פיגוע בדרום הר חברון: פצוע מירי בהכרה, 3 מחבלים חוסלו

חוליית מחבלים חדרה ליישוב, כוחות רבים במקום בסריקות אחר חשודים נוספים • מדיווח ראשוני, יש במקום 2 פצועים מחילופי ירי, גבר כבן 34 פונה לביה"ח לאחר שנפגע בפלג הגוף התחתון ונמצא במצב בינוני-קל • תא טרור פלשתיני בשם "גדוד ח'ליל א-רחמן" לקח אחריות על הפיגוע

תיעוד: כך נראתה חדירת המחבלים לאדורה // צילום: ביטחון אדורה

אזעקה נשמעה הערב (שישי) סמוך לשעה 20:00 ביישוב אדורה שבדרום הר חברון עקב חשש לחדירת מחבלים. נראה כי ליישוב חדרו 3 מחבלים דרך אזור התעשייה - וחוסלו. על המחבלים נמצאו נשק, גרזן, בקבוקי תבערה וסכינים.

כוחות הצלה, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל בזירת הפיגוע בהר חברון (ארכיון) // TPS

תא טרור פלשתיני בשם "גדוד ח'ליל א-רחמן" לקח אחריות על הפיגוע, ועדכן כי אבד הקשר עם כמה ממחבליו, כך לטענתו. בהודעה אחרת מוקדם יותר החודש, איים תא הטרור בתגובה על חיסול סאלח עארורי בביירות. מדובר באחד מהתאים של ארגון הטרור גדודי חללי אל-אקצא בגדה.

זירת הפיגוע ביישוב אדורה, צילום: ללא קרדיט

כוחות רבים וצוותי רפואה הוקפצו למקום. חילופי האש התנהלו על גדר היישוב ולעבר כביש 35 הצמוד ליישוב, שנסגר לתנועה. תושבי אדורה וכן תושבי תלם מתבקשים להסתגר בבתיהם, בשאר היישובים כיתות הכוננות מגבירים עירנות. 

זירת הפיגוע ביישוב אדורה, צילום: TPS
זירת הפיגוע ביישוב אדורה, צילום: TPS

מדובר צה"ל נמסר: מחבלים ירו לעבר כוח צה״ל שהיה בסיור ביישוב. כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ובסריקות נרחבות במרחב. במהלך הסריקות, זוהו שלושה מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.

על המחבלים נמצאו נשק, גרזן, בקבוקי תבערה וסכינים, צילום: ללא

ממד"א נמסר כי במקום יש שני פצועים מירי. לפי דבר ההודעה, חובשים ופרמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח גבר כבן 34 במצב קל-בינוני, בהכרה מלאה. חובשת רפואת חירום במד"א עמנואל אטיאס סיפרה:
"הביאו אלינו הביתה גבר כבן 34 בהכרה מלאה כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל והוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל".

לפני כשבועיים התרחש באותו האזור פיגוע דריסה. חמישה לוחמים נפגעו מרכב בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים וליישוב עתניאל, בין הכפר רבוד לכפר עבדה. לוחם אחד נפצע באורח קשה, וארבעה נוספים באורח קל ובינוני. יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון, התייחס לאירוע: ״לצערי, אם מישהו צריך עוד הוכחה שאין הבדל בין עזה ליו"ש בכל הקשור לשנאה ולמוטיבציה לרצוח ולטבוח - הוא קיבל אותה היום״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר