אופני ילדים וארנקים: הפריטים האישיים של תושבי ניר עוז נמצאו ברצועת עזה

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 השמידו מאות תשתיות טרור בכפר ח'רבת אח'זעה, שממנו יצאו מחבלים רבים לפשיטה על הקיבוץ ויישובים נוספים ב-7 באוקטובר • הכוחות מצאו בבית ספר בכפר תמונות שהוצגו לתלמידים, מה הם למדו על סוגי אמצעי לחימה שונים

אמצעי לחימה שנמצאו בחדר ילדים ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

אופני ילדים, משחקי ילדים, אמצעים חקלאיים, ארנקים, כיסוי לחלות ופריטים אישיים של תושבי ניר עוז – אלה רק חלק מהפריטים שלוחמי חטיבת המילואים 7 מצאו בשבועיים האחרונים בכפר ח'רבת אח'זעה שבדרום רצועה עזה, שמרוחק כ-3 קילומטרים בלבד מהגבול.

הכפר הפלשתיני יצאו מחבלים רבים לפשיטה על הקיבוץ ב-7 באוקטובר, וגם לעבר נירים, עין השלושה ויישובים נוספים בעוטף עזה. בצה"ל ציינו כי "כל בית שני" במקום קשור לטרור בדרך מסוימת. הפרטים הועברו על ידי הלוחמים לגופים האחראיים במטרה שאלו ישיבו אותם אל הבעלים שלהם.

פעילות צוות קרב חטיבה 5 בח'רבת אח'זעה // צילום: דובר צה"ל


לוחמי צוות הקרב של החטיבה השמידו מאות תשתיות טרור, עמדות שיגור ואמצעי תצפית במרחב הכפר הצפוף. בתוך המבנים האזרחיים שבמקום, בכסות אזרחית, חמאס הקים והשמיש את התשתיות הרבות, שסייעו לארגון הטרור בביצוע מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

במסגרת מבצע "עוז וניר", פשטו הלוחמים על תשתיות טרור, רבות מהן בתוך בתי ספר, מתנ"סים ומבני עירייה. במרחב אותרו פירים ותוואי מנהור משמעותיים, אמצעי לחימה רבים וחומרי מודיעין, הסתה וטרור. בין החומרים שנמצאו היו חוברות לימוד של חמאס, המלמדות ומתרגלות שיטת הפעלת משגרי רקטות וטילים. כמו כן, נמצא בבית ספר בשכונה תוכן שהועבר לתלמידים שבו הוצגו תמונות המלמדות על סוגי אמצעי לחימה.

פעילות צוות הקרב של חטיבה 5 בח'רבת אח'זעה, צילום: דובר צה"ל


הלוחמים חיסלו במהלך המבצע עשרות מחבלים, וגם חשפו והשמידו כ-40 פירי מנהרות. כמו כן, מכלול האש החטיבתי תקף מאות תשתיות טרור.

חטיבה 5, בפיקודו של אל"מ טל קוריצקי, פעלה תחילה במטרה לטהר את מרחב עוטף עזה. בהמשך, היא הצטרפה לפעילות ההתקפית של צה"ל בבית ח'אנון ובח'רבת אח'זעה. ביום ראשון האחרון, לאחר שבועיים של לחימה, סיימה החטיבה את פעולתה בכפר הפלשתיני לאחר כשבועיים של לחימה, שבמהלכם הרגו הלוחמים עשרות מחבלים ופגעו בתשתיות תת-קרקעיות.

צוות הקרב בסמוך לפיר מנהרה בח'רבת אח'זעה, צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר