החקירה שהובילה לפשיטה: מחבל חמאס מספר על הפעילות בביה"ח בחאן יונס

בהצהרתו אמר דובר צה"ל: "חשפנו כיצד חמאס משתמש בבית החולים נאצר למטרות טרור, מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בחרו להסתתר בבית החולים" • צה"ל פרסם פרטים על שלושה מחבלים שלקחו חלק בטבח ונעצרו בשטח בית החולים: "ניתן לקבוע שחטופים וגופות חטופים הוחזקו במרחב בית החולים"

החקירה שהובילה לפשיטה: מחבל חמאס מספר על הפעילות בביה"ח בחאן יונס || דובר צה"ל

"היו שם כ-50 מחבלי חמאס. חלק מהם עסקו באבטחה וחלק שהו בבית החולים. היו בבית החולים גם חטופים": דובר צה"ל מפרסם הערב (חמישי) תיעוד של חקירת מחבל חמאס שמספר על פעילות הארגון בבית החולים נאצר בחאן יונס. 

תצלום מהאוויר של מרחב בית החולים נאצר || דובר צה"ל

בהצהרתו הערב אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "חשפנו כיצד חמאס משתמש בבית החולים נאצר למטרות טרור. מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בחרו להסתתר בבית החולים. בעקבות עדויות של חטופים וחקירות של מחבלים, ניתן לקבוע שחטופים וגופות חטופים הוחזקו במרחב בית החולים. צה"ל פועל בבית החולים". 

מרחב בית החולים נאצר בעזה שבו הוחזקו חטופים, צילום: דובר צה"ל

על פי המפה שפרסם דובר צה"ל, בכניסה לחדר המיון בבית החולים, ניהל חמאס חמ"ל לניהול מלחמה. בתוך בניין המיון הוקמו גם חמ"ל מודיעין ומחלקת חקירות כאשר בצדו הדרומי של חדר המיון הוקמה תחנת משטרה של חמאס. 

תמונות של מחבלי חמאס אשר נעצרו במרחב בית החולים, צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף תא"ל הגרי: "עד כה עצרנו עשרות מחבלים בבית החולים, מצאנו אמצעי לחימה, ביניהם רימונים ופצצות מרגמה. לפני כחודש ירו ממרחב בית החולים מרגמות על כוחותינו. בין המחבלים שנעצרו, איתרו גם כאלה שלקחו חלק בטבח. הממצאים המודיעיניים שאיתרנו יגיעו לוועידת מינכן. אנחנו קוראים לתושבים להתפנות ממרחב בית החולים באופן בטוח בעזרת מסדרון הומניטרי". 

דובר צה"ל: "מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בחרו להסתתר בבית החולים" || דובר צה"ל

בין המחבלים שנעצרו על ידי צה"ל: מואיד עאדל מחמד אבו נצירה, נהג אמבולנס שלקח חלק בטבח, עמרו חאלד שחאדה אבו רידה מהחזית העממית ואסמעיל אחמד עלי עודה שלקח אף הוא חלק בטבח 7 באוקטובר. תא"ל הגרי אמר במהלך הצהרתו כי השלושה הם רק חלק מהמחבלים שנעצרו במרחב בית החולים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר