ממלכדים בית ובורחים - רגע לפני כניסת הכוחות: תיעוד ממצלמת גוף של מחבל חמאס

במהלך פשיטה איתרו הכוחות מצלמות של מחבלים בהם ניתן לראות אותם מתחמשים וממלכדים בתים • בקטעי וידאו מהלחימה בחאן יונס ניתן לראות את הלוחמים יורים לעבר מבנים, פושטים על תשתיות טרור ומחסלים עשרות מחבלים • במקביל ללחימה הרגלית, חיל האוויר בשיתוף מכלול האש ביצע תקיפות של מחסני אמל"ח

תיעוד: מחבלים ממלכדים את הבית לפני הגעת הכוחות // דובר צה"ל

בין ההריסות בעומק חאן יונס: דובר צה"ל מפרסם היום (ראשון) תיעוד של לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים נלחמים בעצימות במערב חאן יונס ופושטים על תשתיות טרור.

פשיטות על תשתיות טרור וחיסול עשרות מחבלים - חטיבת הצנחנים בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

בשבוע האחרון חיסלו לוחמי חטיבת הצנחנים עשרות רבות של מחבלים באמצעות ירי צלפים, בקרבות פנים אל פנים ועל בסיס סגירת מעגלי אש עם כוחות שיריון וסיוע אווירי.

פשיטות על תשתיות וחיסול עשרות מחבלים

בהיתקלויות נוספות, הלוחמים זיהו שבעה מחבלים חמושים בצומת קרובה לכוחות וחיסלו אותם. כוח נוסף נתקל בחולייה של שישה מחבלים, שלושה חוסלו באמצעות ירי טנק ושלושה מחבלים נוספים שניסו לברוח חוסלו על ידי ירי של הלוחמים.

פשיטות על תשתיות טרור וחיסול עשרות מחבלים: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי הצנחנים // דובר צה"ל

במסגרת העמקת ההתקפה הלוחמים עוברים בין עשרות תשתיות טרור וסורקים אותן בצורה יסודית. הכוחות מאתרים אמצעי לחימה רבים, מטענים, בתים ממולכדים ומסמכים מהם מפיקים מודיעין.

באחת הפשיטות, כוח לוחם נכנס למבנה בו איתר מטען תיקני מחובר ומכוון לעבר הכניסה הראשית. הלוחמים ניטרלו את המטען ואיתרו מתחת לגרם המדרגות של אותו המבנה נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ומחסניות.

המטענים שנמצאו בבית הממולכד במערב חאן יונס, צילום: דובר צה"ל
אמל"ח שנמצא בבית הממולכד במערב חאן יונס, צילום: דובר צה"ל

במהלך פשיטה על תשתית טרור, איתרו הכוחות מצלמות גוף של מחבלי חמאס בהן ניתן לראות אותם מתחמשים וממלכדים בית לקראת כניסת הכוחות.

הלוחמים נכנסו לבית, ניטרלו את המטענים ואיתרו את אמצעי הלחימה.

הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

במקביל ללחימה הרגלית חיל האוויר, בשיתוף מכלול האש החטיבתי, ביצע מספר תקיפות של מחסני אמצעי לחימה בעומק חאן יונס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר