תחקיר צה"ל: יוסי שרעבי ז"ל נהרג ככל הנראה מקריסת מבנה אך, ייתכן שנרצח בידי שוביו

עוד עלה מהתחקיר הצבאי כי איתי סבירסקי ז"ל, יוסי שרעבי ז"ל ונועה ארגמני הוחזקו באותו המבנה, איתי סבירסקי ז"ל נרצח בידי שוביו • בעקבות מתו של שרעבי ז"ל הפיקו לקחים בצבא על אופן אישור המטרות שנתקפות והשיח בין הגורמים השונים בעת תקיפתן • מיקומיהם של החטופים ממשיכים להשפיע על אופן פעילות הכוחות המתמרנים ברצועת עזה

אחיו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי: "מצפה מהמדינה לקבל אחריות מלאה לכל חטוף - חי או מת - ולהשיבם הביתה" // משה בן שמחון

תחקיר מותו של החטוף יוסי שרעבי ז"ל הוצג למשפחתו היו על ידי נציגי צה"ל. על פי ממצאיו, יוסי ז"ל נהרג ככל הנראה כתוצאה מקריסת מבנה הסמוך למבנה שהותקף על ידי צה״ל. אולם לא ניתן לשלול כי נפגע ונרצח על ידי חמאס. המבנה הסמוך למקום בו שהה שרעבי ז"ל הותקף, מאחר שעל פי התראה מודיעינית הייתה כוונה להוציא ממנו התקפה לעבר לוחמי צה"ל.

לוחמי צה"ל בפאתי שכונות רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

בתחקיר עלה כי הפללת המטרה ותקיפתה עמדו בתהליך הנדרש, במידת הערכיות ובנהלי האישור התקינים. בעקבות התחקיר הופקו לקחים בצבא הנוגעים לתהליכי אישור התקיפות והשיח הנדרש בין כלל הגורמים הרלוונטיים לאישורן. התובנות והלקחים העולים מתחקיר זה הועברו לכלל המפקדים וגורמי התקיפה בפיקוד ובאוגדות.

מימין: איתי סבירסקי, נועה ארגמני ויוסי שרעבי בסרטון חמאס, צילום: רשתות ערביות

באותו המבנה הוחזקו גם החטופים נועה ארגמני ואיתי סבירסקי ז"ל. מספר ימים לאחר מכן, על פי המודיעין הקיים היום בידי הצבא – איתי סבירסקי ז"ל נרצח על ידי שוביו.
לאורך כל שלבי הלחימה מיקומי החטופים משפיעים על אופן פעילות הכוחות המתמרנים ברצועת עזה, ונעשים מאמצים להשיב חטופים ובוודאי להימנע מפגיעה מודעת בהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר