"חכם, מצחיק, חבר נאמן": סמ"ר רותם סהר הדר, לוחם בסיירת צנחנים, נהרג בקרבות בחאן יונס

רותם היה פעיל בצופים, הותיר אחריו הורים וארבעה אחים • חברה של המשפחה: "הוא לחם בעוטף מה-7 באוקטובר ואחר כך בעזה ברצף עד היום, פרט לחופשה קצרצרה אחת" • איחוד הצלה, ארגון בו מתנדבת אימו: "נעשה ככל שביכולתנו לתמוך במשפחה" • באירוע נפצעו שני לוחמים וקצין באורח קשה

יצא לחופשה אחת בלבד מאז ה-7 באוקטובר. סמ"ר רותם סהר הדר. צילום: דובר צה"ל

תיכון אחד, שנים עשר נופלים: הותר לפרסום הערב (חמישי) שמו של סמ"ר רותם סהר הדר, בן 20 מכפר אביב, לוחם בסיירת צנחנים שנפל בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. רותם היה פעיל בצופים, חלם לשרת בסיירת צנחנים והותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים קטנים, למד בבית הספר האזורי ״גדרות״ ובתיכון אזורי גבעת ברנר.

הוא התגורר בכפר אביב מאז שהיה ילד קטן, בן להורים אייל וליאת, ואח גדול לשקד סיני, כרמל ושחף. רותם הוא החלל ה-12 מתיכון ברנר, אשר איבד 12 מבוגריו במסיבת הנובה, בקרבות העוטף ובלחימה בעזה.

רותם סהר הדר (משמאל) ומשפחתו, צילום: באדיבות המשפחה

אימו של רותם, ליאת, מתנדבת באיחוד הצלה ובצוות הצ"חי (צוות החירום הישובי) של כפר אביב. משפחתו סיפרה עליו כי היה: ״אח מופלא, חבר נאמן, מצחיק ומלא בשמחת חיים, אתלט, מדריך בתנועת הצופים, בוגר תיכון ברנר, נגן מחונן בגיטרה ופסנתר, אהב את הארץ ולטייל בנופיה. ילד יפה תואר ויפה לב״.

רותם חלם לשרת בסיירת צנחנים והגשים את חלומו כשעבר את הגיבוש ואת ההכשרה המפרכת. מאז 7 באוקטובר הוא לחם ביישובי העוטף ולאחר מכן בעזה, כמפקד חוליה רפואית בסיירת.

חברה של המשפחה סיפרה עליו: "גבר מדהים, חכם, מצחיק, מוסיקאי, חבר נאמן! התנדב לסיירת צנחנים, לחם בעוטף מה-7 באוקטובר ואחר כך בעזה ברצף עד היום, פרט לחופשה קצרצרה אחת".

בני ובנות השבט של רותם בצופים כתבו: "שבט אריות מרכין ראש בצער עמוק בהיוודע דבר נפילתו של רותם סהר הדר. בוגר השבט ואח של שקד, סיני וכרמל חניכי השבט. אנו שולחים חיבוק גדול לליאת, אייל וכל המשפחה. הלב שבור".

חלם לשרת בסיירת. רותם סהר הדר, צילום: באדיבות המשפחה

גם באיחוד הצלה, ארגון בו מתנדבת ליאת אימו של רותם, הביעו תנחומים: "בצער ועצב גדול מתנדבי איחוד הצלה מצוות 43 משתתפים בצערה של המתנדבת ליאת סהר הדר עם נפילת בנה על משמר המדינה והארץ. רותם סהר-הדר הי"ד לוחם סיירת צנחנים נפל על הגנת המולדת והארץ".

יוני רוטנברג, ראש סניף צוות 43 באיחוד הצלה הוסיף: "אנו מבקשים להשתתף בצערה של ליאת ומשפחתה. אנו כסניף וכארגון נעשה ככל שביכולתנו לתמוך במשפחה בשעה קשה זו".

באירוע בו נפל רותם, נפצעו שני לוחמים וקצין באורח קשה. באירוע נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים - כולם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

סמ"ר רותם סהר הדר הוא החייל ה-571 שנהרג במלחמת "חרבות ברזל".

השתתף בהכנת הידיעה: איליה יגורוב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר