הלחימה התרחבה: בצה"ל נערכים לפעולה גם ברפיח ולאורך ציר פילדלפי, במצרים מאיימים

ההבנה בצבא - נדרש לטפל במחבלים שמסתתרים באזור ולחסום את ציר ההברחות ממצרים לרצועת עזה • הדרג המדיני יצטרך להחליט

לוחמי צה"ל ברצועה. צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מציינים כי הצבא ממשיך להכין את תכניות המלחמה ולהיערך לפעולה גם ברפיח ולאורך ציר פילדלפי, מתוך הבנה שלא ניתן לסיים את המלחמה ללא טיפול באזור זה מבלי לטפל במחבלי חמאס שמסתתרים במקום, ולחסום את ציר ההברחות ממצרים לרצועת עזה, כדי למנוע התעצמות עתידית של חמאס.

ההערכה בצה"ל שכוחות חמאס ברפיח חלשים יחסית, אך לא מעט מחבלי הארגון הגיעו לרפיח כדי להסתתר שם מפני צה"ל. יחד עם זאת, ההבנה היא שההחלטה על פעולה במקום היא של הדרג המדיני, שיצטרך להחליט כיצד להתמודד עם הרגישות של המצרים ועם העובדה שבמקום 1.4 מיליון פלשתינים שנמלטו אליו.

במצרים, מנגד, הזהירו הערב (שני) שכל פעולה ישראלית לכיבוש ציר פילדלפי תוביל לאיום חמור ליחסי ישראל ומצרים.

בתוך כך, הותר לפרסום הערב ששלושה קצינים מגדוד 202 של הצנחנים נפלו, לאחר שהמבנה בו שהו באזור חאן יונס נפגע מטיל נ"ט. ההרוגים הם סגן מפקד גדוד 202, רס"ן דוד נתי אלפסי, בן 27 מבאר שבע; רס"ל איליי לוי, בן 24 מתל אביב, מ"פ בגדוד; וסרן אייל מבורך טויטו בן 22 מבית גמליאל, מ"מ בגדוד.  באירוע שבו נהרגו השלושה נפצע לוחם נוסף מהגדוד באורח קשה. בקרב נוסף בדרום הרצועה נפצעו באורח קשה שני לוחמים בגדוד ההנדסה 603.

הנופלים מגדוד 202, צילום: דובר צה"ל

נפילת שלושת הקצינים בקרב אירעה בעת שצה"ל הרחיב את פעילותו בדרום רצועת עזה, ובמסגרת זו אוגדה 98 פתחה לראשונה במלחמה במתקפה במערב חאן יונס. במתקפה לקחו חלק צוותי הקרב החטיבתיים של גבעתי, חטיבת הקומנדו, חטיבה 7 של השריון וחטיבת הצנחנים. היחידות החלו בלילה הקודם בכיתור מחנה הפליטים בחלקו המערבי, ופתחו בתמרון לתוכו, תוך ששמים דגש לאתרים הרגישים במקום – בתי חולים, בתי ספר ועוד.

בצה"ל ציינו כי לפני תחילת המתקפה הקרקעית, כוחות של חיל האוויר ביצעו במקום מטסי תקיפה מקדימים במטרה לפגוע באיומים ולייצר תנאים מיטביים לכוחות הקרקעיים. בצה"ל מעריכים כי הפעולה במקום תימשך בימים הקרובים.

לוחמי דובדבן פועלים במרחב חאן יונס // צילום: דובר צה"ל

מרחב מחנה הפליטים הוא אחד ממרכזי הכובד המשמעותיים של חטיבת חאן יונס, אחת משתי החטיבות המשמעותיות של חמאס. חטיבת חאן יונס היא "חטיבת הבית" של מוחמד דף ויחיא סינוואר, שכידוע נולדו וגדלו במרחב הזה.

על פי ההערכות, במרחב החדש שאליו נכנס הצבא יש לא מעט תשתיות פיקוד ושליטה, מרכזים של חמאס, מוצבים צבאיים, ומפקדות בטחון פנים של ארגון הטרור. מדובר במרחב צפוף, יש בו לא מעט אזרחים, ובצה"ל מציינים כי עובדה זו מחייבת את צה"ל לפעולה ממוקדת, תוך ניסיון לפגוע בכמה שפחות אזרחים בלתי מעורבים.

השתתף בהכנת הידיעה: שחר קליימן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר