37 משכונת שועפאט בירושלים.

המחבל מצומת ראם, צילום: ללא

זמן קצר אחרי תחילת הירי, אזרח ישראלי שנסע בסמוך לזירת הפיגוע עצר בסמוך לתחנה, יצא מרכבו, ירה לעבר המחבל וניטרל אותו באמצעות נשקו האישי.

האזרח, איש כוחות הביטחון לשעבר, סיפר: "הייתי בצד השני של הכביש, ראיתי אותו יורה ורצתי עם האקדח. הסתערתי לעברו, יריתי מרחוק ואז צמצמתי מרחק אליו. התקדמתי אליו תוך כדי שאני יורה, ואז הגעתי אליו כדי לוודא שהוא מנוטרל".

פיגוע בצומת ראם, צילום: יוסי זליגר

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק, סיפר: "הקפצנו את כיתות הכוננות מיד עם הדיווח על הפיגוע. התגובה של כונני הביטחון היתה מהירה ומדויקת. מצער מאוד שמחבל מצליח בעיקר בימים כאלה להגיע למרכז הארץ לפתחה של מועצה האזורית נחל שורק. צוותי הביטחון במועצה ערוכים לכל תרחיש ונקווה שנדע ימים טובים יותר".

"היה לנו כאן אזרח שהציל חיים"

מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו לזירת הפיגוע וקיבלו עדכונים במקום.

מפקד מחוז מרכז במשטרה מסר: "אנחנו נמצאים פה בזירת פיגוע קשה מאוד ממה שאנחנו יודעים כרגע מחבל מגיע לכאן ברכב בשעה 12:30 בצהריים ופותח באש לעבר תחנת האוטובוס הירי בוצע על ידי אקדח אנחנו מבינים שכרגע יש שישה פצועים במצבים שונים שפונו לבתי החולים אזרח שמגיע לפה שהיה ממש בסמוך ושומע את קולות הירי יורד מהרכב חותר למגע ומנטרל את המחבל בעזרת אקדחו".

המפכ"ל שבתאי אמר: "אנחנו מתמקדים בנושא החקירתי. יש פה שיתוף פעולה יחד עם השב"כ על מנת לאשש את זהות המחבל ואת ההשערה כפעל לבד. אנחנו ערוכים פה גם עם מחוז מרכז ומחוז דרום הגברנו את הכוננות ברמה הארצית".

השר בן גביר הצהיר: "מוסר תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה לפצועים. הפיגוע הזה מוכיח שנשק בידי אזרחים מציל חיים של אנשים. המשטרה עובדת קשה מאוד, אבל לא יכולה להיות בכל מקום. היה לנו כאן אזרח שהציל חיים. אגדיל את האפשרות של אזרחי ישראל להתחמש, כי רק בקו נחוש, בעזה, בלבנון ובכל מקום שיש טרוריסטים, נשמיד את הטרור עד חורמה".

כך נראה רכבו של פצוע מפיגוע הירי שהגיע ליד בנימין // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר