בכירים בחמאס חזרו על הדרישה להפסקת אש כוללת; בלינקן: ההצעה שעל השולחן חזקה, תצטרכו לקבל החלטה

אחרי יותר מחודש ללא ירי למרכז: אזעקות בגוש דן ובשפלה • נתניהו דן בהחזרת תושבי הדרום ליישובים: "נרשמה התקדמות משמעותית" • השר כ"ץ הנחה את עובדי משרדו לבטל את פגישתם עם ראש אונר״א • לשכת רה"מ: "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל" • המטח למרכז: כ-10 רקטות נורו מדרום הרצועה

המטח למרכז: כ-10 רקטות נורו, רסיסים נפלו בכמה מוקדים // רשתות ערביות

היום ה-115 למלחמה: הפלשתינים דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) כי כוחות צה"ל פועלים בצורה משמעותית במרחב העיר עזה. על פי הדיווחים, הכוחות צרים על בית החולים שיפא. בגזרת הצפון: שני חיילים נפצעו קל בבסיס בירנית מירי טיל בורקאן, חיזבאללה לקח אחריות על הירי. אזעקות בקריית שמונה והסביבה. בסוריה מדווחים על שני הרוגים בתקיפה מדרום לדמשק ומאשימים את ישראל. 

פרויקט "כוונת על חמאס", צילום: ללא קרדיט

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים

02:25: ראש ממשלת בריטניה לשעבר שמכהן כשר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון ימריא היום למוסקט בירת עומאן, המחזיקה בגבול משותף עם תימן על מנת לדון עם שר החוץ המקומי על דרכי הפעולה של הבריטים במאבקם מול האיום החות'י. כך דווח הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס.

01:55: דובר צה"ל בשפה הערבית עם בפרסום לא שגרתי: "מחבל חמאס נכנע ללוחמת ישראלית בתוך רצועת עזה". 

01:46: על פי דיווחים פלשתיניים, צה"ל תוקף באופן אינטנסיבי באזור רפיח וכן באזור בית החולים נאצר שבמערב חאן יונס.

23:46: משלחת בכירי חמאס נועדה הערב עם חברי ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין בביירות. בתום הפגישה פורסמה הודעה ובה הודגש "הצורך בהפסקת התוקפנות הציונית והסגת כוחות האויב מרצועת עזה לפני כל פעולה לחילופי שבויים, וזאת על בסיס כולם תמורת כולם".

23:30: בלינקן: "ההאשמות נגד אונר"א מדאיגות למדי. הכרחי לחקור את אונר"א, שאנשים יתנו את הדין והליכים ייבחנו מחדש. ארה"ב תבחן היטב את הצעדים שאונר"א תנקוט כדי לוודא שההאשמות נחקרות במלואן". עוד אמר: "בלינקן רואה "תקווה אמיתית" לעסקה לשחרור חטופים מעזה לאחר השיחות בפריז. ההצעה שעומדת על הפרק חזקה ומשכנעת, ומציעה שוב תקווה שנוכל לחזור לתהליך הזה. אבל חמאס יצטרך לקבל החלטות משלו".

23:12: הפלשתינים מדווחים על כניסת כוחות גדולים לטול כרם. כוחות צה״ל ומג״ב פועלים כעת במחנה הפליטים נור א-שמס שבמנשה במבצע לסיכול טרור

כניסת כוחות גדולים לטול כרם // רשתות ערביות

22:41: חמאס הודיע כי הוא דוחה את הצעת המתווכים בנוגע לעסקה לשחרור החטופים. בהודעה מסר הארגון כי "ישראל חייבת לחדול את התוקפנות שלה וליסוג מרצועת עזה לפני שעסקה תוכל להתבצע".

22:37: משלחת ביטחונית ישראלית נחתה היום בקהיר ברקע המגעים לעסקה לשחרור חטופים.

21:57: דובר צה''ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי "מברך" את איסמעיל הנייה לרגל יום הולדתו ה-62: "ביום זה בא לעולם מחבל, תפקידו היה לגנוב את הכסף של העניים והנזקקים, לנצל אותו ולבנות את הבתים המפוארים ביותר, תוך כדי שגשוג ואושר על חשבון החורבות, הגופות, וההרס בעזה. זהו איסמעיל הנייה - איש דאע"ש".

דובר צה''ל בערבית "מברך" את איסמעיל הנייה לרגל יום הולדתו // דובר צה"ל

21:03: ‏דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: בהתבסס על השיחות שהתקיימו בסוף השבוע אנחנו סבורים שאנחנו נעים בכיוון הנכון בדרך לעסקת שחרור חטופים.

20:45: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב בהצהרה כי "אין שינוי בהוראות הפתיחה באש - כוחות צה"ל פועלים על פי הנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול של אף גורם". עוד אמר כי "במהלך הלילה אוגדה 162 יצאה להתקפה בצפון הרצועה על יעדי טרור בשאטי ובמרחבים נוספים, הפשיטה בוצעה בהפתעה, תוך מספר שעות בודדות. במהלך הפעולה חוסלו יותר מ30 מחבלים. נמשיך לפעול שם גם הלילה".

דובר צה"ל: "יש לנו אורך נשימה, אנחנו פועלים כדי להשיג את מטרות המלחמה ולפרק את חמאס" // דובר צה"ל

20:30: אזעקה נשמעה בקריית שמונה. במקביל, צה״ל הודיע כי תקף והשמיד תשתיות טרור בשטח לבנון פחות משעתיים מאז התקיפה האחרונה.

19:43: ההערכה היא כי עסקת החטופים הנידונה כוללת כמות משמעותית יותר של מחבלים משוחררים עבור כל חטוף, לרבות רוצחים כבדים, לצד הפוגה ארוכה יותר של הלחימה.

19:38: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורות הארגון: חוסיל פאדל עוואדה מהכפר חארוף שבדרום לבנון. מדובר בהרוג ה-175 שעליו חיזבאללה מדווח מפרוץ המלחמה.

19:35: הפלשתינים מפרסמים תיעוד של כוחות הביטחון בפעילות ליד ג'נין.

כוחות הביטחון בפעילות ליד ג'נין // רשתות ערביות

19:33: משרד הבריאות של חמאס בעזה: "215 הרוגים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה נהרגו 26,637 בני אדם ונפצעו יותר מ-65,000. זיהינו מאות אלפי מקרים של הידבקות במחלות, זיהומים, מחלות עור, פגיעות קור, שלשולים ודלקת כבד נגיפית (צהבת) אצל העקורים". (דנה בן שמעון)

19:30: שר החינוך יואב קיש: "אם אכן זהו המתווה, או מתווה קרוב אליו, אז לצערי הרב, זהו מתווה כניעה לחמאס. זה טירוף הדעת".

19:14: פורום תקווה של משפחות החטופים: "אנחנו לא יכולים להסכים לשום עסקה שמחלקת בין חטופים. כל עסקה שלא כלולים בה כולם, בלי שום קריטריון, תקבור בעזה את מי שלא יכללו בעסקה. עסקת שליט התפוצצה לנו מול העיניים בשמחת תורה. את החטופים יש להחזיר בדרך הכוח או בהכנעה של החמאס, שירגיש שהחטופים הם נטל ולא נכס". (שירית אביטן כהן)

19:11: ‏ראש ממשלת קטאר: "השגנו התקדמות במו"מ ואנחנו במקום טוב יותר מאיפה שהיינו לפני כמה שבועות. בשיחות בפריז היתה התקדמות בדרך לבניית תשתית. אנחנו נעביר את ההצעה לחמאס ונקווה שהם יסכימו לנהל מו"מ בצורה קונסטרוקטיבית". עוד אמר: "איננו יכולים לנבא מה תהיה תשובתפ אך אנו מחוייבים להמשיך במאמץ. השלב הנוכחי של המשא ומתן עשוי להוביל להפסקת אש קבועה בעתיד". (דנה בן שמעון)

19:00: פשטו על תשתיות טרור, חיסלו מאות מחבלים - והשתלטו על המשרד של סינוואר: אוגדה 98 מרחיבה את הלחימה בחאן יונס. בצה"ל מעריכים: כשני שליש מהמחבלים בחאן יונס חוסלו (לילך שובל) לידיעה המלאה

בתת קרקע ומעל הקרקע: הלחימה של אוגדה 98 בחאן יונס // דובר צה״ל

18:51: דיווח בעזה: "כוחות נכנסו למרכזי מחסות ששייכים לאונרא בשכונת רימאל בעזה ועצרו עשרות פלשתינים". (דנה בן שמעון)

18:43: דובר צה"ל הודיע כי מוקדם יותר היום חייל צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפיגוע הדריסה סמוך לבסיס צה"ל בחיפה. עוד נמסר כי החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. סרן ע', מפקד צוות בקורס חובלים שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע, סיפר: "בשעות הבוקר הגעתי לשער הבסיס ושמעתי זעקות לעזרה מאזרחים. זיהיתי את המחבל ופעלתי על מנת לנטרל אותו במהירות, תוך שמירה על האזרחים הנמצאים בסביבה. כמפקד בקורס חובלים אני מדגיש לצוערים את החשיבות של חתירה למגע תוך שמירה על קור רוח ונחישות, בחוף ובים".

סרן ע' שחיסל את המחבל בחיפה: "זיהיתי את המחבל ופעלתי על מנת לנטרל אותו" // דובר צה"ל

18:34: לשכת ראש הממשלה: "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט". (שירית אביטן כהן)

18:15: בדקות האחרונות נפלו חמש רקטות ששוגרו מלבנון בשטחים פתוחים בין מנרה ליפתח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. (עידן אבני)

ישראל רוצה גיבוי אמריקני. לחימה בצפון, צילום: אי.אף.פי

18:06: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": פקידים בארה"ב חשפו שהמל"ט שהרג חיילים בירדן הצליח לעבור את ההגנות של הבסיס מכיוון שהוא נכנס באותו זמן שמזל"ט אמריקני חזר לבסיס. הבלבול גרם לכך שמערכת ההגנה האווירית של הבסיס לא השמידה את מזל"ט האויב, מתוך אמונה שהוא אמריקני.

17:55: דיווח ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי: המיליציות הפרו-איראניות חוששות מתגובה אמריקנית למתקפה אמש בגבול ירדן-סוריה שהביאה להרג שלושה חיילים אמריקנים, והחלו לפנות את מפקדותיהן, במיוחד באזור הגבול עם סוריה.

17:30: שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי התותחנים בגבול עזה: ״רבע ממחבלי חמאס חוסלו ורבע נוסף לפחות נפצעו, שעון החול התהפך כנגדם - עלינו להתמיד ולשמור על האחדות כדי לנצח״. (לילך שובל)

שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי התותחנים בגבול עזה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

17:24: בעקבות האזעקה במתת: שתי נפילות בשטחים פתוחים. צה"ל הגיב באש ארטירליה אל מקור הירי. (עידן אבני)

17:19: לשכת ראש הממשלה: "נתניהו קיים היום ישיבה בנושא החזרת תושבי הדרום לבתיהם. נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא. ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה". (שירית אביטן כהן)

17:10: אזעקות הופעלו ביישוב מתת.

תוצאות ההרס בעיירה ירון דרום לבנון // רשתות ערביות

17:08: דוברות המשטרה מעדכנת כי "כוחות משטרה ובכללם שוטרים וחבלנים מטפלים כעת בזירות נפילה של רסיסים בחולון. באירועים לא היו נפגעים. בנוסף, שוטרי מחוז מרכז מבצעים כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מרחב שפלה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק".

חוגגים בקלקיליה את שיגור הרקטות לעבר מרכז הארץ // רשתות ערביות

17:02: נבדק חשד על נפילה בראשון לציון, ללא נפגעים.

אחרי יותר מחודש: מטח לעבר מרכז הארץ // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מזירת נפילת רקטה בראשון לציון - נגרם נזק לשני כלי רכב. לא אותרו נפגעי גוף., צילום: איחוד הצלה סניף ראשון לציון

16:59: הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על ירי המטח הרקטות לעבר מרכז הארץ. כ-10 שיגורים במטח האחרון. הרקטות שוגרו מדרום-מערב חאן יונס, האזור אליו הורחב התמרון במהלך הימים האחרונים. (דנה בן שמעון)

אחרי יותר מחודש ללא אזעקות: ירי לעבר המרכז, צילום: איתן אלחדז/TPS

16:51: לראשונה יותר מחודש: התרעות על ירי רקטות הופעלו בשורה של יישובים בגוש דן ובשפלה, בהם תל אביב, חולון, בת ים, נס ציונה, באר יעקב ורמלה. צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן התקבל דיווח. בשלב זה לא דווח על נפגעים. לידיעה המלאה

מטח הרקטות לכיוון המרכז, צילום: 27 א'

16:20: שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה את עובדי משרד החוץ לבטל את פגישותיהם המתוכננות עם ראש אונר״א ביום רביעי בישראל: "עובדי אונר"א השתתפו במתקפת הטרור ב-7 לאוקטובר. על לזריני להסיק מסקנות ולהתפטר. סייעני טרור אינם רצויים כאן". לזריני אמור להיפגש בארץ ביום רביעי עם אנשי משרד החוץ כדי לדון בהכנסת יותר סיוע לרצועה. (שירית אביטן כהן)

16:01: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים בהם שהו מספר פעילים של חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ. בנוסף, במהלך היום תקפו כוחות צה"ל מקורות ירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

צה"ל תקף מבנים צבאיים שבהם שהו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

15:31: דיווח בסקיי ניוז: ישראל הסכימה לעסקה שהוצעה אתמול. הטיוטה תוגש בקרוב לחמאס. (נטע בר) לידיעה המלאה

14:59: הבית הלבן: "מאמינים שיש תשתית לעסקה נוספת להחזרת חטופים".

14:00: דיווח ב-CNN: שמונה חיילים אמריקנים שנפצעו במתקפת המל"ט האיראני פונו לקבלת טיפול רפואי בארה"ב. חשש כבד לחייהם.

13:37: דיווח בסוריה: שני הרוגים בתקיפה על מבנה במעוז המיליציות הפרו-איראניות מדרום לדמשק.

13:33: אזעקות בקריית שמונה והאזור.

12:42: התקיפה בסוריה: אל ערבייה טוען כי הותקפה המפקדה של משמרות המהפכה.

12:34: דיווח: תקיפה בסוריה סמוך לסעידה זיינב, מעוז של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות מדרום לבירה דמשק. בסוריה מדווחים כי מדובר בתקיפה ישראלית.

התקיפה בסוריה סמוך לסעידה זיינב, צילום: ללא

12:08: משרד הבריאות הפלשתיני הודיע על הרוג פלשתיני מירי חי בעיירה דורא מדרום לחברון. לפי דיווחים, הוא נהרג במהלך עימותים שפרצו עם כניסת כוחות ביטחון ישראליים לעיירה. כמה אחרים נפצעו. נמסר כי בעת הפעילות בוצעו מעצרים בחברון וסביבתה. (דנה בן שמעון) 

תיעודים מתוך עזה 29.01.2024 // רשתות ערביות

12:08: המחבל שנורה וחוסל לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה לפני הצהריים ליד תקוע באזור בית לחם הוא ראני שאער, כך לפי דיווחים פלשתיניים. (דנה בן שמעון) 

12:08: בכפר יאמון ממערב לג'נין נהרג לפנות בוקר פלשתיני בן 21 לאחר שלפי צה"ל פתח באש לעבר הכוחות בעת פעילות לסיכול טרור. (דנה בן שמעון) 

12:02: שני טילי נ"ט נורו בדקות האחרונות לעבר המושבה מטולה. לא דווח על נפגעים. (עידן אבני)

תקיפות צה"ל בלבנון, צילום: רשתות ערביות

11:24: דובר צה"ל: לפני זמן קצר, מחבל ביצע פיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל בצפון הארץ. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב וניסה לפגוע בלוחמי צה"ל באמצעות גרזן. הלוחמים הגיבו בירי וקצין צה"ל נטרל את המחבל. (לילך שובל)

זירת הפיגוע בחיפה, צילום: הרצי שפירא

11:10: נגה אלפסי אחיינית של מיה גורן שנרצחה בשבי וגופתה נמצאת בידי חמאס - במעבר כרם שלום, על רקע מאות המשאיות שנכנסות לחמאס: "אין כאן שום דבר הומניטרי". (אריאל כהנא)

נגה אלפסי אחייניתה של מיה גורן שנרצחה בשבי וגופתה נמצאת בידי החמאס - במעבר כרם שלום

10:53: דיווח ראשוני - משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע פציעת חייל ונטרול מפגע בעיר חיפה. כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע בבדיקה.

10:36: דיווח ראשוני - ניסיון דקירה בעמדת לוחמים בין אפרת לתקוע.

10:20: המשטרה עצרה שני חיילי מילואים משוחררים שהשתתפו במחאה בכרם שלום. (אריאל כהנא)

10:00: אזעקות בראש הנקרה.

09:44: לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו במחנה הפליטים ג'נין וחשפו צירים שהוטמנו בהם מטענים. נעצרו שני מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה. הכוחות עצרו הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. (חנן גרינווד)

09:40: בשעה זו עושים את דרכם למעבר כרם שלום פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים, למרות ההחלטה להכריז על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור.

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים בדרכם למעבר כרם שלום \\ דוברות צו 9

09:07: במסגרת הפעילות במערב חאן יונס, חיל האוויר בשיתוף מכלול האש של עוצבת הקומנדו תקפו באמצעות כלי טיס שני מבנים ששימשו כתשתיות טרור ובהם שהו מספר מחבלים חמושים שחוסלו.

08:57: שני חיילים נפצעו קל מירי טיל בורקאן על מוצב בירנית שבגבול הצפון.

08:45: בחיזבאללה טוענים כי שיגרו טילי בורקאן לעבר בסיס בירנית הסמוך לגבול. 

08:40: דיווח: החות'ים בתימן שיגרו רקטה לעבר ספינת מלחמה אמריקאית במפרץ עדן. 

08:40: שני שיגורים לבירנית. (עידן אבני)

08:05: ירי לעבר דובב, סאסא ומתת. (עידן אבני)

ירי לעבר דובב, סאסא ומתת

07:55: דיווח ערבי: איראן הוציאה להורג ארבעה אנשים שלדברי המודיעין האיראני תכננו לפוצץ מפעל ביטחוני באיספהאן "בשם המוסד".

06:42: כטב"מ צבאי התרסק בשטח פתוח סמוך לכפר מרדכי - אין נפגעים אך שריפה נוצרה במקום ולוחמי כיבוי והצלה הוזעקו לזירה.

06:30: איראן הכחישה קשר למתקפה נגד בסיס ארה"ב בירדן בה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים. כך טוענים בהצהרה שפורסמה היום (שני) ע"י נציגות איראן לאו"ם.

04:55: דיווחים של פיצוצים חקים במרחב העיר עזה ובאזור מחנות המרכז ברצועה. הפיצוצים מלווים בקולות כלי טייס שטסים באזור.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

03:45: דיווחים פלשתיניים על עימותים אלימים שהתפתחו בג'נין בין כוחות הביטחון הישראלים למחבלים. על פי הדיווחים צעיר פלשתיני נהרג לאחר שנורה בביטנו על ידי הכוחות.

03:00: הפלשתינים מדווחים על פעילות של כוחות הביטחון גם באזורי בית לחם וקלנדיה.

תיעודים פלשתיניים: כך כוחות הביטחון פועלים בבית לחם ובקלנדיה // רשתות ערביות

02:20: יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, קרא לתורמים לאונר"א שלא להשעות את תורמותיהם. הודעתו מגיעה ברקע ההחלטת מדינות שונות להפסיק לממן את אונר"א בשל עדויות כי כמה מעובדיו היו שותפים לטבח ב-7 באוקטובר. גברייסוס כתב ברשת X: "קיצוץ המימון רק יפגע בתושבי עזה שזקוקים נואשות לתמיכה".

01:50: דיווחים פלשתיניים: כוחות צה"ל צרים על בית החולים שיפא בעיר עזה.

היתקלות של סיירת צנחנים בחאן יונס // דובר צה"ל

01:00: משרד החוץ של אלג'יריה מסר כי מועצת היבטחון של האו"ם קיבלה את בקשת מדינתו ותתכנס ביום רביעי כדי "לתת תוקף מחייב להכרזה של בית הדין הבינלאומי בהאג על הצעדים שהוטלו על ישראל".

00:30: הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון הישראלים ברחבי ג'נין. דחפורים בליווי כלי רכב צבאיים נכנסו לעיר וקולות ירי נשמעו באזור.

פעילות כוחות הביטחון בגזרת יו"ש, הלילה // רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר