צה"ל חושף: מסמכים שנתפסו בעזה מוכיחים - מסגדים משמשים למטרות טרור

במהלך התמרון הקרקעי הופללו עשרות רבות של מסגדים המשמשים את ארגוני הטרור לצורך אחסון אמצעי לחימה, נקודות כניסה למנהרות, פתחים ומקומות התכנסות לגורמים • המסמכים נתפסו במהלך פעילות בחאן יונס וחושפים את ההשפעה ממנה נהנים חמאס וההנהגה הדתית ברצועה

מסגד בשימוש חמאס. צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף היום (שישי) עדויות נוספות על שימוש מגוחך ומסוכן במסגדים ברצועת עזה על ידי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

דיווחים פלשתיניים: צה"ל הרס את כל המסגדים בצפון הרצועה // רשתות ערביות

לאורך כל המלחמה פעלו ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי בדפוסי התנהגות שהשתמשו במסגדים למטרות טרור ולקידום פעולות צבאיות מתוכם. בהתבסס על המידע המודיעיני הרב שנאסף במהלך התמרון הקרקעי, לצד פעולות הניטור שביצעו כוחותינו בשטח, הופללו עשרות רבות של מסגדים המשמשים את ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי לצורך אחסון אמצעי לחימה, נקודות כניסה למנהרות, פתחים, מקומות התכנסות לגורמים ואחרים.

פלשתינים מגיעים לזירת ההרס של אחד המסגדים, צילום: אי.פי

מאז תחילת התמרון הקרקעי, חשפו כוחות צה"ל עשרות רבות של תשתיות טרור בתוך מסגדים ברחבי הרצועה. המסמכים שנתפסו במהלך פעילות כוחותינו בחאן יונס חושפים את ההשפעה ממנה נהנים חמאס וההנהגה הדתית ברצועת עזה ומודדים את מידת חדירת החמאס לממסד הדתי לצורך העברת מסרים של הסתה, שנאה ועידוד להצטרף לארגוני טרור.

עקבות הרס ברחוב סלאח א-דין, מתחנת משטרת זייתון ועד מסגד חליל אל-רחמן, בשכונת זייתון, צילום: רשתות ערביות

חמאס מנצל מוסדות אזרחיים ודתיים ברצועת עזה כדי להשפיע על אנשיו להעביר מסרים ולהזדהות עם ערכי התנועה המפארים את הטרור, ההסתה וההקצנה הדתית מבית הספר של האחים המוסלמים.

מסגד בשימוש הג'יהאד האסלאמי, צילום: דובר צה"ל

מבלי לדבר על השימוש במסגדים לקידום טרור ואחסנת נשק באופן שמשתמש במתפללים כמגן אנושי, ומהווה דוגמה לשימוש בלתי מקובל והיברידי במוסדות ובמקומות פולחן דתיים למטרות צבאיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר