"אנחנו מגן אנושי": חקירת מחבל חושפת עוד משיטת העבודה של חמאס

חקירות של יחידה 504 באגף המודיעין חושפות את הניצול הציני של ארגון הטרור את האזרחים ברצועה • "כשהחיילים נכנסו המחבלים ישבו בין האזרחים שהם הכניסו בכוח לבית החולים", סיפרו המחבלים בחקירה

"הרגשתי שאנחנו מגנים אנושיים של חמאס": חקירתו של זוהדי עלי זהדי שאהי- פעיל בחמאס \ דובר צה"ל

"אם זה לא מוצא חן בעיניך אשים את המטען בינך ובין אשתך": כך מספר מחבל הג'יהאד האסלאמי בחקירה על מקרה שבו חמאס איים על אזרח אחרי ששם לו מטען ליד הבית. 

תיעוד מחקירתו של מחמד דרויש עמארה- פעיל בג׳יהאד האיסלאמי \\ דובר צה"ל

חקירות של יחידה 504 באגף המודיעין חושפות את הניצול הציני של חמאס את האזרחים. פעיל בארגון הטרור חמאס ופעיל בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שנעצרו, נחקרו וחשפו פעם נוספת את האופן בו ארגון הטרור חמאס עושה שימוש באזרחים ברצועה ובסביבת מגוריהם לצורכי טרור.

"הרגשתי שאנחנו (האזרחים) מגנים אנושיים של חמאס", אמר עלי זהדי שאהי, פעיל לשעבר בחמאס. "למה שאנחנו נגן עליהם? אנחנו גם רוצים להינצל, בכל זאת, אלה החיים שלנו".

מחבלי חמאס נכנעים בג'באליה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"כשהאזרחים יצאו לכיוון דרום הרצועה, והיה מעבר בטוח, חמאס הכניסו אותנו לבית החולים אלשפאא' ונתקענו בפנים", הוסיף שאהי בחקירה. "כשהחיילים נכנסו המחבלים ישבו בינינו, בין האזרחים שהם הכניסו בכוח לבית החולים. אפילו רבתי עם פעיל אחד ואמרתי לו 'המקום שלך למטה, לא כאן עם האזרחים', הוא איים עלי בתגובה". 

"מחבל של חמאס שם מטען חבלה ליד דלת של בית של אזרח", סיפר בחקירה מחמד דרויש עמארה, פעיל בג׳יהאד האיסלאמי. "בעל הבית הגיע למחבל ושאל אותו למה הוא עשה את זה, הרי אם המטען יתפוצץ 'אני והילדים נלך'. הוא ענה 'זה לא עניינך, אם לא מוצא חן בעיניך תלך מכאן'. האזרח השיב לו 'איך זה לא ענייני? זה הילדים שלי' ובתגובה איים עליו המחבל שישים את המטען בינו לבין אישתו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר